Reklamfilmer från Samsung och AMD rör upp känslor på internet

Permalänk
Avstängd

Folk som bryr sig och blir upprörda över Samsung-reklamen behöver skaffa lite distans till livet och bry sig om riktiga problem istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jesus tapdancing christ vad det här spårade ur ^^

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Folk som bryr sig och blir upprörda över Samsung-reklamen behöver skaffa lite distans till livet och bry sig om riktiga problem istället.

Ja verkligen! Först ska vi fixa världsfreden innan någon får yttra sig om sina småbekymmer.
Vilken pyts.

Och moztech. Du skrev att du skulle göra annat men du hade tydligen tid att sitta här ändå. Kan du inte ge bättre läsning iom att det du kritiserade inte var gott nog.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Samsungsreklam va tydlig med ett korrekt budskap som stämmer med verkligheten, men kan anses som nedvärderande mot kvinnor av extrema feminister - vilket aldrig går att komma ifrån, för dessa pajasar tar illa upp för precis vad som helst.

AMDs reklam va bara pinsam och extremt Amerikansk... Finns varken sanning eller vetenskap bakom deras ord i reklamen. På CPU-sidan dominerar Intel, och har gjort sen början av 2000-talet. På grafikkort så är det jämnt skägg mellan nVidia och AMD på prestandatronen, de slåss rätt duktigt om den titeln. Men Intel har fortfarande störst intäkter på mobil grafik, och integrerad grafik generellt, vilket gör att de ändå vinner striden, även här, rent ekonomiskt.
Lögner skadar, och man skämms nästan över att äga Radeon-kort när man ser reklamklippet.

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

Angående Samsungs reklam så är det sexistiskt att tycka att den är sexistisk... De flesta av mina kvinnliga kompisar har ingen aning om vad en SSD är, de flesta av mina manliga kompisar har en hyfsat hum om det helt enkelt för att män generellt sätt är mer intresserade av datorer och teknik. Fakta, inte sexism. Sen kan man tycka att kvinnan i reklamen verkar lite "dum" men jag tror knappast att det är gjort så med avsikt av Samsung utan snarare en helt naturlig reaktion.

När det gäller AMDs reklam... jag förstår inte på vilket sett den gör reklam för produkten i fråga. Den klankar ner på nVidias produkter men förklarar inte på vilket sätt AMDs är bättre. Känns som en reklam vars enda syfte är att starta flame wars på nätet.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-C:

Angående Samsungs reklam så är det sexistiskt att tycka att den är sexistisk... De flesta av mina kvinnliga kompisar har ingen aning om vad en SSD är, de flesta av mina manliga kompisar har en hyfsat hum om det helt enkelt för att män generellt sätt är mer intresserade av datorer och teknik.

Det är inte sexism att påpeka att reklamen helt klart inte hör hemma i ett jämställt samhälle.
Och lustigt, mina kvinnliga kamrater vet vad ssd är. Även min mamma vet det. The more you know

Citat:

Fakta, inte sexism. Sen kan man tycka att kvinnan i reklamen verkar lite "dum" men jag tror knappast att det är gjort så med avsikt av Samsung utan snarare en helt naturlig reaktion..

Är det inte konstigt att det alltid ska vara kvinnan som är teknikdumihuvudet och kunnig i köket (dvs det som spelas upp i Samsungreklamen)? Varför?
Naturlig reaktion? Finns väl inget naturligt i reklambranschen.

Citat:

När det gäller AMDs reklam... jag förstår inte på vilket sett den gör reklam för produkten i fråga. Den klankar ner på nVidias produkter men förklarar inte på vilket sätt AMDs är bättre. Känns som en reklam vars enda syfte är att starta flame wars på nätet.

Så AMD gör fel och Samsung gör rätt?
Jag anser att båda gör grova fel då de distanserar sig från ett potentiellt större kundsegment. Tänk lite på hur dr.pepper fuckade up big time, men i mindre skala förstås .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Jag har kanske inte heller tid men jag orkar, på moztechs vägnar;
För det första, noterar vi att du redan begränsar diskriminering till arbetslivet. Om med "sällan" du menar ~1/3 beroende på yrke så ja visst. Aldrig? Absolut inte.. så du har gjort noll för att motbevisa att människor kan och blir diskriminerade oavsett kön och att vita hetrosexuella män då rimligen kan erhålla sådan livserfarenhet.
I don't even Ja det kan vi sannerligen enkelt göra, man varför i helafriden vill vi begränsa vår analys till yrken där kvinnor är i statiskt fler i högre positioner? Upphör det andra att existera? O_o Du menar att det är företags ledning som är källan till diskriminering? Dåligt, underutvecklat nonsens argument.

Ditt argument är inte bara irrelevant men även förbluffande osunt. Kan vi tillämpa denna praxis till andra saker också eller är det just vita heterosexuella män du förmår dig att behandla på detta vis?

