PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Medlem

Det är iaf bra att han skänker bort lite av förtjänsten. Hatet växer och tillslut blir han den första yt-kändisen att bli skjuten. Kanske t.o.m. av ett av hans många rabiata fans.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Så det är slöseri med tid att ha roligt alltså? För det är ju därför folk tittar.
Som du resonerar är ju det slöseri med tid att titta på TV, film, osv också

Skamligt? Vet du ens vad ordet "komiker" betyder?

Bara för att du inte gillar den form av humor kan man inte påstå att den är dålig osv.
Jag går ju inte ut och säger att det är skamligt att du gillar The Beatles bara för att det inte är min musiksmak eller hur?

Edit: Tråkigt att man ska hata en person för något sådant. Du ligger på precis samma nivå som alla
som säger att dom hatar Justin Bieber.

Nja tycker inte att om man läser vad ordet komiker betyder att det stämmer särskilt bra på honom. Visst en komikers första egenskap är att få publiken att skratta men att sitta och gapa och bete sig som en idiot är humor idag så håller fan världen på att gå under. Fan inte ens Svullo var ett lika lågvatten märke som pewdiepie. Jag som sagt hatar hela hans existens och skulle förmodligen ogilla honom irl med även om han inte gjorde dessa videos. Tål inte ansiktet på honom. Men så är det med vissa folk, man kan inte gilla alla, Du kanske skulle avsky mig vem vet? och vet du det har du rätt till och jag skulle inte bry mig.

Men detta är en dödfödd diskussion då ingen av oss kommer ändra sin uppfattning.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Det är iaf bra att han skänker bort lite av förtjänsten. Hatet växer och tillslut blir han den första yt-kändisen att bli skjuten. Kanske t.o.m. av ett av hans många rabiata fans.

Tja, i så fall blir det en arg svensk som skjuter han...alla andra tycker att han är en skön typ som gör bra videos 30 plussare börjar vara outsiders

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

har du undersökt alla 12 miljoner av dem personerna då ?

Nej verkligen inte, inte ens en enda. Men det är väl inte allt för långsökt att ha den slutsats jag hade...

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Jag som sagt hatar hela hans existens och skulle förmodligen ogilla honom irl med även om han inte gjorde dessa videos. Tål inte ansiktet på honom.

Wow... Det var ju riktigt djupt och förståndigt. Och du menar att världen går under på grund av dålig humor ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Nja tycker inte att om man läser vad ordet komiker betyder att det stämmer särskilt bra på honom. Visst en komikers första egenskap är att få publiken att skratta men att sitta och gapa och bete sig som en idiot är humor idag så håller fan världen på att gå under. Fan inte ens Svullo var ett lika lågvatten märke som pewdiepie. Jag som sagt hatar hela hans existens och skulle förmodligen ogilla honom irl med även om han inte gjorde dessa videos. Tål inte ansiktet på honom. Men så är det med vissa folk, man kan inte gilla alla, Du kanske skulle avsky mig vem vet? och vet du det har du rätt till och jag skulle inte bry mig.

Men detta är en dödfödd diskussion då ingen av oss kommer ändra sin uppfattning.

Okej? Han gör så på spel som det lämpar sig i, t.ex Amnesia och dylika skräckspel Men ta och kolla serien the last of us! Eller deadpool,Walking dead,bully,shadow of the colossus! Han är ingen "komiker" Han är en underhållare Han får dig på bra humör, han gillar att göra videor, det är gratis WIN-WIN right? Hatare av Youtubers borde "strypas" för att vara brutal hehe, han gör nått, det gör inte du! (Om du nu inte råkar vara en youtubare då...)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Falcon:

ah håller med.
Vem bryr sig liksom. Tjänar killen 100k eller 8 millar varje månad, vem bryr sig? Inte jag iaf. Jag betalar inte...
Grattis liksom, bra jobbat Felix.

