Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Jag kan tipsa om att Battlefield 4 är ganska billigt på Digikeys.co.uk
Battlefield (Youtube'aren)? Westie har ett samarbete med dom, och har gett oss denna kod för att få 20% rabatt på alla deras spel.

Totalpriset av BF4 blir £36.74
Koden.
Westie4321

http://www.digikeys.co.uk/p/8690927/battlefield-4-china-risin...
Har handlat där själv många gånger utan några som helst problem, inkl förhandsbokning av BF4.

Edit*
Låter som en dryg säljare, men det är bara ett tips i alla fall!

Donerade lite pengar till humblebundle och fick ett extra BF3 konto.
Sen köpte jag Premium för 14€ via go2arena Var lite skeptisk till en början men det gick riktigt bra faktiskt. De har BF4 för bara 33€ här! Jag älskar att äga en fysisk kopia av spel jag köper men nu funderar jag nästan på att slå till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vibes:

Donerade lite pengar till humblebundle och fick ett extra BF3 konto.
Sen köpte jag Premium för 14€ via go2arena Var lite skeptisk till en början men det gick riktigt bra faktiskt. De har BF4 för bara 33€ här! Jag älskar att äga en fysisk kopia av spel jag köper men nu funderar jag nästan på att slå till!

Oh, nice!

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Vad är detta?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av KaakaaN:

Vad är detta?

Enligt vissa läckt foto från gamescon när dom testa bf4 singelplayer

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har de lagt på ett rosa filter nu istället haha?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Har de lagt på ett rosa filter nu istället haha?

Ja, för det är nog inte en lampa / skylt

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Två män står och kramar varandra ömt och ser mot toaletterna och fundera på om de ska gå in där. Allt under ett rosa skren. hmmmm........

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Två män står och kramar varandra ömt och ser mot toaletterna och fundera på om de ska gå in där. Allt under ett rosa skren. hmmmm........

Seems legit!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Bf4 ser förvisso inte så annorlunda ut grafikmässigt men när jag hörde att det var nytt ljud på explosioner från rpg etc så fick jag fan öronorgasm om det nu funkar Ljudet lät så mycket fylligare och högra kvalité på något sätt ^^

hur som helst, riktigt taggad till betan och gamescom! Troligtvis ska de visa upp lite jet gameplay där

Permalänk
Medlem

Taggad!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

FAN vad fett det verkar. Inga systemkrav har släppts vad jag vet.
Man kanske får shoppa ett nytt grafikkort? Dator i sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

FAN vad fett det verkar. Inga systemkrav har släppts vad jag vet.
Man kanske får shoppa ett nytt grafikkort? Dator i sign.

Beror väl på vilka inställningar du vill köra. Ett 5870 borde fortfarande klara av det rätt bra tycker man eftersom det kommer till nuvarande konsoler.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Beror väl på vilka inställningar du vill köra. Ett 5870 borde fortfarande klara av det rätt bra tycker man eftersom det kommer till nuvarande konsoler.

Absolut MAX såklart (1920x1080 +Ultra).
Man vill ju spela spelet som det är tänkt att se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Absolut MAX såklart (1920x1080 +Ultra).
Man vill ju spela spelet som det är tänkt att se ut.

Märker du 4e oktober!

Men ett 780 bör räcka långt. Kanske inte absolut max, men jag vet som sagt inget.
Bara kört alphan med 2x6950 och kan inte tänka mig den var så optimerad.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

FAN vad fett det verkar. Inga systemkrav har släppts vad jag vet.
Man kanske får shoppa ett nytt grafikkort? Dator i sign.

Pfft! Kommer maxa med mitt 9600gt på HELA 800mhz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Märker du 4e oktober!

Men ett 780 bör räcka långt. Kanske inte absolut max, men jag vet som sagt inget.
Bara kört alphan med 2x6950 och kan inte tänka mig den var så optimerad.

Alphan hade ju varit guld att komma över. Men det kan man glömma antar jag.

Permalänk
Medlem

- Operation Firestorm
- Gulf Of Oman
- Operation Metro
- Caspian Border

Dessa är kartorna i andra DLC:n - Second Assault

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Alphan hade ju varit guld att komma över. Men det kan man glömma antar jag.