Fast det handlar om ekonomi. Kvinnor blir något så vi in the biz kallar för "med barn" vilket innebär att det det blir borta från arbetet i flera månader, det kan till och med uppgå till år och är en enorm ekonomisk börda på ett företag. Tyvärr är det så det är och att förvänta sig att kapitalistiska företag bara skall förgå detta och låsas som det inte existerar är naivt, men om du vill kalla det diskriminering och själv låsas som problematiken inte existerar (istället för att faktiskt leta pragmatiska politiska lösningar som hjälper, hjälper då vi inte helt kan ta bort något som är i vår natur, dv.s barnafödande och kapitalism) så varsågod, men förvänta dig att jag kommer att call you on your bs.

brah ordbajseri.

Detta i sig är diskriminering/förolämpning. Vi som levt en tid vet hur sådan retorik användas i vardagen (i orelaterade sammanhang) för att förminska, te.x är det väldigt.. ohövligt, att att proklamera hur bra te.x en uteliggare har det eftersom han har så mycket fri tid. Per ditt eget resonemang är det diskriminering du håller på med. Det är diskriminering eftersom du arbiträrt tilldelar dessa attribut som förolämpar förminskar till ett kön och en person.

Kvinnor inkomst påverkas inte mer än mäns av diskriminering. Källa

Vild spekulation, har du något att som bekräftar den? Det finns en hel del studier som motbevisar den så jag tror inte det, tidigare nämnd källa bl.a. Fördomar kan aldrig vara relevanta? jaha? du menar att det kan vara icke relevanta då? väldigt obeskrivande ordval.

Du har fel. Återigen, kolla här Men hallå? Du påstår (SCB påstår att motsatsen är rimlig) att likvärdig utbildning inte kan sägas ha samma lön och så jämför du två helt olika? Hur är dessa lika? jag kan tänka på flera at the top of my head, te.x enorm ren volym skillnad i utbildade individer.

Men Ehh ok? Enkelt. Så Svarta är mindre offer än vita eftersom vita i lägre utsträckning än svarta är förövare? Viss doft av misandri i din retorik. Det är också statistiskt mer sannolikt att invandrare misshandlar och våldtar någon än en vit heterosexuell man som mig själv, jag brukar poängtera detta i debatter mot rasism (not). Hoppas du känner vis avsmak av ditt val av retorik nu.

Nej det är du. - "Kvinnor är er offer än män efterso kvinnor i lägre utsträckning är förövare än män. Det är väldigt enkelt" pfft.

Det är inte representativa för utom att det är en statistik sannolikhet och självklart inte så om det inte gör utryck för dem (man måste vara idiot för att tro något annat), altså har inget du sagt motbevisat moztech du har enbart lyckats tillskriva "riktiga män" med misshandel, bravo.

http://i41.tinypic.com/10zqs5l.png

fel den är ca 3-4%, läs i pdfen jag länkad två gånger nu, den går in i detalj på ämnet.

Detta tycker jag är äckligt, faktiskt.

låt oss fortgå, du menar att män är förövare och kvinnor är offer pg.a statistik?

Tycker att du ska läsa SCB-rapporten igen..

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Skulle inte säga att Samsungs reklam är i toppklass, däremot kan jag inte fatta hur folk kan bli upprörda över hur kvinnan porträtterats och behandlats? En reklam är ju gjord för att göra intryck och därför vill man ju att åskådare skall kunna associera till sig själva och jag skulle absolut tro att en markant del av kvinnliga befolkningen (även manliga) inte vet vad en SSD är och hur den skall installeras.

Precis - "även manliga" som du själv skriver så varför inte en man i den rollen? Tänk så enkelt Samsung hade kunnat gör rätt här, bara bytt plats på två av skådespelarna så hade de fått pluspoäng överallt. Stereotyper cementerar gamla synsätt på manligt och kvinnligt beteende - ju fler som vågar bryta det desto bättre samhälle får vi, tycker jag iallafall.

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Men lillen, ordbajsa kan vem som helst göra.

Uppenbarligen inte, du verkar inte ha förmågan och Moztech saknar den definitivt.

Hörrni det är inte så knepigt men är det någon som säger nåt utrbota dumt så tar det heller ingen tid att komma med en värdig replik.

Skrivet av tomten51:

Jag har kanske inte heller tid men jag orkar, på moztechs vägnar;

Du har tid och du orkar.

Skrivet av tomten51:

För det första, noterar vi att du redan begränsar diskriminering till arbetslivet. Om med "sällan" du menar ~1/3 beroende på yrke så ja visst. Aldrig? Absolut inte.. så du har gjort noll för att motbevisa att människor kan och blir diskriminerade oavsett kön och att vita hetrosexuella män då rimligen kan erhålla sådan livserfarenhet.

Vi begränsar inte diskriminering till arbetslivet, vi begränsar det till de situationer där diskriminering kan uppstå: Hyreskontrakt, butiker osv men nu råkar det vara så att det är inom arbetslivet problemet är som störst.