Jag personligen avskyr hans videor och hans approach, innebär dock inte att jag avundas hans "verksamhet".

AnderzEL däremot gillar jag skarpt.

tittar också på anderzel men känns som han tror att han är bättre än alla andra vilket stör mig lite :/

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Jag tycker han är vettig även om det inte är min typ av underhållning på Youtube.
Ser att många "små pojkar" som snackar konstant skit om honom hur ha beter sig och liknande.
Det man måste förstå är att ingen vill glo på en tråkig medelsvensson som inte kan bjuda på sig själv, man måste kunna vara lite barnslig och skoja för att kunna nå framgång i denna bransch.

Permalänk

kollar också på Anderzel, väldigt skön att lyssna på medan man spelar, även dom andra mindcrackersarna.

back OT nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwin88:

Det värsta är ju att de finns folk som tycker det är kul

Om vi analyserar en vanlig video av PewDiePie hittar vi många element som kan ha en upphöjande effekt på olika personers humör. Börja med de interesanta kommentarerna som han säger på ett nyckfullt sätt, sen kolla in de kända uttrycken som han använder och det kryddiga mönstret han humor har! Och vips det är kul!

Inte så svårt att gilla hans videor till någon grad (han har 1400 videor...) om man inte har 100% torr steril och strypt humor! Men men, det finns de som endast rör mungipan när Parlamentet går på TV eller när man ska på begravning av en som stått en nära...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Skulle hellre se att det var Robbaz än Pewdz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Okej? Han gör så på spel som det lämpar sig i, t.ex Amnesia och dylika skräckspel Men ta och kolla serien the last of us! Eller deadpool,Walking dead,bully,shadow of the colossus! Han är ingen "komiker" Han är en underhållare Han får dig på bra humör, han gillar att göra videor, det är gratis WIN-WIN right? Hatare av Youtubers borde "strypas" för att vara brutal hehe, han gör nått, det gör inte du! (Om du nu inte råkar vara en youtubare då...)

Jo folk får gärna gilla honom hur mycket dom vill men jag kommer aldrig göra det. Han får mig på dåligt humör inte bra humör så därför undviker jag hans videos och enda anledningen att jag pratar om honom är att jag gled in här.. Men som sagt gilla på ni som gillar han och låt mig hata honom så är alla nöjda

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Om vi säger att han får 2dollar per 1000 visningar och han får 5miljoner för en video, 2 x 5000 = 10000 dollar alltså 70tusen innan alla skatter och avgifter. Så det är fullt möjligt att han få 8miljoner i månaden när han har 1400videos som ökar i visningar hela tiden.

Jag vill minnas att man får fyra dollar per 1000 visningar samt att vissa företag som specifikt vill ha reklam på hans kanal kan betala mer, upp till 6-7 dollar per 1000 views, så att han skulle tjäna den summan är långt ifrån omöjligt. För att inte tala om hur mycket merchandise han säljer. Räcker med att ungefär 1000 (antagligen fler) personer handlar från hans shop månadvis, där T-shirts kostar 20 dollar och uppåt vilket inte alls borde vara omöjligt med ~12 miljoner.

Kul att det går bra för honom för övrigt, subscribat honom under en längre tid nu. : )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Jo folk får gärna gilla honom hur mycket dom vill men jag kommer aldrig göra det. Han får mig på dåligt humör inte bra humör så därför undviker jag hans videos och enda anledningen att jag pratar om honom är att jag gled in här.. Men som sagt gilla på ni som gillar han och låt mig hata honom så är alla nöjda

Ja, vill man vara sån så...Men alla vet ju att man inte ska dömma nån av utsidan, dvs kolla han the last of us...Han har två stilar , skräck och skrik och Interesant och underhållande Jag föredrar den senare

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MlLA:

Jag vill minnas att man får fyra dollar per 1000 visningar samt att vissa företag som specifikt vill ha reklam på hans kanal kan betala mer, upp till 6-7 dollar per 1000 views, så att han skulle tjäna den summan är långt ifrån omöjligt. För att inte tala om hur mycket merchandise han säljer. Räcker med att ungefär 1000 (antagligen fler) personer handlar från hans shop månadvis, där T-shirts kostar 20 dollar och uppåt vilket inte alls borde vara omöjligt med ~12 miljoner.