Den är slut. Varade bara 2 veckor.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

JAG HATAR EA.

Varför ska vi i Europa få BF4 senare än Amerika, VARFÖR? På livestreamen sa EA gubben att det släpps i Europa den 31 oktober.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azz0n^:

JAG HATAR EA.

Varför ska vi i Europa få BF4 senare än Amerika, VARFÖR? På livestreamen sa EA gubben att det släpps i Europa den 31 oktober.

går alltid att flytta till USA och bo där.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

JAG HATAR EA.

Varför ska vi i Europa få BF4 senare än Amerika, VARFÖR? På livestreamen sa EA gubben att det släpps i Europa den 31 oktober.

*host* proxy *host*

Fast håller med dig, är ett svensktutvecklat spel. Borde vara Sweden 29e World 31e.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

*host* proxy *host*

Fast håller med dig, är ett svensktutvecklat spel. Borde vara Sweden 29e World 31e.

Håller helt med! Var tvungen att gå tillbaka 2-3 gånger för jag inte trodde att han sa så på gamescon. Men kan det inte vara så att det kommer finnas någon nackdel att gå tillfälligt flytta till America, En fysisk kopia skulle ju inte vara möjligt. Kommer det finnas Americansk varisioner precis som RU/EU som man behöver ha för att aktivera, eller räcker det med att "flytta"

Ingen lär väl ha svaren på frågorna idag men ändå intressant och se hur det hela kommer funka. Om det nu bara går att "flytta" så skulle det antagligen bli en oerhört stor summa spelare som kommer ifrån America.

EA gav nog många en anledning att vänta med sina "Pre-orders".

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Håller helt med! Var tvungen att gå tillbaka 2-3 gånger för jag inte trodde att han sa så på gamescon. Men kan det inte vara så att det kommer finnas någon nackdel att gå tillfälligt flytta till America, En fysisk kopia skulle ju inte vara möjligt. Kommer det finnas Americansk varisioner precis som RU/EU som man behöver ha för att aktivera, eller räcker det med att "flytta"

Ingen lär väl ha svaren på frågorna idag men ändå intressant och se hur det hela kommer funka. Om det nu bara går att "flytta" så skulle det antagligen bli en oerhört stor summa spelare som kommer ifrån America.

EA gav nog många en anledning att vänta med sina "Pre-orders".

Köpa i webstore på Origin så det läggs på ditt konto sen bara spela!

Vet inte hur det är med datumen i Indien, men priserna brukar ligga på 190-200kr på releaseday.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Köpa i webstore på Origin så det läggs på ditt konto sen bara spela!

Vet inte hur det är med datumen i Indien, men priserna brukar ligga på 190-200kr på releaseday.

Men frågan är om de kommer ha det så billigt i Indien för BF4. På BF3 Premium ändrade de priset och betalade tillbaka pengar till några för att de sedan höjde priset eftersom det var för många som körde med VPN och Proxy, även jag gjorde det. Dock så fick jag ringa banken efter och be om ett nytt bank-kort, men det är en annan sak ^^

Saken är att de kanske har lärt sig av sina misstag med BF3 Premium
Tror det var Mexico som kom på andra platsen där Origin var som billigast, så det kanske kommer finnas fler något dyrare alternativ iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Men frågan är om de kommer ha det så billigt i Indien för BF4. På BF3 Premium ändrade de priset och betalade tillbaka pengar till några för att de sedan höjde priset eftersom det var för många som körde med VPN och Proxy, även jag gjorde det. Dock så fick jag ringa banken efter och be om ett nytt bank-kort, men det är en annan sak ^^

Saken är att de kanske har lärt sig av sina misstag med BF3 Premium
Tror det var Mexico som kom på andra platsen där Origin var som billigast, så det kanske kommer finnas fler något dyrare alternativ iallafall.

Köpte Premium samt Simcity i Indien. Inga problem än. ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av KaakaaN:

Köpte Premium samt Simcity i Indien. Inga problem än. ^^

Dom kommer att höja priset i Indien till EU standard så man inte ska kunna göra de längre

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom kommer att höja priset i Indien till EU standard så man inte ska kunna göra de längre

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Geeks Gaming

Fler svenska vapen med i BF4

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|