Skrivet av tomten51:

I don't even Ja det kan vi sannerligen enkelt göra, man varför i helafriden vill vi begränsa vår analys till yrken där kvinnor är i statiskt fler i högre positioner? Upphör det andra att existera? O_o Du menar att det är företags ledning som är källan till diskriminering? Dåligt, underutvecklat nonsens argument.

Det verkar visst vara ett virus, ett som sprider sig och får folk att attackera det som inte sagts. du missar målet.

Vi studerar företag där kvinnor i högre utsträckning än män befinner sig "ovanför golvet" ledningen är inkluderad men lednings individerna är sannolikt inte aktiva parter i diskrimineringen. Nej nu talar vi om mellanchefer osv och vi gör så för att diskriminering endast kan uppstå om en individ i beroendeställning förfördelas av den som den är underlägsen.

Skrivet av tomten51:

Ditt argument är inte bara irrelevant men även förbluffande osunt. Kan vi tillämpa denna praxis till andra saker också eller är det just vita heterosexuella män du förmår dig att behandla på detta vis?

Tomten, vi tar det igen. Diskriminering kan endast uppstå i situationer där en individ på grund av tillhörighet till någon av diskrimineringsgrunderna förfördelas av en person som hen är i beroendeställning till.

Eftersom Vita Hetereosexuella män är regeln är det kommer till de högre positionerna är undantaget att som vit man ha en annan sorts individ som chef, visst finns det men vi talar om ytterst små kvantiteter.

Skrivet av tomten51:

Fast det handlar om ekonomi. Kvinnor blir något så vi in the biz kallar för "med barn" vilket innebär att det det blir borta från arbetet i flera månader, det kan till och med uppgå till år och är en enorm ekonomisk börda på ett företag. Tyvärr är det så det är och att förvänta sig att kapitalistiska företag bara skall förgå detta och låsas som det inte existerar är naivt, men om du vill kalla det diskriminering och själv låsas som problematiken inte existerar (istället för att faktiskt leta pragmatiska politiska lösningar som hjälper, hjälper då vi inte helt kan ta bort något som är i vår natur, dv.s barnafödande och kapitalism) så varsågod, men förvänta dig att jag kommer att call you on your bs.

Det verkar som att det hela gått dig förbi, det är inte okej, du missar allt för mycket.

Du vill hävda att det handlar om ekonomi, jag hävdar att det handlar om diskriminering. Jag har rätt.
Visst blir kvinnor med barn ibland, eller är det så att vissa kvinnor blir med barn? Ja det är så att vissa individer med rätt maskineri kan bli med barn, det är också så att vissa av dem inte vill bli med barn å sen finns det de som inte kan bli med barn.
Befinner du dig i en position där du styr över investeringar vill jag omedelbart ha din chefsnummer så att jag kan göra klart att du ska ha sparken, du kan uppenbarligen inte din ekonomi särskilt väl.

Arbetstagare är investeringar, de billigaste du kan få på heltid kostar i runda slängar lika mycket som en V70. Genomsnittsdumskallen kollar åtminstone in bilen innan han köper den men här vill Tomten hävda att så inte är fallet.

Människor är givetvis inte bilar, människor kan utvecklas. Du kan anställa två likvärdiga och inom ett par år så ser du helt olika produktivtetsnivåéer och kvalité på arbete. Individ 1 har snopp och 2 har snippa.

Förutsatt att Individ 1 är den mer produktiva så har tomten rätt men skulle givetvis åka in till arbetsdomstolen och komma därifrån med bötesbelopp på helfestliga siffror: Man kan ha rätt men ändå ha fel.

Om det snarare är en kvinna som är mer produktiv så kommer företaget att förlora stort på att inte ge henne ekonomiska fördelar gentemot mannen, fördelar baserade på prestation snarare än könsorganets utformning. Hon kommer vilja ta ut sin ledighet i större utsträckning ju mindre hon tjänar då mellanskillnaden ändå är såpass liten.

Vad kan vi lära oss här? Du ska alltid förutsätta att två individer oavsett diskrimineringsgrund har samma produktivitetsnivå, inte bara för att det blir dyrt i AD att göra något annat utan för att företaget kan förlora stort ekonomiskt.

Men visst det är säkert kapitalism där du bor på innan kvinnolönelistan avskaffades

Skrivet av tomten51:

brah ordbajseri.

nej du brister i förståelse och förmår inte att avkoda.

Skrivet av tomten51:

Detta i sig är diskriminering/förolämpning. Vi som levt en tid vet hur sådan retorik användas i vardagen (i orelaterade sammanhang) för att förminska, te.x är det väldigt.. ohövligt, att att proklamera hur bra te.x en uteliggare har det eftersom han har så mycket fri tid. Per ditt eget resonemang är det diskriminering du håller på med. Det är diskriminering eftersom du arbiträrt tilldelar dessa attribut som förolämpar förminskar till ett kön och en person.

