Hur är eran K/D overall i spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jävlar vad alla är bra!

I BF3 så ligger jag nästan alltid strax under 1.

Liksom alltså... Jag; drygt 40, småfull vs en Cola-speedad 14-åring.

Man ställer ner ölburken försiktigt så man inte ska spilla ut den, tar några cawshernötter (spelling) = alltid död efter det.

Sneglar lite på skärmen bredvid, samtidigt som man smuttar lite whiskey = död.

Läser chatten och alla mogna inlägg där, garvar lite, tar en klunk vin = död...

Haha, känner igen mig i allt förutom att jag faktiskt lyckas rätt bra för det mesta...men det håller jag mig till Rising Storm eller Red Orchestra 2, vilka inte är fjortispangare där reaktionssnabbhet och lokalkännedom är nr 1, utan snarare taktik, försiktighet och list.

Permalänk
Medlem

Min K/D ratio på BF3 är 1.53, med 25681 kills och 16764 deaths. Jag har en score/min på 648 points också, vilket jag tycker är bättre att använda till jämförelser än K/D.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

1,4 i BF3 med 85% vinster. 0,5-20 i DOTA2 men även där vinner jag över 80% av matcherna. Jag är inte så mycket för stats, vill bara vinna helt enkelt.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Är sämst i världen men har haft tur i BF3 och ligger nu på 0,49... Men sen har jag spelar strax under 10 timmar totalt så det säger kanske i inte så mycket. Tänkt lira mer BF3 än vad jag tidigare gjort så det kommer nog bara minska. Men sen så bryr jag mig inte så mycket och spelar med konstiga vapen hoho.

Permalänk
Medlem

Beror på spelet. Men oftast kör jag samma princip som i bilspel. Det finns ingen broms, full jävla ös tills man stupar. Finns ingen anledning att fega.
Därför är KDn runt 1.2-1.4

Permalänk
Medlem

FPS;
Public: 5+++
Match: ~3

MOBA (carry):
Public : ~4
Match: ~3

Planetside 2: (ja, det är en spelgenre för sig själv)
~3.3 ground-pound
60+ med fordon

Permalänk

Hög KD säger väl bara att man spelar mot folk som är sämre än sig själv. Möter jag t.ex bara nybörjare i BF3 så kommer det inte vara svårt att ha en hög KD, men betyder det att jag är "bra" då eller?

Om man spelar mot någon i sin egen skicklighetsnivå så kommer man garanterat inte att ha över 3 i KD, utan snarare runt 1-2.

Vem är då bäst? Personen som har 4.8 i KD på grund utav att han möter kasst motstånd, eller killen som spelar i toppligan, men snittar 1.4 KD eftersom han möter likvärdigt skickliga spelare?

KD != Skicklighet.

Sen är det så olika från spel till spel (game modes spelar också in), att det inte går att jämföra.

Men jag skulle vilja se alla dessa "KD är skill, jag är skitbra för jag har 3.9 i BF3"-kids spela ett par rundor i Quake Live och kliva ut med samma stats.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Verkar som att man får börja länka till sin battlelog för att folk ska tro på att man är "proffs" och har en KD över 2

Kom igen nu, det är ändå bara 100 pers som sagt att de har en KD över 2, det är inte direkt alla på swec

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Frux:

Ouch, någon kände sig visst träffad.

Mmm jag har också låst upp allt och gjort alla assignments. Hade jag inte larvat mig med det så hade jag lätt haft över 9000 K/D.

http://i.imgur.com/0irZdYB.jpg

Dock har han 100 % rätt så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

På mw2 på xbox hade jag bra K/D tills jag blev prestige 10 lvl 70 och bara larvade runt hehe.. Förövrigt brukar jag lilla runt 1.0

Permalänk

beor på vilket spel jag lirar. Om jag spelar t.ex. BF3 så går jag på objectives väldigt ofta och i stort sett bryr jag mig inte så mycket om just min K/D, men det ligger väll oftast över 1.0, ibland över 2.0

samma sak gäller typ CSGO osv

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

K/D har ,som en del tidigare nämnt, varierande stark korrelation med s.k skill beroende på vilket spel och gamemode.
I ett gamemode där det är FFA och där enda målet är att få högst K/D är den 1.
M.a.o så stämmer det in perfekt, skill=K/D. I andra fall kommer det inte stämma lika väl då lagarbete och andra objektiv spelar roll.