Kul att det går bra för honom för övrigt, subscribat honom under en längre tid nu. : )

Inte ens nära, känner en Youtubare och han får 1 dollar/1000 views, och den siffran stämmer bra då den är över en längre period! Vill minnas att det var ca 0,9 dom har blivit snålare hos google!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag brukade kolla på hans videos när han hade runt 80-000 till lite mer än en miljon subs, men sen började det kännas lite långtråkigt och enformigt.
Det är väll coolt att det är en från som sverige som är längs upp iallafall

Permalänk
Medlem

Hemskt. Löjligare människa får man leta länge efter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade hört hans namn nämnas, men inte sett några av hans videos, tror jag kollade på den första när jag va 21, och jag gillade det.

Ja, han är fjantar sig, men det är den rollen han är känd för. Ser inget negativt i hans stil, han pratar ofta med sina fans, delar med sig av sig själv och har genuint roligt. När jag kollar på han så blir jag uppriktigt underhållen, kanske för att han påminner lite om mig själv. Han tar inte allting så seriöst och verkar väldigt chill med allt, hans spontana reaktioner och svar får mig att skratta varje gång.

Läste här i tråden att folk tycker Pewdie är en fjant, men nämner att dom tittar på Ray William Johnson, what? Ray kollade jag på för några år sedan, men sen växte han upp och blev en vandrande bäbis med övertung blöja. Han drar samma skämt i alla klipp, samma humorlösa gester, är en "Mr.Obvious" i allt, och helt opersonlig. Sen nämnde någon Robbaz, som också är svensk, även han sitter på kiss & bajs nivå i skämt. Men alla har sina egna åsikter.

Många av dom som hatar Pewd kanske helt enkelt hade helt fel syn och inställning när dom tittade på han för första gången, eller har bara sett en av hans tusentals videos. Men #1 på youtube talar för sig själv. Folk måste sluta vara stela gnällgubbar, och börja fjanta sig lite mer.

Den jag följer mest är dock Philip Defranco, han bidrar iaf med vettiga åsikter och sprider nyheter.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Om vi analyserar en vanlig video av PewDiePie hittar vi många element som kan ha en upphöjande effekt på olika personers humör. Börja med de interesanta kommentarerna som han säger på ett nyckfullt sätt, sen kolla in de kända uttrycken som han använder och det kryddiga mönstret han humor har! Och vips det är kul!

Inte så svårt att gilla hans videor till någon grad (han har 1400 videor...) om man inte har 100% torr steril och strypt humor! Men men, det finns de som endast rör mungipan när Parlamentet går på TV eller när man ska på begravning av en som stått en nära...

Eller så finns det folk som absolut inte tycker det han gör är kul men inte alls är torr och steril?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwin88:

Eller så finns det folk som absolut inte tycker det han gör är kul men inte alls är torr och steril?

Du menar såna som bara inte gillar honom för att de är trångsynta? Tja, de finns...känner folk som inte ens vill se en av hans videor! Snacka om att vara rädd för att pröva på nytt! Synd att det ska finnas folk som är sådana!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Esseboy:

Du menar såna som bara inte gillar honom för att de är trångsynta? Tja, de finns...känner folk som inte ens vill se en av hans videor! Snacka om att vara rädd för att pröva på nytt! Synd att det ska finnas folk som är sådana!