Nej du vet inte vad diskriminering är:

• Diskriminering kan endast uppstå i beroendeställningarm

• Förolämpningar måste vara nedsättande, att påpeka att någon har det rätt sjysst är inte en förolämpning

• Att dra paralleller mellan uteliggare och mäns fördelar i arbetslivet funkar inte. Det ena exemplet bygger på att andra får mer problem, det andra är individuellt.

• Jag kan inte hålla på med diskriminering här eftersom ingen här befinner sig i beroendeställning

• Diskriminering bygger inte på att tillämpa godtyckliga attribut, Diskriminering bygger på att man systematiskt tillämpar irrelevanta måttstockar

5 fel i en sats är inte dåligt.

Skrivet av tomten51:

Kvinnor inkomst påverkas inte mer än mäns av diskriminering. Källa

Grabben, om du nu hade lite vett så skulle du pekat ut kapitel eller sida. Jag vet och du vet att du inte har läst hela rapporten, så det måste finnas en specifik sida som tar upp det du vill ha sagt?

Äh skit i det, jag har redan läst stora delar av underlaget och som sann kulturmarxist kan jag även läsa till mig till informationen i Humaniora rapporter.

För att koka ner det åt dig: Gå till sid 32 av rapporten och läs slutsatsen, jag hade då fel på 2-4% i min uppskattning den delen som kan härledas till diskriminering ligger på 8%.

Det är sant att de inte påverkas mer av diskriminering, män har precis lika många oförklarade procent mer i lön som kvinnor har mindre i lön.

Du kanske hade hittat något annat som pekade på att du hade rätt men var god att då markera vilken sida du talar om.

Skrivet av tomten51:

Vild spekulation, har du något att som bekräftar den? Det finns en hel del studier som motbevisar den så jag tror inte det, tidigare nämnd källa bl.a. Fördomar kan aldrig vara relevanta? jaha? du menar att det kan vara icke relevanta då? väldigt obeskrivande ordval.

Du förstod inte rapporten du länkade till.

ditt försök till en diskussion om ordval är tramsig men vi kan ta den: Relevant och Irrelevant. Fördomar är Irrelevanta i mötet med individer då de saknar stöd i individens agerande, det kallas för fördomar av en anledning: omdöme läggs baserat på vår FÖRväntan av vad individen kommer att förmå.
Så för att precisera att fördomar är irrelevanta i alla lägen så skrev jag "kan aldrig vara relevant" nu kunde jag ha valt att positionera mig med mer negativ klang och skrivit "alltid irrelevanta". Jag valde att inte göra det. Problem?

Skrivet av tomten51:

Du har fel. Återigen, kolla här Men hallå? Du påstår (SCB påstår att motsatsen är rimlig) att likvärdig utbildning inte kan sägas ha samma lön och så jämför du två helt olika? Hur är dessa lika? jag kan tänka på flera at the top of my head, te.x enorm ren volym skillnad i utbildade individer.

Men förfan kan ingen citera korrekt. Sida och rubrik tack.

Nu är det dock osannolikt att en rapport om löneskillnader tar upp skillnader i befordring. Men som sagt: Sida och rubrik.

Skrivet av tomten51:

Men Ehh ok? Enkelt. Så Svarta är mindre offer än vita eftersom vita i lägre utsträckning än svarta är förövare? Viss doft av misandri i din retorik. Det är också statistiskt mer sannolikt att invandrare misshandlar och våldtar någon än en vit heterosexuell man som mig själv, jag brukar poängtera detta i debatter mot rasism (not). Hoppas du känner vis avsmak av ditt val av retorik nu.

Vad pratar du om? det verkar som att du missat ena halvan och använder den andra för att anklaga mig för rasism och manshat lysande Sickan. Det får bli repris:

Män råkar sannolikt ut för mer våld i samhället men de är också som grupp den största förövaren.
Kvinnors andel av våldsmottagande må vara lägre men deras våldsverkande är mäkta lägre än männen. Kategorin män är således i större utsträckning ansvarig för det våld som begås än vad kvinnor är och den skillnaden är sannolikt större än skillnaden i mottagande av våld.

fördelningen var 2012 4% kvinnor och 96% män bland de våldsbrottsdömda
Eller så tittar vi på SCB, 2009 var 240t av de totalt anmälda 300t våldsbrotten mäns våld mot kvinnor. Visserligen står där också att män i regel är offer för utomhus aktiviteten slagsmål och att kvinnor är vanliga förövare men om vi då tänker oss, ur många fall är det?

totalt då 300t falla av våld i hemmet 240t med män som utövare och kvinnor som offer
I tjänsten: 490t fall kvinnor offer i 310t fall
Gator och torg: 460t kvinnor offer i 140t fall
Annan plats: 105t fall totalt och 60t kvinnors andel:

Totalt: 1355t fall och 750t där kvinnan är offer.

Nu skiljer sig åren så slutsatsen blir inte exakt men vi kör: Kvinnors andel som offer: 56% och kvinnors andel som dömda våldsverkare: 4%.

Ärligt talat jag ser inte hur någon kan se männen som ett större offer för våldet i samhället. Men visst kör på blås så hår det går.