TDM: Först till x kills vinner.
Spelare 1. 50/20 - K/D=2,5 - K-D=30
Spelare 2. 30/10 - K/D=3 - K-D=20
Spelare 3. 24/8 - K/D=3 - K-D=16
Vem bidrar mest till vinsten? Sp.2 är bättre än sp.3 trots att de har samma K/D. Sp.1 har lägre K/D men högst K-D.
Utifrån detta skulle jag påstå att Sp.1 bidrar mest.
Men det är utan att ta hänsyn till andra parametrar som tex. om de hjälper/stjälper sina lag kamrater, vilket kan förändra resultatet. Desto fler andra parametrar och beroende på hur stor inverkan de har på insatsen så kommer korrelationen avta.

Hoppas det inte blev allt för mycket svammel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, jag är så jävla kass! Har skitkass K/D i BF3. Spelar dock gärna Assault och zappar upp folk så jag brukar samla rätt många poäng, men jag dör också mycket. Skulle vilja spela i en grupp som samarbetar mot ett mål, för som det är nu så springer alla åt var sitt håll och det blir mycket svårare att få bra flyt i spelet då tycker jag. Tyvärr är jag sysadmin till yrket, och som alla vet så har tekniker inga vänner, så jag får spela ensam eller med min sambo (hon är också sysadmin). Spelar jag med sambon går det bättre för vi samarbetar hyggligt. Tyvärr kommer jag väl aldrig att bli inbjuden till nån sammansvetsad grupp eftersom mina stats är så kassa.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Jag har en score/min på 648 points också, vilket jag tycker är bättre att använda till jämförelser än K/D.

Håller med om att score / minut är bättre men inte perfekt system det heller. Det visar bara vem som kan göra flest poäng i minuten men inte vem som gör mest nytta för laget.
En map som metro som medic eller support kan du ha OTROLIGT hög score per minut av att springa runt och ressa och ge ammo till folk även om det inte hjälpt laget ett skit.
Medans på en stor öppen bana är rena motsatsen där personen med högst score mest troligt har bra KPD och varit i fronten och fixat en massa objectives.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Håller med om att score / minut är bättre men inte perfekt system det heller. Det visar bara vem som kan göra flest poäng i minuten men inte vem som gör mest nytta för laget.
En map som metro som medic eller support kan du ha OTROLIGT hög score per minut av att springa runt och ressa och ge ammo till folk även om det inte hjälpt laget ett skit.
Medans på en stor öppen bana är rena motsatsen där personen med högst score mest troligt har bra KPD och varit i fronten och fixat en massa objectives.

Hmm, sant. Och win/lose ratio fungerar inte det heller, för det beror helt på hur lagets spelare beter sig. Om majoriteten av laget lallar runt i basen och väntar på att flygfordon ska spawna, eller sitter uppe på en kulle och försöker sätta headshots på ~2000m, så är det nästan garanterat att man förlorar. Även om man själv tar över massor utav baser och försvarar effektivt.

Själv föredrar jag kartor som Operation Metro, då jag älskar snabb action i tighta områden. Brukar dock spela på de servrarna där explosives är otillåtet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror helt på spelet. Jag kör mycket Planetside 2 som är ett MMOFPS och där säger K/D i princip ingenting av flera anledningar. Det är primärt ett mått på skicklighet om man tittar på arena death match. Då är det enda målet att döda alla motståndare på en karta. Börjar man titta på FPS där man har specifika uppdrag att klara så börjar K/D bli mindre intressant. Du kan skjuta folk bäst du vill men om det andra laget plockar alla flaggor så är ju dina 1337 quickscopes skillz rätt meningslösa för du förlorade ändå.

