värt att köpa konsoll för gta 5?

Permalänk
Medlem

Köpte ett nytt Xbox 360 Slim 250GB under julhandeln för 850kr, med GTA V som enda syftet, om du vill komma undan ännu billigare så finns det många äldre Xbox 360 till salu för 400-500kr, dvs konsol med en handkontroll + spelet ~ 1000kr totalt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snackbox:

De kanske inte var tillåtna att säga det.

Det kommer ändå troligtvis behöva patchas efter release ändå för att fixa diverse buggar och optimera spelet ytterligare, så varför hetsa? Kan lika gärna vänta 7 månader på PC-releasen och låta dem fixa det som borde fixats pre-release.

Samma sak med alla spel på senare år, flertalet skeppas med massa buggar som borde fixats om de kommunicerat med QA.

Finns en anledning till att de flesta släpper day-one patches nuförtiden, skulle inte förvåna mig om det kommer en sådan till GTA V:s PC version också.

Vad bubblar du om? Först säger du att det kommer i höst och sen när jag påpekar att det dröjde över 7 månader för GTA IV att hitta ut till PC, så börjar du yra om att "varför hetsa".
Min poäng var att alla kan slappna av för det lär dröja innan det hittar ut till PC.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marreez:

Det är ju inte direkt något vidare bättre för PC pga en skitig port, laggar ju bra mycket mindre på konsol.

I helvete heller, provade min gamla GTA IV-CD till mitt Xbox 360 för ett tag sedan och fy satan vad laggigt det var och fult dessutom.
På min PC kunde jag spela med flytande 60+FPS förutsatt att jag sänkte grafikinställningarna lite men det såg ju fortfarande bättre ut än på Xbox 360 om man säger så och det var i 1080p istället för 720p som Xbox 360 kör i.

Här är en bra artikel om GTA IV på PC: http://imgur.com/a/r97aE

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Köpte ett PS3 slim 160GB beg på gamestop för 1299kr, då har man dessutom hela tre års garanti.

Enbart för GTA 5 sen säljer jag det väl.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Kontroll + HDMI-sladd och koppla TVn till datorn.
Bättre grafik, bättre FPS och bättre pris.
Förutsatt att det släpps till PC samtidigt då såklart.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3739818/2013-08-18

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Aldrig att jag skulle köpa GTA 5 till PS3/360. Då GTA 4 både ser värdelöst ut och är
laggigt på konsolerna så blir nog 5an inte så speciellt bra. OM dom släpper till de nya konsolerna
någon gång, vilket vi inte vet något om så är det kanske värt, men annars, nej.

Enligt rockstar själva så är alla gameplay trailern inspelade direkt från PS3:s hårdvara.. Sen tror du inte själva rockstar gjort ett bättre jobb nu med GTA V, nu när ändå konsollen har funnits ett tag ?

GTA 4 kom ganska tätt när PS3 och xbox 360 var ganska nytt, och då var inte hårdvaran, jämtemot kodningen i spelet optimerat som det skulle..

Nä.. Jag litar på att rockstar gjort ett bra jobb, har de inte gjort det blir det nog att sälja av PS3et och sörja över en förstörd spelhöst..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nej, det är att förstöra upplevelsen om du frågar mig.

Jag har ett Xbox 360 och kommer ändå tålmodigt att vänta på en PC-version för jag kan verkligen inte spela i 24-30FPS och ännu mindre i 720p.... Usch!

Varför har du 360 för då...?

Permalänk
Medlem

grafikmotorn var dessutom helt ny när GTA IV släpptes, tror den är mer optimerad nu.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Megacrash:

Varför har du 360 för då...?

För att det är en gammal konsol och jag har ju inte alltid varit en PC-entusiast.

Xbox 360't är köpt sedan release 2005 på den tiden då till och med FPS var en främmande term för mig och jag bara spelade casual, dessutom så kördes ju faktiskt spel okej då på Xbox 360 eftersom Xbox 360's hårdvara var grym på den tiden.
Det var nog faktiskt först i GTA IV som jag började upptäcka ett "oflyt" som jag aldrig hade känt förut i mitt spelande liv som jag såklart inte kunde förklara eftersom jag inte visste ett skvatt om datorer eller spelprestanda men jag spelade på ändå.

Nu på senare år har jag ju köpt mig redig hårdvara och kräks vid >60FPS i FPS-spel!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ni kanske inte vet, men alla trailers och ingame videos ni har sett utav GTA V är direkt från PS3. Jag kommer köpa det till PS3 och till PC när det kommer, även till PS4 också förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ni kanske inte vet, men alla trailers och ingame videos ni har sett utav GTA V är direkt från PS3. Jag kommer köpa det till PS3 och till PC när det kommer, även till PS4 också förmodligen.

Glöm inte krysset. Du måsten en kopia till den också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ni kanske inte vet, men alla trailers och ingame videos ni har sett utav GTA V är direkt från PS3. Jag kommer köpa det till PS3 och till PC när det kommer, även till PS4 också förmodligen.

Inte alls säkert det släpps till PC eller till PS4.

Permalänk
Medlem

Köpte PS2 för GTA Vice City när det kom ut och en Xbox 360 när GTA IV kom ut.
Klart att GTA V är värt en konsoll om du inte har en

Permalänk
Permalänk

Jag köpte ps3 för 2 månader sen för att spela gta 5 på det. Har redan en 360 men valde ps3 då jag tror det flyter på lite bättre där.

Alla gta videos är från ps3 versionen vilket gör att jag inte tror xbox versionen blir lika bra.

Gick även med i ps+ för 150kr för 3 månader och har fått över 10 spel gratis bl.a. Uncharted 3. Ps+ krävs för online på ps4 så det är en framtidsinvestering. Jag tycker helt klart det är värt det. Köp begagnat och sälj det sen när du tröttnat på gta v. Ingen vill spela ett spel 6 månader efter release. Speciellt när alla kommer snacka om det i månader.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]