Du för även ett resonemang kring invandrare som får mig att förstå att du inte förstår statistik: Att det är mer sannolikt att den godtyckligt utvald kategori är överrepresenterad betyder inte att det är mer osannolikt att våldsoffret kommer drabbas av våld från den kategorin.
(lästips, kolla hur många av invandrarna som dömts som har nordisk härkomst.

Skrivet av tomten51:

Nej det är du. - "Kvinnor är er offer än män efterso kvinnor i lägre utsträckning är förövare än män. Det är väldigt enkelt" pfft.

Det var väldigt enkelt att ta reda på och jag hade visst rätt, lustigt nog.

Skrivet av tomten51:

Det är inte representativa för utom att det är en statistik sannolikhet och självklart inte så om det inte gör utryck för dem (man måste vara idiot för att tro något annat), altså har inget du sagt motbevisat moztech du har enbart lyckats tillskriva "riktiga män" med misshandel, bravo.

Verkar som att du återigen har missat vad som sagts, statistisk representation är inte individuell representation, uppfattat?

Skrivet av tomten51:

fel den är ca 3-4%, läs i pdfen jag länkad två gånger nu, den går in i detalj på ämnet.

Du har läst fel.

Skrivet av tomten51:

Detta tycker jag är äckligt, faktiskt.

Bra

Skrivet av tomten51:

låt oss fortgå, du menar att män är förövare och kvinnor är offer pg.a statistik?

Var inte så svårt att bekräfta heller, vi kan givetvis använda oss av andra mätmetoder för kunna göra generaliseringar, tarotkort eller astrologi.

Skrivet av tomten51:

Du kanske borde tillämpa lite kritiskt tänkande, hur vet din mamma att hennes kollega tjänar mer "för att han är man"? Är detta en bild som är förenligt med en ideologi hon sympatiserar med kanske? Genusvetenskap? Så vetenskap duger inte? Det måste vara någon psudo vetenskap som redan har gjort alla sina antaganden och är i full gång att bevisa dem. Det fanns gott om orättvisor på 1700talet vare sig du var man eller kvinna och det säger ingenting om dagens samhälle förutom hur vi kom hit.

Lustigt, jag vara av den övertygelsen att man inom vetenskapen sökte härleda mönster till deras ursprung. På 1700-talet fick vi ju sådant som industrialisering och allt vad det innebar samt upplysningstiden med dess liberala ideal. Men då menar du att orättvisorna då inte har något med orättvisorna idag att göra?

Det var vid den här tiden kvinnors deltagande arbetslivet hos de lägre klasserna började minska i och med att produktionen förflyttades från hemmet till fabriker, det var också vid den här tiden som den liberala chimären om individualismen skapades, den chimär som säger att alla har samma möjlighet och att negativa skillnader därmed är individuella.

Skrivet av moztech:

Kollar på film och har det fint nu men vill bara svara på det här lite snabbt.

Skönt att du tar dig tid att besvara mig, det skulle gå snabbt sa du.

Skrivet av moztech:

Jag sade aldrig att allt var perfekt förut. Det fanns problem då som nu. Vad jag sade var att kvinnor inte har blivit illa behandlade som grupp någonsin som vissa verkar tro. Är det misshandel att inte sitta i regeringen? Nej, trodde väl inte det.

Aha nej det var en annan, men vafan:

Det är inte misshandel att inte sitta i regeringen men om en grupp i samhället utgör femtio procent och saknar representation så är något fel eller hur.
Det innebär att 50% av samhället inte har någon individ som är insatt i deras levnadsförhållande.

Skrivet av moztech:

Såg väl ut förut här ungefär som det ser ut i mellanöstern nu (med många uppenbara skillnader då). Män sliter för att försörja sina familjer så att dom har det bra ekonomiskt medan frun tar hand om barnen och hemmet.

Men om du öppnar en historiebok så kommer du se att kvinnors deltagande i produktionen var lika stort som männens i de agrara samhällena, det är först med industrialiseringen som männens del av produktionstiden ökar. Med det sagt så blir inte män familjeförsörjare förrän långt senare i och med att även barnen skulle arbeta i fabriken.

Skrivet av moztech:

Sen skulle jag inte röra i genusvetenskap med tång. Förstår du inte vilket svammel den "vetenskapen" är? Den har ingen som helst förankring i varken vetenskap eller verklighet. Finns ett väldigt intressant avsnitt av en norsk dokumentärserie som heter Hjernevask som granskar genusvetenskap. Riktigt sevärt. Undertextat och allt. Undrar varför SVT inte köpt in den?

Ja givetvis borde Sverige köpa in en serie från en norsk komiker, det är helt rätt sätt att granska vetenskapen dessutom.
Jag kan ju tycka att det är lite lustigt att du hellre ser en tv-serie om genusvetenskap än att bilda dig om genusvetenskapen på lämpligt akademiskt sätt.
Eller är du en sån som hävdar att du förstår astronomi efter att ha läst en artikel i Illustrerad Vetenskap?