I din värld måste man alltså gilla Pew-stilen på något plan, eller så är man trångsynt alternativt torr? Tycker mera det är du som är trångsynt om du inte kan acceptera att folk har olika smak. Humor är väldigt personligt, jag skrattar gott och hjärtligt åt många saker men inte åt hans videos. Med det sagt önskar jag (åter igen) honom all lycka, har inget emot att andra uppskattar det han gör och att han kan tjäna pengar på det.

Vidare..

[i]*tråd rensad*[/i]

Ytterligare en rad meningslösa påhopp och över gränsen otrevliga inlägg raderade. Visst kan man vara kritisk mot Pew och andra, men det måste vara på en rimlig nivå. Det här är sista varningen, fortsätter den otrevliga stilen blir det hänglås.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=EgMqhEMhVV8

Vet inte om det har länkats tidigare i tråden, men det är en rätt intressant video.

Kontentan är alltså att Pewdiepies videos är en perfekt längd och kronologiskt ordnade på sådant vis att folk (läs: 12-åringar) fortsätter att kolla, klipp efter klipp, även fast de är långa.

Det är just sådana klipp som YouTube vill promote:a...

Har ingenting emot honom ö.h.t., men hans videos underhåller mig inte alls och förefaller i mitt tycke repetitiva och tråkiga.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

I din värld måste man alltså gilla Pew-stilen på något plan, eller så är man trångsynt alternativt torr? Tycker mera det är du som är trångsynt om du inte kan acceptera att folk har olika smak. Humor är väldigt personligt, jag skrattar gott och hjärtligt åt många saker men inte åt hans videos. Med det sagt önskar jag (åter igen) honom all lycka, har inget emot att andra uppskattar det han gör och att han kan tjäna pengar på det.

Vidare..

[i]*tråd rensad*[/i]

Ytterligare en rad meningslösa påhopp och över gränsen otrevliga inlägg raderade. Visst kan man vara kritisk mot Pew och andra, men det måste vara på en rimlig nivå. Det här är sista varningen, fortsätter den otrevliga stilen blir det hänglås.

Menade att det är trångsynt att inte ens pröva! De som prövat några videor så är icke trångsynta!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Du menar såna som bara inte gillar honom för att de är trångsynta? Tja, de finns...känner folk som inte ens vill se en av hans videor! Snacka om att vara rädd för att pröva på nytt! Synd att det ska finnas folk som är sådana!

Jag har kollat på några av hans videor och kan säga att jag är inte trångsynt, jag tycker bara de inte är det minsta roligt....

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att han kan vara rätt kul, men han är inte en virtuoso som Robbaz - king of Sweden!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för killen, men själv tillhör jag nog inte hans demografi. Tycker däremot att Robbaz är jävligt underhållande

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vidrig värld vi lever i.. här sitter en snubbe och gör filmer på YT och tjänar mer en vad han behöver.. sen finns de folk runt om i världen som inte har något.. skit värld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpSTAR:

Vidrig värld vi lever i.. här sitter en snubbe och gör filmer på YT och tjänar mer en vad han behöver.. sen finns de folk runt om i världen som inte har något.. skit värld!

Det är ju inte så att hans miljoner tas från barnen i Afrika. Att folk ens svälter på jorden har ingenting med ekonomi att göra, endast politik.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av LimpSTAR:

Vidrig värld vi lever i.. här sitter en snubbe och gör filmer på YT och tjänar mer en vad han behöver.. sen finns de folk runt om i världen som inte har något.. skit värld!

Kapitalism min vän.
Det finns 12 miljoner uttråkade ungar som vill höra halv risiga skämt och se lite gameplay.
Pewdz har båda.

KACHING !!!

Bara du också hittar på en produkt som lockar till sig 12 miljoner personer dagligen så är det nog inga problem att bli snuskigt rik på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det är ju inte så att hans miljoner tas från barnen i Afrika. Att folk ens svälter på jorden har ingenting med ekonomi att göra, endast politik.

/hulle.

politik = världen.. samma sak i mina ögon..