PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk

PewDiePie #1 På Youtube

Som en hel del av er kanske redan vet så är PewDiePie nu etta på Youtube och passerar snart 12 miljoner subs.
Har vi några PewDiePie tittare/prenumerater här på Sweclockers? Själv hörde jag talas om honom för längesen men första
gången jag kollade på en video var när han hade 5 millions subs och subscribe inte långt efter.
Vad tycker ni om PewDiePie?

EDIT: PewDiePie uppskattas tjäna runt 8 miljoner i månaden. Det är ju helt galet!

Permalänk
Medlem

Brukar inte alls kolla på honom men det är rätt häftigt att han blivit så känd genom att spela spel.

Permalänk
Medlem

det var ingen dålig månadslön
dock så tror jag inte det minsta lilla på det. han kan omöjligt tjäna 8 miljoner i månaden.

man ja, han är väl rätt så rolig och jag kollar på honom ibland

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tittar ofta på Felix videoklipp när jag har tråkigt! Alltid trevligt att stödja Göteborgare Vad han tjänar hade jag dock tagit med en nypa salt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det var ingen dålig månadslön
dock så tror jag inte det minsta lilla på det. han kan omöjligt tjäna 8 miljoner i månaden.

man ja, han är väl rätt så rolig och jag kollar på honom ibland

8 miljoner är inte mycket för företagen som betalar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd

Avskyr honom. Han känns så inriktad mot tolvåringar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Nja, inte så omöjligt. För en miljon youtube vievs får man cirka 20K. kanske mer eller mindre.

Han rakar in flera hundra miljoner views i månaden

Permalänk
Medlem

Tittar på han ibland, kan dock ibland vara för mycket för mig. Men tror inte riktigt att han skulle ha en månadslön på 8 000 000kr

Permalänk
Medlem

Pew är en skön snubbe , men jag gillar inte alla röster han gör , men han är ingen dålig person alls

har stor respekt för han.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

usch, gillar inte pewdiepie, men har inget emot felix som person, men avskyr hans karaktär som han spelar.

Skrivet av T0MT0M:

Tittar på han ibland, kan dock ibland vara för mycket för mig. Men tror inte riktigt att han skulle ha en månadslön på 8 000 000kr

skulle nog gå att känna en miljon om månaden men inte 8 miljoner.
smosh kännar runt 1milion USD om året och dom har ungefär samma subs som Felix

då vi väll är på ämnet av vad folk kännar.
sodapoppin / Chance Morris han drar in 250-300k USD varje månad.
källan är han själv

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Som en hel del av er kanske redan vet så är PewDiePie nu etta på Youtube och passerar snart 12 miljoner subs.
Har vi några PewDiePie tittare/prenumerater här på Sweclockers? Själv hörde jag talas om honom för längesen men första
gången jag kollade på en video var när han hade 5 millions subs och subscribe inte långt efter.
Vad tycker ni om PewDiePie?

EDIT: PewDiePie uppskattas tjäna runt 8 miljoner i månaden. Det är ju helt galet!

8 miljoner? Jag har hört 80k brutto men ingen källa på det heller så tror att alla dessa siffror är helt irrelevanta, och så har vi inget att göra med hans lön heller.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kul att han lyckats så bra men själv förstår jag inte hur han kunnat bli så populär.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Ogillar honom. Förstår inte hur han har blivit så populär.

Permalänk
Medlem

Man ser ju på hans Facebook vad det är för ålder och typ av människor som gillar honom. Need I say more?

Permalänk
Medlem

Roligt med en svensk på toppen! ^^

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem

Tycker han har sina tillfällen när man bara skrattar. Personligen kollar jag på hans videor för han spelar spel som mig. Läskiga iaf. skulle jag spelat de spelen skulle jag också skrika ihjäl mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Avskyr honom. Han känns så inriktad mot tolvåringar.

this

kollade på honom lite tidigt var väl hyfsat men jävlar vad jobbig han blir efter ett tag, uppenbart riktad mot 10-12 åringar verkar det som :/
mycket onödiga skrik etc.

men det är kul att han har sån framgång!