Skrivet av moztech:

Thanks brah

Han gjorde dock inte ett särskilt bra jobb, men du som hävdar att du skulle göra ett bra jobb kan väl ta och göra ett bra jobb.

Skrivet av moztech:

Nej, det är väl inte relevant för denna debatt skulle jag tro. Var mest lite apropå genusvetenskap.

Vet inte riktigt vad det är du vill diskutera.

Det är inte relevant för genusvetenskap heller

Skrivet av Zeiph:

Samsungsreklam va tydlig med ett korrekt budskap som stämmer med verkligheten, men kan anses som nedvärderande mot kvinnor av extrema feminister - vilket aldrig går att komma ifrån, för dessa pajasar tar illa upp för precis vad som helst.

Hur definierar du extrem feminist?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snigeln Bert:

Könsorgan är en fysiologisk egenskap. Intressen etc. är psykologiskt. Ditt påstående är därför irrelevant.

Och du fick gillningar av detta idiotiska påstående? Kön och intresse är två helt olika saker. Intressen påverkas indirekt av stereotyper o.dyl.

Hur fungerar den teorin med faktum att män och kvinnor som löste nominellt samma uppgifter visade i MR scannern att de använde olika delar av hjärnan? Det finns skillnader mellan könen som är knappast bara där på grund av socialt tryck oberoende av vad militanta feminister och deras PK släp säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Hur fungerar den teorin med faktum att män och kvinnor som löste nominellt samma uppgifter visade i MR scannern att de använde olika delar av hjärnan? Det finns skillnader mellan könen som är knappast bara där på grund av socialt tryck oberoende av vad militanta feminister och deras PK släp säger.

Det är ingen som säger emot biologin, vad vi säger är dock att du inte kan basera ditt omdöme på biologiska förutsättningar som du varken förstår eller kan förklara relevansen av.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Samsung's reklam var riktigt dålig, kassa skådespelare och tre pinsamt stereotypa karaktärer. Jag fattade inte först om det var en parodi eller "på riktigt"...

AMD var ju roliga, skrattade gott. Infantilt förvisso, men roligt på ett College Humor vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Och varför är det så att samma institution (tror att det var så, kommer inte riktigt ihåg) kom fram till att hjärna påverkades av vilken problem som presenterades för denna. Resultatet var att kvinnans och mannens hjärnaktivitet var väldigt snarlika efter sex veckor av tester?

mvh kulturmarxisternas statsfeminism

edit: och även jag säger inte emot biologin. Jag anser enbart att det är töntigt att använda det som argument i sådana här frågor (dvs reklam om tekniksaker, men hey! SSDs har säkert en viktig ställning i Darwin&cos lära ).

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Och varför är det så att samma institution (tror att det var så, kommer inte riktigt ihåg) kom fram till att hjärna påverkades av vilken problem som presenterades för denna. Resultatet var att kvinnans och mannens hjärnaktivitet var väldigt snarlika efter sex veckor av tester?

mvh kulturmarxisternas statsfeminism

edit: och även jag säger inte emot biologin. Jag anser enbart att det är töntigt att använda det som argument i sådana här frågor (dvs reklam om tekniksaker, men hey! SSDs har säkert en viktig ställning i Darwin&cos lära ).

Det viktiga är att det finns skillnader och att hela idéen med att alla ska vara identiska är helt absurd. Folks ska vara olika om de känner för det. Visst ska samhället vara tolerant och allt men just nu verkar det mer att man är jävligt intolerant mot folk som inte passar in i den "rätta" formen. Kvinnor och män har haft olika roller under många år av våran evolution så det är inte så konstigt att de har olika intressen.

PS: Att folk börjar tänka på samma sätt efter att de indoktrineras är knappast något nytt. Frågan är hur de beter sig när de är fria (verkar vara mycket hat mot frihet). Det är inte frihet när det handlar om att du är fri så länge du passar in i den "rätta" mallen precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det viktiga är att det finns skillnader och att hela idéen med att alla ska vara identiska är helt absurd. Folks ska vara olika om de känner för det. Visst ska samhället vara tolerant och allt men just nu verkar det mer att man är jävligt intolerant mot folk som inte passar in i den "rätta" formen. Kvinnor och män har haft olika roller under många år av våran evolution så det är inte så konstigt att de har olika intressen.

PS: Att folk börjar tänka på samma sätt efter att de indoktrineras är knappast något nytt. Frågan är hur de beter sig när de är fria (verkar vara mycket hat mot frihet). Det är inte frihet när det handlar om att du är fri så länge du passar in i den "rätta" mallen precis som alla andra.

Om du nu säger att det viktiga är att det finns skillnader och att det är absurt att alla ska vara identiska? varför lutar du dig då mot en generaliserande undersökningen istället för att bara låta kvinnor, transsexuella och män vara individer och döma dem på individuell grund?

Eller helt enkelt låta alla vara individer utan ett ens nämna könstillhörighet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Mitt svar var främst på det du skrev tidigare som var följande:

Citat:

Det finns skillnader mellan könen som är knappast bara där på grund av socialt tryck oberoende av vad militanta feminister och deras PK släp säger.

