Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Skrivet av fjanton:

Varför är bf4 premium billigare än bf4 deluxe på origin? Är inte deluxe bara en expansion, och premium alla?

Därför att Premium bara är alla expansioner. Du måste köpa själva spelet också för att kunna spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag köpte BF4 deluxe, och står "Pre-order bonus: A battlefield 4 premium expansion pack"?

Syftar de på den expansion man får om man köper deluxe edition eller? Hur är det en pre-order bonus? Om du köper paketet som är dyrare, men har en DLC med så får du med den DLC du betalat extra för? Sen är det ju ingen Premium expansion om man inte har premium, då är det bara ett expansion pack, eller DLC.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan välja att spela tjej soldat i multiplayer, fast det blir nog inte så. Men det skulle bli mer dynamiskt.
Apropå dynamik, så tycker jag har märkt att i den nya multiplayer banan så är det regn ljud eller starkt vind ljud när stormen kommer.
DICE borde lägga mer Ambience ljud in i spelet, då blir det så mycket bättre och tufft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Därför att Premium bara är alla expansioner. Du måste köpa själva spelet också för att kunna spela.

Ah, såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobkaka:

Undrar om man kan välja att spela tjej soldat i multiplayer, fast det blir nog inte så. Men det skulle bli mer dynamiskt.
Apropå dynamik, så tycker jag har märkt att i den nya multiplayer banan så är det regn ljud eller starkt vind ljud när stormen kommer.
DICE borde lägga mer Ambience ljud in i spelet, då blir det så mycket bättre och tufft!

prova skriv det till dice om dina ideér om ljudet

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag köpte BF4 deluxe, och står "Pre-order bonus: A battlefield 4 premium expansion pack"?

Syftar de på den expansion man får om man köper deluxe edition eller? Hur är det en pre-order bonus? Om du köper paketet som är dyrare, men har en DLC med så får du med den DLC du betalat extra för? Sen är det ju ingen Premium expansion om man inte har premium, då är det bara ett expansion pack, eller DLC.

Oavsett vilken du förbeställer får du expansionen "Rice Of China" på köpet. De skriver premium expansion pack eftersom det är en del utav premium. Men ja, de kunde likväl skriva ett expansion pack eller DLC utan att det ändrar någonting. Du betalar extra för exklusiv tillgång till betan och tre Battlepacks, inte för expansionen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

kan du förklara varför snipers (åka reacon som de heter och är så mycket mer är snipers) skulle ha nukes? Räcker inte c4 och claymore? Och hur skulle de fungera då?

Orsaken är att de allra flesta snipers sitter i ett hörn och inte gör så mycket så de borde ha nukes för att göra något vettigt för laget.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Orsaken är att de allra flesta snipers sitter i ett hörn och inte gör så mycket så de borde ha nukes för att göra något vettigt för laget.

http://www.youtube.com/watch?v=_QLOysfiUH8

Är inte en bättre lösning då att de lär sig spela Reacons (Fortfarande inte snipers) och gör nytta för laget, istället för att ge dom en nuke (vilket jag tolkar som något kraftigt, du har fortfarande inte förklarat vad det är)

Är det som en ...?
Granat?
C4?
Spränga ett hus?
Spränga en bas?
Spränga hela kartan?

Den videon du länkar visar ju bara en Reacon med C4...

Permalänk
Medlem

Beta bekräftad

Skrivet av aki04:

såg att bf4 betan dök upp på origin, säger coming soon, när släpps betan då så man kan testa lite innan man köper

1:e Oktober 02:08 (enligt min origin)

Permalänk
Avstängd

Lite bakom design valen de gjort.
High value target etc..

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Falcon:

1:e Oktober 02:08 (enligt min origin)

Har du fått tillgång till Betan? För mig så funkar det inte...

Edit* såg fel, trodde det var den 1:a september.... Sorry för det!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga att detta verkar bli det bästa FPSet på över ett årtionde.
Jag hypar så in i norden.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Hur är det nu, visst ska amd släppa sin nya grafikkorts serie i samband med BF4?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skrivet av Raffe:

Hur är det nu, visst ska amd släppa sin nya grafikkorts serie i samband med BF4?

Ja

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Lite gameplay med sniper (helmysigt ljud och känsla i den bössan, gillar verkligen bolt action):

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Bokade i lördags BF4 deluxe med China Rising för 388 kronor på spelbutiken.se
Ganska stor rabatt om man ser att samma "erbjudande" på Origin kostar 699 kr.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S, Intel i9 9900k, Palit GeForce RTX 2080 Ti GamingPro OC, Samsung 970 EVO 250GB , Samsung 860 EVO 500 GB, 32 Gb RAM,Corsair H60 V3, Corsair RM750W V2

Permalänk
Medlem

Hej !
den ända skillnaden är att du inte får tillgång till betan när du köpte på spelbutiken.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk

Köpte BF4 + premium från Mexico för ~445kr, kan rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Tack för tipset, beställde precis premium för 198kr!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Hoppas de håller i sig tills pengar finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Lust att bara ge en kort förklaring hur man ska gå till väga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Lust att bara ge en kort förklaring hur man ska gå till väga?

Finns lite info här http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1233672-bf4-...

Annars så är det bara att ha proxy/vpn på tills man har kommit till betalningen svensk adress fungerar.
Mastercard fungerade för mig

Edit: var lite otydlig man kan stänga av proxyn när man ska logga in med sitt origin konto

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem

Om man köper BF4 från spelbutiken får man premium då också?

Visa signatur

Just because I rock it doesn't mean I am made of stone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absynith:

Om man köper BF4 från spelbutiken får man premium då också?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Vad är det för fördelar med premium? Detta har säkert besvarats 1000x men jag har inte tagit mig tiden att läsa 21 sidor, förlåt mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absynith:

Vad är det för fördelar med premium? Detta har säkert besvarats 1000x men jag har inte tagit mig tiden att läsa 21 sidor, förlåt mig.

1. Du får tillgång till alla DLC, innan de släpps offentligt (14 dagar?)
(förnärvarande 5 DLC)
2. Du hamnar i en "prioriterad kö" i multiplayer
3. Du får exklusiv tillgång till digitalt material
4. Du får extra dogtags och achievements

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

(förnärvarande 5 DLC)

Mao värt det

Tyvärr blir det nog så att man betalar för en expansion två gånger (China Rising) eftersom den också är inkluderad i Premium. Så var det med BF3 också (B2K dubbelt).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Men man får dubbel XP om man har 2st av samma expansion. Detta kan man stacka upp till 5st = 5X Exp. Nää skoja
Vore typiskt EA grej dock hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

(förnärvarande 5 DLC)

När du säger tillgång till alla DLC menar du att jag inte behöver betala för dom eller att jag bara, som du skrev, får tillgång före icke-premium?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absynith:

När du säger tillgång till alla DLC menar du att jag inte behöver betala för dom eller att jag bara, som du skrev, får tillgång före icke-premium?

Du behöver inte betala för dom

Visa signatur

#framtiden