Jo självklart, beror helt på spel, bara ta ArmA 3 som exempel, det spelet har absolut ingenting med att "döda" att göra, bara att ta sig från punkt A till B med sitt lag är en upplevelse. Syftade mest mitt svar på mitt tidigare inlägg där jag nämnde Call of Duty, Counter-Strike och Battlefield

Skrivet av Wrathborn771:

Min K/D ratio på BF3 är 1.53, med 25681 kills och 16764 deaths. Jag har en score/min på 648 points också, vilket jag tycker är bättre att använda till jämförelser än K/D.

Score Per Minute säger absolut ingenting, precis som W/L och Accuracy, dessa stats berättar 0,0 om hur duktig man är, endast "hur" man spelar, folk med hög SPM är oftast sämre spelare, då det lättaste sättet att få just det, SPM är att farma Operation Metro Conquest genom att kasta ut medkits och ammo boxes, då har du plötsligt 1500 SPM vilket är extremt orealistiskt, och även om du inte "exploitar" spelet så kommer du ha mycket orealistisk SPM bara du kör Assault, kasta ut lite medkits till ditt lag på t.ex. Grand Bazaar Conquest, så har du plötsligt 1000 SPM, även fast du har dött 20 gånger och dödat 5, bara står och ressar o kastar ut medkits till ett par nybörjare som dör gång på gång och inte gör något för laget.

Samtidigt kan en duktig spelare ta över ett objekt och hålla det hela rundan så dom vinner, få 25-1 i stats men bara ligga på 400 SPM, då är han dålig enligt dig?

Desto högre Accuracy tyder också ofta på att en spelare är sämre, är inte tillräckligt säker för att skjuta på långa avstånd, eller inte vet hur man hanterar burst, det blir få encounters och de flesta av dom på nära håll, dvs accuracyn går upp.

Jag har endast 17% och det är för att jag lägger ner cover fire, pre fire, burstar endast och tar skott på ovanligt långa avstånd för jag vet att jag kan träffa, och då får jag också många fler kills därav min K/D, men min Accuracy är betydligt lägre än mångas.

W/L är ett "skämt" i Battlefield 3, så fruktansvärt obalanserat spel, finns ingen auto team balance what so ever, finns script men dom funkar inte i huve taget, 75% av servrarna så dominerar ena laget, helt omöjligt att vända på det ensam, även om man kör Tank och får 50-0 så räcker det knappast för att vända.

Folk med hög W/L kör oftast Squad Rush m.m. där man har betydligt mer kontroll, där man faktiskt vinner om man är bättre på spelet. En sån spelare kan ha 3-4 W/L utan problem, medans någon som kör Large Conquest och Rush endast har 2, säger det att ena personen är bättre än den andra? Nope, helt meningslös stat.

Den absolut enda staten som säger något i BF3 är K/D, och givetvis kan man inte stirra blint på det, man måste ta ett steg bakåt och titta på hela profilen, om K/D Ration faktiskt stämmer, hur den har blivit det den visar.

Skrivet av dysenteri:

Hög KD säger väl bara att man spelar mot folk som är sämre än sig själv. Möter jag t.ex bara nybörjare i BF3 så kommer det inte vara svårt att ha en hög KD, men betyder det att jag är "bra" då eller?

Om man spelar mot någon i sin egen skicklighetsnivå så kommer man garanterat inte att ha över 3 i KD, utan snarare runt 1-2.

Vem är då bäst? Personen som har 4.8 i KD på grund utav att han möter kasst motstånd, eller killen som spelar i toppligan, men snittar 1.4 KD eftersom han möter likvärdigt skickliga spelare?

KD != Skicklighet.

Sen är det så olika från spel till spel (game modes spelar också in), att det inte går att jämföra.

Men jag skulle vilja se alla dessa "KD är skill, jag är skitbra för jag har 3.9 i BF3"-kids spela ett par rundor i Quake Live och kliva ut med samma stats.