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

usch, gillar inte pewdiepie, men har inget emot felix som person, men avskyr hans karaktär som han spelar.

skulle nog gå att känna en miljon om månaden men inte 8 miljoner.
smosh kännar runt 1milion USD om året och dom har ungefär samma subs som Felix

då vi väll är på ämnet av vad folk kännar.
sodapoppin / Chance Morris han drar in 250-300k USD varje månad.
källan är han själv

Det går inte riktigt att jämföra pewdiepie med smosh. Smosh gör en video varje fredag medans Felix laddar upp över 10 videor varje vecka. Så jag tror snarare på omkring 2,5 miljoner (SEK) i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rophaz:

Det går inte riktigt att jämföra pewdiepie med smosh. Smosh gör en video varje fredag medans Felix laddar upp över 10 videor varje vecka. Så jag tror snarare på omkring 2,5 miljoner (SEK) i månaden.

ja vet inte riktigt hur många videor dom gör kollar inte riktigt på såna youtubers

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Vissa av hans Let's play är ganska bra, men mycket känns väldigt tillrättalagt. Tonårsrebell med mjukisbyxor. Vurmen för olika välgörenhetsprojekt känns också väldigt påklistrat och passar inte alls in i kanalen.

Bättre än Smosh är han ju i alla fall...

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Nja, inte så omöjligt. För en miljon youtube vievs får man cirka 20K. kanske mer eller mindre.

Han rakar in flera hundra miljoner views i månaden

Begriper inte hur Youtube går med vinst. Hur mycket tjänar de på sketen reklam egentligen?

Permalänk
Medlem

Det kan vara kul och kolla på han när han testar något nytt, typ Mc Pixel tyckte jag var lite rolig eller första gången har testade Oculus Rift. Men sen får det räcka!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samforshort:

Begriper inte hur Youtube går med vinst. Hur mycket tjänar de på sketen reklam egentligen?

adblock is the way to go

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

usch, gillar inte pewdiepie, men har inget emot felix som person, men avskyr hans karaktär som han spelar.

skulle nog gå att känna en miljon om månaden men inte 8 miljoner.
smosh kännar runt 1milion USD om året och dom har ungefär samma subs som Felix

då vi väll är på ämnet av vad folk kännar.
sodapoppin / Chance Morris han drar in 250-300k USD varje månad.
källan är han själv

Soda drar bara in det pga Amhai.
Dom rika dubai nissarna står för typ alla stora donationer inom wow streamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Soda drar bara in det pga Amhai.
Dom rika dubai nissarna står för typ alla stora donationer inom wow streamers

nej det är inte med amhai eller obaid.
ingen av dom har donerat på en lång tid.

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Tål honom inte, förstår inte vad fan det är som är så jäkla roligt med hans reaktioner osv. Men 8 Mille i månaden, skulle inte tro det. Gillar "NigaHiga" / RWJ extremt mycket mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

nej det är inte med amhai eller obaid.
ingen av dom har donerat på en lång tid.

Tvivlar han drar in så mycket bara på ads.
Om man räknar in alla donationer ja maybe.
På ads inte en chans.

Många av dom har visat deras balance och ingen är nära det på ads. Inte soda, inte reckful.

Permalänk
Medlem

Meh, Felix har själv sagt att han inte bryr sig om pengar. Då undrar jag hur detta kommer sig:

Xebaz har jag för mig ska vara en av hans kompisar IRL, inte helt säker. Xebaz var faktiskt med på Felix allra första uppladdade videoklipp på hans YT kanal.

Jag gillade honom mer när han hade mindre prenumeranter, för då så levde han verkligen in sig i spelen han spelade.

Började att titta på honom när han hade 70K prenumeranter, slutade när han hade ungefär 1,5 miljoner prenumeranter.

Edit: Tydligen så är en SweClockers medlem vän med honom på Steam.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Nja, inte så omöjligt. För en miljon youtube vievs får man cirka 20K. kanske mer eller mindre.

Han rakar in flera hundra miljoner views i månaden

Det är mer komplicerat än så, man kan inte bara tala om views. För det första så kan man räkna bort alla som har adblock, dem viewsen ger inga pengar. Sedan har målgruppen betydelse, vad man gör för videos etc. Detta för reklamen genom YouTube. Sen har man dessutom om man är känd en massa reklam med i sina videor som inte går genom YouTube, t-shirts av ett visst märke, prata om någon produkt, spela ett visst spel etc etc. Går att tjäna enorma summor pengar.

T.ex. om PewDiePie har på sig en viss tröja och säger "ehrmagerd tis shirt is soooo keeeeeeeewl rite broooos" så kommer massor av folk köpa den. Om han skulle rekommendera ett visst avgassystem på en bil så skulle ingen köpa det, för målgruppen är knappast män över 20 med bil om vi säger så ;).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...