Diablo III expanderas med Reaper of Souls

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Att blizzard inte lyssnade på fansen från d2 och lyckades göra ett bättre spel än det på 10 år är märkligt. Att istället gå bakåt i tiden mot diablo 1 och skapa detta så kallade diablo 3 som mer liknar Diablo 1½ ungefär. Nej förfaen vänta 10 år på ett förbättrat spel igen känns sisådär. Vill inte köpa d4 som är som d2 direkt heller. SKÄRPNING FÖR FAEN! Gör om Gör rätt! spel ska bli bättre inte sämre....

Kunde inte sagt det bättre själv, dom mjölkar en död ko istället för att ge den kärlek och näring att frodas

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 20kr:

Kunde inte sagt det bättre själv, dom mjölkar en död ko istället för att ge den kärlek och näring att frodas

Visst äre så. Och denna mörka miljö diablo jämnt har varit. Har blivit något färglatt mariocart grafik istället för ännu mörkare/köttigare/blodigare. Med HD grafik vill jag kunna ta ett svärd och slica sönder fiender i ren ondska av en miljö fylld av hat och misär. Ett på bygge på 2an. Där man har en kyrka med en mörk story line att följa. Fler möjligheter till olika spell build och valmöjligheter. en öppnare värld med fler spelar och mer köttigt pvp. En snabbare motor och rörelse. Fler karaktärer och helt enkelt ett bättre spel. finns så mycket dom kunde göra bättre men någonstanns slog de slint. Kanske en snetripp på lsd hos skaparna vad vet jag. Men att göra något diablo1½ istället för en ordentlig trea till lod är inte detta än så länge och lär tyvär inte heller bli. Blizzard fann en kundgrupp av småkidz som gillar färger och enkelhet där man inte ens har friheten att kunna specca sinna stats själv utan en dator som gör det åt dem.
istället för loot 2.0 borde det bli blizzard 2.0 sparka alla nuvarande anställda och fixxa in kunnigt folk istället.

PS: diablo hade även blivit bättre som mmorpg än wow......

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reap:

Må ha sålt mest 2012, men dom lär inte ha haft mest nöjda kunder.
Blizzard är inte riktigt det blizzard vi hade för 5-10 år sen.
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii

Hälften av user reviews är antingen efterblivna eller gnäller om connection problems och ger spelet 0 i betyg. Ingen människa med lite vett i huvudet tycker själva spelet är värt 0 i poäng. Connection Issue reviews lagda dag 1 känns inte särskilt givande. Det är en spelrecension inte en Blizzard har för dåliga servrar-recension.

D3 var knappast en D2 men det är värt mycket, mycket mer än än 0:a.

För övrigt finns det en jättebra artikel angående recensioner på metasidor som jag inte hittar nu bara för det.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Avstängd

Diablo3 var ett riktigt skitspel.
Expansionen kommer vara samma skitspel ett par hundralappar kastade i sjön senare.

De potentiella köparna är de som fortfarande kör diablo3 och de som tycker det är värt att betala för en expansion man spelar ett par timmar sedan slutar med spelet.

Permalänk
Medlem

När jag lirade D3 satt jag hela tiden och väntade på att de skulle släppa PvP. De hade sagt att PvP skulle komma någon månad efter release, yeah right...
Var länge sedan jag spelade nu. Har PvP kommit än??

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

När jag lirade D3 satt jag hela tiden och väntade på att de skulle släppa PvP. De hade sagt att PvP skulle komma någon månad efter release, yeah right...
Var länge sedan jag spelade nu. Har PvP kommit än??

Finns brawler arena xD man går till en npc i innet och pratar med honom så blir man teleportad till en arena där man kan köra typ deathmatch. Man dör och spawnar och ingen statistik

OT : Längtar Alla grejer som dem har sagt finns i expansionen har jag längtat efter riktigt länge.

New Feature - Loot Runs
15-20 minute completely random dungeons!
Random weather!
Random enemies!
Random boss!
Multitiered (severa levels deep)!

The Mystic
Can Transmogrify items, so you don't have to sacrifice looks for power.
Item Enchanting - allows to reroll one of the affixes on a rare/legendary item.