Nästan alla som spelar Battlefield 3 är casuals, spelet har ovanligt låg skill cap, så är man en bra FPS spelare så har man automatiskt hög K/D.

Skrivet av dysenteri:

Möter jag t.ex bara nybörjare i BF3 så kommer det inte vara svårt att ha en hög KD, men betyder det att jag är "bra" då eller?

Ehm, ja? Möter du en hög nybörjare, och du lyckas ta kål på allihop och du får hög K/D, då betyder det ju precis det.. att du är bra, är du nybörjare och möter nybörjare så får du inte 5 K/D

Skrivet av dysenteri:

Vem är då bäst? Personen som har 4.8 i KD på grund utav att han möter kasst motstånd, eller killen som spelar i toppligan, men snittar 1.4 KD eftersom han möter likvärdigt skickliga spelare?

Dom är precis lika bra? Har en person 4.8 K/D i public game, att han då får 1.4 K/D mot likvärdigt skickliga spelare som han själv, makes sense? Alla dom skickliga spelarna skulle ha 5 K/D i public game.

Skrivet av Lasergurka:

Verkar som att man får börja länka till sin battlelog för att folk ska tro på att man är "proffs" och har en KD över 2

Kom igen nu, det är ändå bara 100 pers som sagt att de har en KD över 2, det är inte direkt alla på swec

2-3 K/D är ingenting, i Battlefield 3 så säger det mig att personen har spelat FPS förut, och vem har inte det? Jag har spelat FPS i 15 år, kört BF3 i ESL och smekt sponsrade proffs som dagismat, och jag har 6-8 K/D i Team Deathmatch, problemet med Battlefield 3 är att skill cappen är så låg, så det finns inte direkt något sätt att stå ut från mängden som i CS t.ex, inte konstigt att BF3 aldrig fick e-sport stöd, spelet är inte gjort för det, endast gjort för att tjäna pengar på, roffa åt sig CoD spelare, och dom lyckades.

Exempel på random runda jag sparade för år och dar sedan, 9.38 K/D

Och ja, denna tråd var ganska pointless, då det beror helt på vilket spel och vilket game mode, nu pratar vi om hundratals olika scenarion, dvs pollen betyder absolut ingenting.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ja här ligger man stadigt på 2.4 KDR när det gäller BF3. Sök på samma namn på Battlelog ifall du vill. Anledningen till att jag ligger såpass högt är att jag enbart kör Rush då jag inte gillar fordonsupplägget i BF3 (BC2 <3).

Som Medic bör man absolut lära sig när det är värt att reviva, stör mig mycket på de som springer rakt mot en granat för att reviva. Iallafall de som inte kan tajma det

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd

Som det redan har nämnts så har det till stor del att göra med vad det är för spel samt game mode.

Ligger på +3.0 K/D i både BF3 och COD utan att ens anstränga mig eftersom att jag mestadels spelat public mot halvkassa spelare. Finns inte en chans i världen att jag skulle hålla det i en seriös klanmatch mot jämnbra spelare.

K/D är helt ointressant i Q3 och QW och i dessa spel så spelar jag bara mot spelare som är jämnbra eller bättre än mig men uppskattningsvis så ligger jag väl runt 1-1,5 K/D i en FFA eller TDM. I CA kan det bli mycket högre i eftersom att det är ett game mode för newbies.

Men generellt så anser jag inte att K/D är något som reflekterar ens skills på ett bra sätt. Beror som sagt på spelet, game mode men även vad man själv intar för "roll" i ett lag och en match.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk

I fps spel så spelar jag väldigt ojämnt, antingen så har man sitt flow och ligger på ca 2.0 k/d eller så går det dåligt och ligger på ca 0.3.

Jag spelar dock mer Moba/Arts spel (Tidigare HoN och nu mer Dota2) Spelar mest support och statistiken säger 0.6-0.8 i kd då.

Permalänk

1.6 i BF3 just nu. Could be better, could be worse.