Jag skrev även inte att allt ska vara identiskt. Det var din tolkning.
Folk ska få vara olika, de ska få testa olika varianter av sitt jag. Det håller jag verkligen med dig om. Det är just det genusvetenskapen handlar om Tolerans mot olikheter och skillnader i samhället kommer inte smärtfritt och den rörelsen som arbetar för att belysa detta är?

Människan har haft olika arbetsuppgifter i många år ja. Att hänvisa till evolutionen när reklam om SSD diskuteras är lite långsökt och väldigt ot i mitt tycke.

Att folk tänker likadant nämnde nämnde jag inte. Det jag skrev var

Citat:

att kvinnans och mannens hjärnaktivitet var väldigt snarlika efter sex veckor av tester?

Vad är det för frihet du vill diskutera och hur relaterar det till reklamerna som är ämnet?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Ja verkligen! Först ska vi fixa världsfreden innan någon får yttra sig om sina småbekymmer.
Vilken pyts.

Man behöver ju inte överdriva, som du gör, och dra till med världsfred. Det finns hur många saker som helst som är vettigare att lägga ner energi på än genustrams.

Vad menar du med "Vilken pyts."? När man kommunicerar med andra underlättar det om man inte hittar på egna uttryck, om man vill att folk ska förstå vad man försöker säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Man behöver ju inte överdriva, som du gör, och dra till med världsfred. Det finns hur många saker som helst som är vettigare att lägga ner energi på än genustrams.

Vad menar du med "Vilken pyts."? När man kommunicerar med andra underlättar det om man inte hittar på egna uttryck, om man vill att folk ska förstå vad man försöker säga.

Och hen behöver inte överdriva och påstå att andras bekymmer är värdelöst. Det du skrev följande:

Citat:

Det gör du gör är att använda ett tröttsamt och vanligt argument. Du skriver först att någon är upprörd (när ingen är upprörd, så vitt jag har sett) och samtidigt påstår att problem som relaterar till genus inte är viktigt. Du gör en internetklassiker då tar dig privilegierat att berätta vad som är viktigt och vad som är oviktigt. Därmed implicerade du att världsfreden är det största problemet och innan hen har löst det så är alla problem utanför din sfär ett icke vara. Ett tröttsamt och slitet argument. Mitt råd, det du anser vara strunt struntar du kort och gott i och låter oss som är upprörda diskutera. Enkelt va?
Eller menade du något annat med det jag citerade ovan?
Och språket utvecklas, pyts betyder strunt och härstammar från en ort i Stockholm. Se, bara för att du påpekade en sak har nytt kunnande uppkommit. Fantastiskt hur hen lär sig genom att enbart kommunicera med varandra. Mycket trevligt (och socialistiskt)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Och hen behöver inte överdriva och påstå att andras bekymmer är värdelöst. Det du skrev följande:

Det gör du gör är att använda ett tröttsamt och vanligt argument. Du skriver först att någon är upprörd (när ingen är upprörd, så vitt jag har sett) och samtidigt påstår att problem som relaterar till genus inte är viktigt. Du gör en internetklassiker då tar dig privilegierat att berätta vad som är viktigt och vad som är oviktigt. Därmed implicerade du att världsfreden är det största problemet och innan hen har löst det så är alla problem utanför din sfär ett icke vara.

Uppenbarligen är det nån som är upprörd, eftersom det är just det artikeln jag kommenterade handlar om. Jag syftar inte nödvändigtvis på nån i kommentarstråden.

Jag "implicerar" ingenting, eftersom implicera inte betyder det du tror att det gör. Det är inte översättningen av engelskans "imply", utan "implicate"...som betyder nåt helt annat.

Sen har jag för den delen heller aldrig påstått att världsfreden är det största problemet, varför du nu inbillar dig att jag gjort det.
Det är ändock ett avsevärt mycket större och viktigare problem än icke-problemet att en kvinna i en reklamfilm porträtteras som smått teknologiskt efterbliven i ett kök.

Skrivet av astrob0y:

Och språket utvecklas, pyts betyder strunt och härstammar från en ort i Stockholm.

Språklig utveckling har med en utbredd förändring av grammatiken att göra, inte med uppkomsten av nya, lokala slanguttryck. Åtminstone inte innan de blivit allmänt vedertagna. Och än så länge betyder pyts spann eller hink.

Att vissa grupper i en förort använder viss slang innebär inte att språket har utvecklats det minsta lilla.
Så nu har också du lärt dig nåt nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Jag "implicerar" ingenting, eftersom implicera inte betyder det du tror att det gör. Det är inte översättningen av engelskans "imply", utan "implicate"...som betyder nåt helt annat.

Hade Astrob0y eller du för den delen skrivit "implicate" <det som sas> så skulle meningen ha blivit tämligen festlig, nej implicera är korrekt.