Major Paragon Changes
Is now Account wide.
No longer has a cap
Seems to have Stat Allocation tied to it

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Ska bli najs! Lite segt med en extra svårighetsgrad (infernal) i d3, tycker det räcker med 3st. Hade varit bättre o lägga mer krut på att göra fler banor och miljöer. Annars bra spel med sjukt genomarbetad grafik:)

Permalänk
Medlem

Jaha, men när skall vi få jaga ifatt Adria då?!?!?!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jaha, men när skall vi få jaga ifatt Adria då?!?!?!

Duvet, de måste hålla berättelsen vid liv och leva på hoppet om att kunna skapa ett diablo 4 och mjölka alla fans på mer pengar. Så Adria kanske man får jaga om ca 20-40 år kanske? Give or take...

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

Går inte på D3-niten igen.
Speciellt inte när man var tvungen att sova sig igenom Normal för att låsa upp nästa svårighetsgrad.

Håller mig till TL2, där stuket är rätt, LAN-mode finnes, och det finns mods för extra klasser etc.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

För er som klagar på höjt level-cap, hur fungerade det i D2?
Har nämligen inte spelat D2 mer än på LAN osv, dvs aldrig påbörjat farmandet av gear.
Men jag antar att när expansionen kom till D2 så kunde du inte ha ditt BIS gear som du redan samlat på dig och smöra igenom nya expansionen på 3 sekunder?

Sedan utöver dessa grejer som ska komma:

Citat:

New Feature - Loot Runs
15-20 minute completely random dungeons!
Random weather!
Random enemies!
Random boss!
Multitiered (severa levels deep)!

The Mystic
Can Transmogrify items, so you don't have to sacrifice looks for power.
Item Enchanting - allows to reroll one of the affixes on a rare/legendary item.

Major Paragon Changes is now Account wide.
No longer has a cap and seems to have Stat Allocation tied to it.

Hörde jag att det även skulle komma en funktion där man inte kan använda AH, lite som HC, fast det nu mer är SC. Ett Self-found-mode med andra ord.
Detta är ju något som får mig att bli riktigt sugen. Jag lirade nämligen SC först för att sedan gå vidare till HC. Men nackdelen med HC är ju såklart att dör du, så dör du, samtidigt som det stora pluset är att HC har ett eget AH som inte är förstört av vår riktiga valuta.

Men det kändes fortfarande inte helt rätt i och med att du fortfarande var tvingad till att använda AH om du inte har 6h per dag att lägga ner på spelet.

Så med det nya loot-systemet och self-found-läget, blir det nog fan ett kanon lir!

Smäcker dom in ett offline-läge med separerad karaktärslista (såklart) så blir det EOTY!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

d3 har inget djup, så jag tror inte detta kommer kunna dra mig tillbaka
det jag stör mig på i diablo 3 är att det inte har i närheten av lika bra customization som 2an hade

Permalänk
Inaktiv

Kul att dem announsat expansion, men kommer inte att köpa det direkt som med D3, då D3 var så tråkigt. Kommer vänta på reviews och vids på Youtube/Twitch steams för att se om det kan vara något att spendera sin tid på.

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt kluven inför detta. Var riktigt taggad på D3 när det kom och körde säker 300 timmar mest för att jag inte ville släppa hoppet och älskade D2 så mycket, men det var hela tiden något som saknades. Ska mån orka har några förhoppningar på detta?

Har börjat spela Path of Exile för att stilla mitt ARPG-begär och jag måste säga att det är allt och _mycket mer_ av det som D3 kunde ha varit. Kan rekommendera det starkt för er som inte gillar streamliningen och fördummandet som Blizzard format min fd favoritspelserie till.

Permalänk
Medlem

Jaha, ville verkligen att D3 skulle vara bra, det var det inte, och ingen expansion i världen kommer att göra det bra. Ett av Blizzards mest obegripliga misslyckanden enligt mig.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kunde de inte släppt ett Diablo 2 HD istället för detta skräpet?

Jaaa hade varit underbart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tänk om de förutom dessa ändringar även kunde införa:

  • Vi tar bort AH!

  • Vi tar bort alla meningslösa idiotrolls på hög ilvl loot!

Då kan vi snacka! Då kan de faktiskt komma tillbaka lite old school känslor. Idag så farmar man ju inte gear utan pengar som man sedan spenderar på AH. Kul? Nä!

Det gör dem, inte all dock. Skulle ju suga då och bli som wow där man vet vilka gears man får.

I nya expansionen kommer det att droppas färre items fast chansen att det blir goa är högre.

Permalänk

Ett tag tänkte jag att det skulle bli riktigt härligt med en expansion, sen mindes jag att det var till D3 och inte D2...

