Tangentbord, mus och webbkamera tappar kontakten.

Permalänk

Tangentbord, mus och webbkamera tappar kontakten.

Hej sweclockers!

Har nu haft mina nya datordelar i snart två veckor. Med mina gamla delar så har aldrig detta problemet uppståt.

Det är då ett qpad mk-85 tangentbord detta problem gäller.
Titt som tätt tappar detta kontakten i 1 sekund och bakgrundsbelysningen släcks under denna tid. Alltså jag kan inte göra någonting alls. Det är precis som att tangentbordet dras ut från datorn.

Har formaterat om datorn 2 gånger, försökt med att installera nya drivrutiner osv. Men ingenting hjälper.

Kan även tillägga att de tappar kontakten väldigt mycket mer när jag spelar spelet Diablo 3 än någon annan gång. Varför? Ingen aning.

Har även testat tangentbordet på en annan dator där det inte alls "tappar kontakten". Och sätter jag i ett annat tangentbord i datorn så blinkar det inte.

Är det fel på tangentbordet eller någon annan del?

Mvh 3keN

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem som dök upp för ungefär 6 månader sedan där datorn är 18 månader gammal. Har inte gjort några hård- eller mjukvaruförändringar heller. Händer mest i LoL, har tagit upp BF3 på senare tid men det har inte triggats då.

Misstänker också mitt moderkort, ett Asrock z68 Xtreme gen3. Ett svar jag lyckades googla fram som hjälpte för vissa var att man under varje USB-hub i enhetshanteraren skulle kryssa ur rutan som tillåter datorn att sätta usb-enheter i strömsparläge. Hjälpte för vissa.

Permalänk
Skrivet av eRen:

Har haft samma problem som dök upp för ungefär 6 månader sedan där datorn är 18 månader gammal. Har inte gjort några hård- eller mjukvaruförändringar heller. Händer mest i LoL, har tagit upp BF3 på senare tid men det har inte triggats då.

Misstänker också mitt moderkort, ett Asrock z68 Xtreme gen3. Ett svar jag lyckades googla fram som hjälpte för vissa var att man under varje USB-hub i enhetshanteraren skulle kryssa ur rutan som tillåter datorn att sätta usb-enheter i strömsparläge. Hjälpte för vissa.

Hmm intressant! Ska testa detta när jag kommer hem.

Tack för svaret. Skriver svar på söndag när jag kommit hem!

Permalänk
Skrivet av Alex_eken:

Hmm intressant! Ska testa detta när jag kommer hem.

Tack för svaret. Skriver svar på söndag när jag kommit hem!

Fungerade tyvärr inte.. fortsatt samma problem..

Permalänk