Skrivet av Crentus:

Ja här ligger man stadigt på 2.4 KDR när det gäller BF3. Sök på samma namn på Battlelog ifall du vill. Anledningen till att jag ligger såpass högt är att jag enbart kör Rush då jag inte gillar fordonsupplägget i BF3 (BC2 <3).

Som Medic bör man absolut lära sig när det är värt att reviva, stör mig mycket på de som springer rakt mot en granat för att reviva. Iallafall de som inte kan tajma det

Du har ju samtidigt extremt få kills/deaths. Men visst är det en snygg siffra.

Permalänk
Medlem

Brukar ligga runt 1.5 KDR kanske. I BF3 1.67 KDR.
Kan inte säga att jag spelar speciellt smart, bara kör på lixom. Har på sista tiden enbart spelat Recon, mest för att det ger mer tillfredsställelse att t.ex. lcykas träffa nån körande på dirtbike flera hundra meter bort.

Försöker ta /försvara flaggor även om jag vet att jag förmodligen kommer dö, springer ofta in med sniperbössan i högsta hugg även i närstrid bara för att det är så kul försöka träffa folk oinzomat. (med lasersikte förståss). Ibland går det bra, ibland inte men det är kul !

Permalänk
Medlem

Jag har allt mellan 1.3- 2.0 .. vissa spel som Mw2 , mw3 kunde ja aldrig riktigt med 1.2-1.3 vad ja minns och black ops1 1.8 , bf3 2.0... i bf3 så tror ja att då jag hade 10 000 kills låg jag på 1.3 nu har ja väl 26k kills , kör 100% damavand peak rush 64 players.. aldrig annan server.. måste ha lååång inlärningskurva, minns blops1 10 000 kills att vara över 1.0 ... antar det har med åldern att göra

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Ehm, ja? Möter du en hög nybörjare, och du lyckas ta kål på allihop och du får hög K/D, då betyder det ju precis det.. att du är bra, är du nybörjare och möter nybörjare så får du inte 5 K/D.

http://forums.bistudio.com/images/smilies/face_palm.gif

Tror du missar hans poäng... Säg att den bästa spelaren i världen möter ett lag på sin nivå, och får en K/D på 2. Kollar man bara på hans KD verkar han som en okej spelare. Skulle samma person bara springa runt och smiska noobs skulle han kanske ha en overall KD på 25, och verkar asgrym, get it?

K/D säger inte heller allt, det beror på vilka motståndare man väljer att möta. Sen är det lätt att få hög KD om man bara fokuserar på det också, sitter man bara på ett berg med sniper kommer man få en hög K/D, men lägre SPM, sitter man i en tank och fegar långt bak istället för att åka dit där man behövs är det också lätt att hålla sig levande länge, men man på samma sätt får ett lägre SPM, och hög KD.

Spelar man rush som attacker, men hellre håller sig bak och plockar lite kills och håller sig levande istället för att satsa på objective får man också hög KD, eller kontant headglitchar bakom cover i TDM, vilket gör att KD säger i princip lika lite som SPM gör, man behöver en kombo av K/D och SPM, och vilken tid det har i fordon för att skaffa sig bäst bild av spelaren, och det ensamt säger inte så mycket det heller.

Du har högre K/D än mig, men jag får å andra sidan nästan dubbelt så många kills som dig per timme, och därmed högre SPM, vem är bäst? Svårt att avgöra bara på stats, speciellt då vi uppenbarligen har olika spelstilar.

Citat:

2-3 K/D är ingenting, i Battlefield 3 så säger det mig att personen har spelat FPS förut, och vem har inte det? Jag har spelat FPS i 15 år, kört BF3 i ESL och smekt sponsrade proffs som dagismat, och jag har 6-8 K/D i Team Deathmatch, problemet med Battlefield 3 är att skill cappen är så låg, så det finns inte direkt något sätt att stå ut från mängden som i CS t.ex, inte konstigt att BF3 aldrig fick e-sport stöd, spelet är inte gjort för det, endast gjort för att tjäna pengar på, roffa åt sig CoD spelare, och dom lyckades.