Nej, jag tror jag fortsätter med Path Of Exile som både är bättre, helt gratis och som har konstant tillförsel av nya skills och items.

Permalänk
Medlem

Att säga att D2 hade bättre customization är bara skrattretande.
Annars tycker jag det verkar ganska nice. Som lore-nörd i alla fall.
Som spelare så vette fan. Vart riktigt besviken av D3.
Men blir ett givet köp i alla fall. Samlare som man är.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Ge oss ladder systemet från D2 så är jag nöjd.

Hade varit helt underbart med en nystart.

Permalänk
Medlem

Noone can stop... THE FARMING FOR BETTER GEAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Undrar mest när Blizzard ska göra en långfilm? Deras cinematics <3

Deras cinematics är, enl mig iaf, dom bästa i branschen! Oavsett vilket spel! Man skippar ALDRIG en när den kommer!

Permalänk

D3 är verkligen ett kvalitetsspel. Men så länge det går ut på att köpa prylar på blocket och e-bay kommer ja inte börja igen. Påminner även för mycket om D2 om man ska va gnällig, föredrog hela tiden D1 av någon anledning. Lite mer "gothic" känsla i första utgåvan.

Permalänk
Medlem

Blir det en ny ladder för D3 RoS? Hur var det med D2 LoD, kommer inte igår, det var ju inte igår liksom.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Jag får ledsamt säga att jag nog inte kommer spela detta spel. D3 var nog det spelet som jag sett fram emot mest i hela mitt liv, men jag tröttnade väldigt fort. Spelet är för nerdummat och förenklat för att hålla kvar mitt intresse. Tills de inför ett vettigt "stat- och skill-system" igen samt tar bort "pay-to-win-house" så kommer jag inte lägga mer pengar eller tid på D3...tyvärr.

Permalänk
Medlem

Too little too late.

(Men deras CG-studio gör underbara cinematics!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Väldigt roligt! Nu måste jag bara få upp min Demon Hunter till level 60 innan expansionen kommer.

Fruktansvärt löjligt att ta upp user score från Metacritic dock. Ger ingen som helst inblick i hur spelet är då många av användarna där gett betyget noll för att de är besvikna. Vet de ens hur trasigt ett spel behöver vara för att förtjäna det allra sämsta betyget?

Visst, man får tycka vad man vill, men oavsett vad är Diablo III omöjligt värt en nolla i betyg.

Håller med och jag antar att kritiken är baserad på första dagarna när det var hög belastning på servers osv.
Men jag har iaf fått valuta för pengarna. För 500kr så höll spelet 1000 timmar iaf och det får man väl anse vara okej ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Ett tag tänkte jag att det skulle bli riktigt härligt med en expansion, sen mindes jag att det var till D3 och inte D2...

Nej, jag tror jag fortsätter med Path Of Exile som både är bättre, helt gratis och som har konstant tillförsel av nya skills och items.

Hur kan man tycka att PoE e bättre än diablo 3?
Jag testade det i nån timme vart helt jävla galen över inventory biten och talent systemet. Plockar du upp en sköld e det ju fullt i inventory sen lixom. Och hur svårt äre att lägga in en talent reset?
Även combat systemet känns segt å tråkigt och väldigt långsamt. NEJ USCH Å FY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De sa ju för länge sen att loot 2.0 kommer efter blizzcon (nästan samtidigt som de nämnde att loot 2.0 ens skulle komma)

Jo jag vet men dom sa att det skulle komma i en patch, inte att det skulle vara en jävla expansion som man skulle få vänta ännu längre för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av musen2k4:

Hur kan man tycka att PoE e bättre än diablo 3?
Jag testade det i nån timme vart helt jävla galen över inventory biten och talent systemet. Plockar du upp en sköld e det ju fullt i inventory sen lixom. Och hur svårt äre att lägga in en talent reset?
Även combat systemet känns segt å tråkigt och väldigt långsamt. NEJ USCH Å FY!

Inventoryn var så i d2 och tbh så saknar jag det lite i d3. En fet jävla 2h yxa ska inte ta lika mycket plats som ett par handskar.
PoE har talent reset.

Skrivet av Destromath:

Jo jag vet men dom sa att det skulle komma i en patch, inte att det skulle vara en jävla expansion som man skulle få vänta ännu längre för...

Har du nå datum för exp? Jag tror den kommer nov/dec så inge senare än jag väntade mig loot 2.0.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.