Everquest Next ( Everquest 3 )

Permalänk
Medlem

Dök upp ett par korta timelapse-video från EQN Landmark.
http://www.rockpapershotgun.com/2013/08/22/but-can-i-craft-a-...

Permalänk
Medlem

ser coolt ut, hoppas det blir bra.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hoppas de lyckas ro det de snackar om i land. Att servern agerar spelledare och att olika servrar kommer utvecklas på olika sätt låter spännande. Men vad händer den dagen EU servern (brukar alltid vara de som lägger ner först) ska slå igen och alla tvångsflyttas till en US server där serverns totala framgångar genom massiva PQs varit en helt annan? Staden man var med och byggde med sin main kanske aldrig blev klar på servern man flytta till etc.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Det tråkiga är att du kan inte få något djup i combaten med 6 spells, inte ens 10. Du ska ha dina tools, stuns, interrupts, cleanses, heals, oliika absorbs. Olika styles (bakom, framför, sidan). Du skall även ha en uppsjö av olika debuffs som ska användas mot olika motståndare. Det skall även finnas reactional abilities, t.ex. spellreflects, shield blocks etc.

Tycker i dagsläget att du får:

1. Spam attack
2. Finisher
3. AoE finisher
4. ~20s CD heavy hitter
5. Selfheal
6. Överdriven buff med 10 minuters CD. Gärna med specialeffekter och massa annat disko.

Sen ska vi inte tala om vad besviken jag blir på interrupts i många nya spel. Det finns ingen lockout eller blanketsilence på interrupts längre. Uscha!

this.

Det senaste spel jag lirade var Aion (ca 2½) år och hade en uppsjö med skills på min sorc
Good ol days..

Permalänk
Medlem
Skrivet av superzebb:

this.
Det senaste spel jag lirade var Aion (ca 2½) år och hade en uppsjö med skills på min sorc
Good ol days..

De som gjorde Kingdoms of Amalur höll på med ett MMO som gick under, men skulle ha ett stridssystem liknande det i Amalur. Det var riktigt bra och varierat, och använde inte alls många actions. Många MMO är tyvärr låsta vid cooldown-tänk, vilket inte funkar i ett sånt system.

Permalänk

Har de ens nämnt något om när de förväntar sig att EQ Next ska vara klart?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Har de ens nämnt något om när de förväntar sig att EQ Next ska vara klart?

Nej. EQN Landmark ska släppas i slutet av året har de lovat. Sen kommer folk bygga grejer som tokiga i det och SOE kan använda byggnader och landskap i spelet (de mest populära ska tas med). Om EQN ska komma 2014 lär det bli sent 2014 skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem

Jul 2014 skulle jag gissa på. Tidigast

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jul 2014 skulle jag gissa på. Tidigast

Jo sent 2014 eller mitten 2015 som tidigast, men det är en ren spekulation från min sida

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Låter rimligt. Sånna här spel tar alltid längre tid att få ut än man räknar med. Kanske bäst om de väntar tills jul 2015 istället och gör det bra från början istället för att det är halvtrasigt i ett år

Permalänk
Medlem

Litet tips, för dom som har missat så kommer dom köra en livestream om Everquest Next Landmark snart (börjar om drygt 20min).

http://sv.twitch.tv/everquestnext

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Litet tips, för dom som har missat så kommer dom köra en livestream om Everquest Next Landmark snart (börjar om drygt 20min).

http://sv.twitch.tv/everquestnext

Och vill man kolla livestreamen i efterhand så finns det här (53 min):
http://www.twitch.tv/everquestnext/c/3239129

Permalänk

Nu har man investerat i en pack så man får alpha & betaaccess. Bara att sitta och vänta nu.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ny EQN Landmark video

What is EverQuest Next Landmark?

Permalänk
Skrivet av Buio:

Ny EQN Landmark video

What is EverQuest Next Landmark?
http://www.youtube.com/watch?v=TjvYIV4B5jg

Coolt! Men är det ett separat spel?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Coolt! Men är det ett separat spel?

EQ:Next är så att säga ett klassiskt mmo med story, quets och annat genererat av spelet/utvecklarna. EQ:Landmark är ett sandbox i samma värld där spelarna skapar innehållet.
Som jag har förstått det kommer man få tillgång till båda.

Någon som kan bekräfta det jag skriver?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Någon som köpt sig plats för 100 dollar och börjat köra EQN Landmark idag?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som köpt sig plats för 100 dollar och börjat köra EQN Landmark idag?

Installerar just nu.

Ikonen är en liten fin blå skylt med två korslagda hackor och ett förstoringsglas.
Launchern går i blått den med. Ser lite tråkig ut faktiskt.
Download är 2498MB... och borde vara klar om ett par minuter.

Återkommer i ämnet.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Jahapp. Då har man precis spelat 10 minuter... sen krasch.

Det är ju bara en Alpha... vilket märks tydligt. Usel FPS och buggigt.

Men jag tror det kan bli kanonkul!

Lite orolig att min dator är för klen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag skall tro om förstörbara mijöer? överallt eller? på vissa ställen? blir ju skumt om någon köttar sönder allt där man ska questa?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa alpha access till Landmark.
Ni som har det, är det skojj?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Det är alpha så jag väntar. Möjligtvis jag testar lite beta senare.

Permalänk
Medlem

Meh, köpte ett Trailblazer pack så vi får väl se

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Vet inte riktigt vad jag skall tro om förstörbara mijöer? överallt eller? på vissa ställen? blir ju skumt om någon köttar sönder allt där man ska questa?

Testade att helt enkel hacka mig rakt ner i marken... inte så smart. Det ska gå att "flyga" upp men jag lyckas fann inte ta mig upp ur min gruva.

Får göra en ny char och börja om... hehe.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Om man köper 100 dollar packet så får man endast alpha och beta till landmark va? Inte till eq next?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

NDA är lyft!

"Technically the alpha is holding up very very well, better even than expected. So, based on the requests of our alpha players, (and in spirit of transparency) we've decided to lift the nda immediately."

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Vet inte riktigt vad jag skall tro om förstörbara mijöer? överallt eller? på vissa ställen? blir ju skumt om någon köttar sönder allt där man ska questa?

De har sagt att världen regeneraras efter ett tag

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Testade att helt enkel hacka mig rakt ner i marken... inte så smart. Det ska gå att "flyga" upp men jag lyckas fann inte ta mig upp ur min gruva.

Får göra en ny char och börja om... hehe.

Man skulle ju inte få alla verktyg direkt, flyga är säkert något man lär sig eller får efter ett tags byggande...
kan du inte göra en tunnel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Om man köper 100 dollar packet så får man endast alpha och beta till landmark va? Inte till eq next?

"If you live in one of the countries listed below, you are only applying for the EverQuest Next Landmark Beta program. In order to apply for the EverQuest Next Beta program, you will also need to apply via ProSieben.Sat1 Games."

Antar att man måste registrera sig på den tyska EQ sidan man kommer till om man klickar på länken.. för att få EverQuest Next beta.

Permalänk

Köplats 650. Blir nog inget spelande i kväll.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|