Skrivet av olog-hai:

Språklig utveckling har med en utbredd förändring av grammatiken att göra, inte med uppkomsten av nya, lokala slanguttryck. Åtminstone inte innan de blivit allmänt vedertagna. Och än så länge betyder pyts spann eller hink.

Pytt.
För att ett ord ska bli allmänt vedertaget så krävs det att det brukas eller hur? Vi kan knappast resonera som du då det innebär att inga ord betyder något förräns alla använder dem. Hejdå all språklig utveckling.

Skrivet av olog-hai:

Att vissa grupper i en förort använder viss slang innebär inte att språket har utvecklats det minsta lilla.

Det var väl viktigt att poängtera att invandrare inte får bidra till utvecklingen av språket, nej den är förbehållen romer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Hade Astrob0y eller du för den delen skrivit "implicate" <det som sas> så skulle meningen ha blivit tämligen festlig, nej implicera är korrekt.

Nej, det är inte korrekt. Den språkliga betydelsen av implicera skiljer sig från den matematiska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det är inte korrekt. Den språkliga betydelsen av implicera skiljer sig från den matematiska.

Jo det är korrekt, det är nämligen den "matematiska" betydelsen som använts.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Uppenbarligen är det nån som är upprörd, eftersom det är just det artikeln jag kommenterade handlar om. Jag syftar inte nödvändigtvis på nån i kommentarstråden.

Jag tror att du blandar ihop upprörd med "rör upp". De två senare orden finns i artikeln som du nu kommenterar i. Två skilda saker. Vill bara påpeka detta då du nu vill granska ordens betydelse.

Citat:

Det var precis det du gjorde. I din kritik på hur kommunikationen sköts här så är du väldigt dålig på just detta.

Citat:

Sen har jag för den delen heller aldrig påstått att världsfreden är det största problemet, varför du nu inbillar dig att jag gjort det.
Det är ändock ett avsevärt mycket större och viktigare problem än icke-problemet att en kvinna i en reklamfilm porträtteras som smått teknologiskt efterbliven i ett kök..

Och vad är då viktigare enligt dig? Du tog dig privilegierat att säga vad som är onödigt i och med;

Citat:

Se så, vilka är de riktiga problem?

Citat:

Den hemska genuspedagogen och SDjägaren nr1 svarade på ditt påstående.
Och nej, den språkliga utvecklingen är inte vad du tror att den är.
Edit: En fråga. När är ändring av ord/grammatik/mm vedertagen enligt din bedömning? Det blir liksom väldigt problematiskt när någon tex använder ett skällsord (som vi inte ska använda här) och någon räcker upp handen och tillägger "appapp. Vad har våtmarker med saken att göra?".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Jag tror att du blandar ihop upprörd med "rör upp".

Nej, jag läste innehållet i artikeln och syftade inte på själva rubriken.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Jo det är korrekt, det är nämligen den "matematiska" betydelsen som använts.

Fast den matematiska betydelsen går inte att applicera i en mening på det sätt som försöktes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäklar vad sugen jag blev på att implicera. Jag är lite osäker, lyckas jag?

Olog-hai börjar klaga på språkanvändningen eftersom han har slut på argument i huvudfrågan.

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, jag läste innehållet i artikeln och syftade inte på själva rubriken.

Jaha, jag läste också artikeln och såg inget om upprörd. Däremot så läste jag om kritik. Så jag utgår då från att 1) du menade precis det jag antog och du försöker nu slingra dig, 2) du läste inte artikeln överhuvudtaget utan ville enbart gnälla av dig på att de mer viktiga problemen ska först fixas och att vi borde skaffa oss ett liv.
Hur som, trevligt av dig.

Edit: och Samsung har ju dragit tillbaka reklamen. De har gett oss genusivrare (utan liv) rätt. Sweet absolute victory!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heinel:

Jäklar vad sugen jag blev på att implicera. Jag är lite osäker, lyckas jag?

Olog-hai börjar klaga på språkanvändningen eftersom han har slut på argument i huvudfrågan.

Nej, jag har aldrig ens argumenterat frågan.
Jag uttryckte min åsikt, sen var det nån som försökte vara genushästens glänsande ryttare och försökte sig på att använda svårare ord än han klarade av i sin kritik av mitt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, jag har aldrig ens argumenterat frågan.
Jag uttryckte min åsikt, sen var det nån som försökte vara genushästens glänsande ryttare och försökte sig på att använda svårare ord än han klarade av i sin kritik av mitt inlägg.

Haha
Ber om ursäkt om jag var lite hård i orden. "Genushästens glänsande ryttare", den ska läggas i min peppgenushög till nästa möte i Hallongrottan.
Och nope, inget ord användes fel.

edit: och du har argumenterat. Så fort du skrev följande så var du med i matchen:

Citat:

Och jag ska skaffa distans till livet. Vad du nu menar med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag ville diskutera var dina påståenden om att kvinnor inte skulle blivit behandlade illa på grund utav sitt kön någonsin. Det stämmer inte över huvud taget. Det är ett felaktigt påstående.