Exempel på random runda jag sparade för år och dar sedan, 9.38 K/D

Och ja, denna tråd var ganska pointless, då det beror helt på vilket spel och vilket game mode, nu pratar vi om hundratals olika scenarion, dvs pollen betyder absolut ingenting.

Jo, det var ju precis det jag sa, 2 i KD är inte något speciellt, även fast att betedde sig som att man var proffs om man hade en KD över 2.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Text

Du har högre K/D än mig, men jag får å andra sidan nästan dubbelt så många kills som dig per timme, och därmed högre SPM, vem är bäst? Svårt att avgöra bara på stats, speciellt då vi uppenbarligen har olika spelstilar.

Hade inte jag redan precis sagt allt detta i tråden?

Anledningen till att jag har lägre Kills än dig är för att jag har gjort alla assignments, dom tar extremt mycket dötid

SPM har absolut ingenting med kills att göra heller, då du får mer av andra grejor än kills

Sen så har du ju resettat din K/D vilket är "fusk~", skulle jag ha resettat min K/D efter jag gjort assignments hade jag haft 15 K/D

Och du nämner att står man långt bak och campar med Recon så får man högt med kills men låg SPM, det stämmer inte då du får bonus score när du dödar någon på avstånd.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv

0-0.90 Suger rätt ordentligt på fps och gör ofta självmord eller försöker rakethoppa i spel där man inte kan rakethoppa...

Permalänk
Medlem

Feeder.

Gillar att försöka bryta spawn camps i WW2 Online.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Hade inte jag redan precis sagt allt detta i tråden?

Anledningen till att jag har lägre Kills än dig är för att jag har gjort alla assignments, dom tar extremt mycket dötid

SPM har absolut ingenting med kills att göra heller, då du får mer av andra grejor än kills

Sen så har du ju resettat din K/D vilket är "fusk~", skulle jag ha resettat min K/D efter jag gjort assignments hade jag haft 15 K/D

Och du nämner att står man långt bak och campar med Recon så får man högt med kills men låg SPM, det stämmer inte då du får bonus score när du dödar någon på avstånd.

http://i.imgur.com/rprwlm2h.jpg

Hur är det fusk att resetta stats? Det är väl lika mycket fusk att du spelat andra FPS innan BF3, vilket jag inte inte gjort, inte competitive iaf. Att reseta visar hur jag spelar idag (och de senaste 55 timmarnas), inte hur jag spelat om man räknar med all tid jag behövt för att träna upp mig.

Nej, som jag sagt visar SPM ensamt ingenting heller?

Marksman bouns lär knappast ändå väga upp det, beror ju såklart på hur duktig sniper man är, det var bara en gissning eftersom du hade så låg SPM.

Jag tycker mest du försöker berätta hur KD är det som visar skill, vilket jag menar det heller inte gör i BF3.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

< 1.0 (Newbie)
~ 1.0 (Casual Gamer)
~ 2.0 (Gamer)
~ 3.0 (Hardcore Gamer)
3.0 > (Pro Gamer)

Så man tjänar pengar när man har en KDR över 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur är det fusk att resetta stats?

Marksman bouns lär knappast ändå väga upp det, beror ju såklart på hur duktig sniper man är, det var bara en gissning eftersom du hade så låg SPM.

Jag tycker mest du försöker berätta hur KD är det som visar skill, vilket jag menar det heller inte gör i BF3.

Du jämförde dina resettade stats mot mina icke resettade, därför skrev jag "fusk~"

Låg SPM? 650 är absolut inte "låg"

K/D är det som säger mest om ens skill i BF3, jag har förklarat det här på SweC femtioelva gånger, har aldrig någonssin sagt att är endast "den" staten som avgör.

Marksman Bonus ger betydligt mer än du tror, Recon är den bästa klassen i spelet, men också den svåraste

Skrivet av Varmperonsplitt:

Så man tjänar pengar när man har en KDR över 3?

Det sa jag aldrig

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

BF3
Alla klasser utom Recon brukar gå på 2-3. Beror helt på dag, humör, trötthet o.s.v.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -