Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Första filmen går inte att se/höra då den är "Privat" (Det här videoklippet är privat).

Oops, nu borde det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Uppdaterat till Amber nu med den som csjaunja la upp

jag tankar ner den nu hur installerar man den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

jag tankar ner den nu hur installerar man den?

Läs denna guiden så kan du inte misslyckas.

Skrivet av sodnik:

Ladda ned rar filen
Lägg den i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products (32bitars Win7)
Packa upp den
Starta NCS
Öppna product support tool
Sign in
File/open product/Rm-821/open
Programming/Recovery/Update list
Koppla ur telefonen,stäng av den, tryck på start i programmet
Då dyker en ruta upp vid namn "recovery" med en bild på en telefon som visar att kontakten med telefonen saknas
Koppla i telefonen och håll ljudknappen intryckt neråt....och tryck snabbt på "retry" i recoveryrutan
Sedan dyker något felmeddelande upp att du har fel fw......välj att du uppdatera ändå
Skärmen blir röd och uppdateringen startar
Kom ihåg att logga in på ditt microsoftkonto när allt är klart så den får lägga in säkerhetskopian.

Permalänk
Medlem

tips

riktigt snygg stoppur (m.m)
gratis för tillfället.

http://www.wpcentral.com/avirall-best-stopwatch-windows-phone...

håll koll på wpcentral, brukar dyka upp tips på bra appar m.m där men även andra trevliga nyheter

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

tips

riktigt snygg stoppur (m.m)
gratis för tillfället.

http://www.wpcentral.com/avirall-best-stopwatch-windows-phone...

håll koll på wpcentral, brukar dyka upp tips på bra appar m.m där men även andra trevliga nyheter

Så fruktansvärt ful tile dock. No-no på min telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste lämna in min telefon på service för andra gången nu i dagarna, (batteri går från 80% till slut på 6h, damm i frontkameran och blixten är sönder)

Någon som vet nått sätt att spara app data? alltså savegames och inställningar för appar. Är väldigt irriterande att förlora allt varje gång den ska inte på service

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Digitizern är limmad ihop med LCD:n, så om jag vore du skulle jag köpa skärm och digitizer komplett.
Typ dessa:
http://www.ebay.com/itm/Original-LCD-Display-Touch-Screen-Dig...
http://www.ebay.com/itm/New-Assembly-Touch-Screen-Digitizer-L...

Om du inte råkar vara jäkligt händig med en massa tålamod alltså.

Nu har jag äntligen beställt och ska förhoppningsvis få en sån i slutet av månaden.

Tack för tipset om att köpa hela skiten

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hawken:

Någon som vet nått sätt att spara app data? alltså savegames och inställningar för appar. Är väldigt irriterande att förlora allt varje gång den ska inte på service

Det finns nog inte, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawken:

Måste lämna in min telefon på service för andra gången nu i dagarna, (batteri går från 80% till slut på 6h, damm i frontkameran och blixten är sönder)

Någon som vet nått sätt att spara app data? alltså savegames och inställningar för appar. Är väldigt irriterande att förlora allt varje gång den ska inte på service

Det där med batteri har jag också råkat utför och det har att göra med mjukvaran. Starta om/soft reset på telefonen och sen ladda fullt, efter det så får jag bra batteritid igen.
Verkar uppstå efter att batteriet har gått åt snabbt, t.ex. vid spel, mycket surfning. Något är dåligt med deras algoritm för batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det där med batteri har jag också råkat utför och det har att göra med mjukvaran. Starta om/soft reset på telefonen och sen ladda fullt, efter det så får jag bra batteritid igen.
Verkar uppstå efter att batteriet har gått åt snabbt, t.ex. vid spel, mycket surfning. Något är dåligt med deras algoritm för batteriet.

Jag har experimenterat med detta. Lämnar jag program igång utan att "backa" ut ur dem så går det åt mer batteri. Nextgen reader, metrotube, även webläsaren med öppna websidor drar mycket batteri när de är igång i bakgrunden.

Ibland (tror jag) det har hänt att det suger batteri fastän jag har backat ur. Då är det bara att göra en vanlig omstart så är allt ok igen. Men det är inte ofta alls jag behöver göra det. Soft reset har jag bara gjort en gång när min skärm fick myrornas krig-mönster.

Men oftast har jag jäkligt bra stand by tid bara jag kommer ihåg att backat ur.

Permalänk
Medlem

Går det att flasha om en som har den senaste till steget innan, för att sedan återflasha in den senaste igen(en annan version)?

Eller kan man, alltså ser det ingen praktiskt roll, om man går från en till en annan om de båda är samma?

Värdelöst vetande: Jag skulle vilja ladda ner en Röd version av Amber.

Permalänk
Medlem

Efter Amber uppdateringen så är min google kalenders poster privata? Någon mer som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Värdelöst vetande: Jag skulle vilja ladda ner en Röd version av Amber.

Värdelöst undrande, är det skillnad på de olika färgernas versioner? I så fall, är någon färg bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Värdelöst undrande, är det skillnad på de olika färgernas versioner? I så fall, är någon färg bättre

Jag la in röd på min röda och svart på min svarta, men den röda blev bättre, fick några funktioner till som säkert kommer till den svarta. Så jag skulle vilja se om de kommer om jag drar in den röda. annars kan man ju ändå då jag har den svarta att återgå till.

Permalänk
Permalänk
Medlem

finns det nån kunnig som vet vad dessa spansktalande stationer med live streaming använder för format och om det finns något sätt att se dem på Lumian\Wp8?

http://www.noticias24.com/radioplayer/stream4.html
http://www.antv.gob.ve/display/senalANTV2.htm
http://www.vtv.gob.ve/en-vivo

Permalänk
Medlem

Snälla någon som kan förklara för mig varför jag inte kan ta emot Bilder " mms", det står endast "Hämta mediainnehåll nu (1kb)". Klickar jag på "länken" så plingar det till ibland men inget mer.. Finns det någon inställning där man måste accepta mms eller liknanade?`

Plz hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Snälla någon som kan förklara för mig varför jag inte kan ta emot Bilder " mms", det står endast "Hämta mediainnehåll nu (1kb)". Klickar jag på "länken" så plingar det till ibland men inget mer.. Finns det någon inställning där man måste accepta mms eller liknanade?`

Plz hjälp!

Går inte att hämta om du kör på wifi, utan måste vara 3G eller 4G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Snälla någon som kan förklara för mig varför jag inte kan ta emot Bilder " mms", det står endast "Hämta mediainnehåll nu (1kb)". Klickar jag på "länken" så plingar det till ibland men inget mer.. Finns det någon inställning där man måste accepta mms eller liknanade?`

Plz hjälp!

Du får se till att greja så du får in rätt MMS-inställningar. Tala med din OP.

Permalänk
Medlem

Jag la oxo in Amber igår,funkar mycket bra,har för mig jag läst att det fanns en funktion med en klocka på låsta skärmen som blev röd på natten (hittar ej var jag läst det),ska man aktivera den nånstans?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man billigast skickar in 920:n för glasbyte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Jag la oxo in Amber igår,funkar mycket bra,har för mig jag läst att det fanns en funktion med en klocka på låsta skärmen som blev röd på natten (hittar ej var jag läst det),ska man aktivera den nånstans?

Min blev röd första natten, men inte efter det. Jag tror inte man kan ställa in färg. Men klockan ställer du in-> inställningar->skärm+pekfunktion->snabbkollsskärm-> och där ställer du in hur du vill ha klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Min blev röd första natten, men inte efter det. Jag tror inte man kan ställa in färg. Men klockan ställer du in-> inställningar->skärm+pekfunktion->snabbkollsskärm-> och där ställer du in hur du vill ha klockan.

Tackar!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Min blev röd första natten

Kommer väl tillbaka om en månad ungefär då

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Kommer väl tillbaka om en månad ungefär då

Nja, efter 22-23 dagar brukar det vara så då räknar jag med att se det igen. Det varierar.

Permalänk

Min klocka syns i röd färg under natten, jag har tidsstyrt den så mellan klockan 23-06. Sen har någon frågat efter en mikrofon i meddelande-appen - jag aktiverade TAL i telefonen och efter det har mikrofonen en plats i meddelande-appen. Tyvärr så stöds inte svenska, så för min del gör den ingen nytta.

Jag har Telia i min olåsta 920, kan ta emot MMS utan problem - oavsett om den ligger på WiFi eller inte.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Min klocka syns i röd färg under natten, jag har tidsstyrt den så mellan klockan 23-06.

Det är nog så att den blir röd om man har tidstyrt den, och att den förblir vanlig om man har aktiverat 'av.'

Citat:

Sen har någon frågat efter en mikrofon i meddelande-appen - jag aktiverade TAL i telefonen och efter det har mikrofonen en plats i meddelande-appen. Tyvärr så stöds inte svenska, så för min del gör den ingen nytta.

Såg att micken dök upp på min andra nu efter ha aktiverat tal, den dök även upp i Bing-fältet, men som du säger så fattar den ju ändå inte vad man säger så i praktiken blir det ingen nytta.

Citat:

Jag har Telia i min olåsta 920, kan ta emot MMS utan problem - oavsett om den ligger på WiFi eller inte.

Att kunna ta emot MMS har inget med WIFI att göra. Man ska precis som du som du säger kunna ta emot oavsett, om man har rätt inställningar.

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

Snälla någon som kan förklara för mig varför jag inte kan ta emot Bilder " mms", det står endast "Hämta mediainnehåll nu (1kb)". Klickar jag på "länken" så plingar det till ibland men inget mer.. Finns det någon inställning där man måste accepta mms eller liknanade?`

Plz hjälp!

Så har jag också haft det några ggr. Jag har helt enkelt bara startat om telefonen så har det funkat.

Permalänk

Finns det något enkelt sätt att få tillbaka bilderna från kamera albumet från skydrive?
Efter jag installerade Amber så har jag bara dessa bilder i en skydrive mapp, men vill hellre ha de sparade i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Finns det något enkelt sätt att få tillbaka bilderna från kamera albumet från skydrive?
Efter jag installerade Amber så har jag bara dessa bilder i en skydrive mapp, men vill hellre ha de sparade i telefonen.

Vad blir den praktiska skillnaden? Du kan ju gå in i varje bild och välja 'spara på telefonen', men som sagt, vad blir det för skillnad? Hur märker du det, bilderna från Skydrive är ju där ändå? Sedan kan det ju vara bra att ha i åtanke att det du sparar rakt i luren är det du kan bli av med vid en reset eller uppdatering eller om du tappar den. Visst om du har en kopia i SD, då är det lugnt.

Det finns ju även en funktion där man kan gå in via SD och ladda upp, men där tror jag de hamnar i datorn. Kolla om du kan hämta dem via SD i luren, alltså via appen.