Nintendo sänker priset på Wii U – släpper 2DS

Permalänk
Melding Plague

Nintendo sänker priset på Wii U – släpper 2DS

Den japanska speljätten Nintendo rustar inför högsäsongen och släpper en ny bärbar spelkonsol. Samtidigt sänks priset på den vacklande Wii U, men endast i Premium-utförande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Prisskillnaden mellan 3ds och 2ds är obetydlig. Och ful är 2ds också, ser ut som en dörrstopp!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Nintendo 2DS ser ut som en april skämt. Om man vill ha 2D på sin 3DS är det enkelt att stänga av det. Varför behöver man 2DS då?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Styg den är :S

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Rolig fakta: Det är EN stor skärm, som är uppdelad i två med en plastbit emellan. Hela skärmen har touch, men bara nedre skärmen funkar då den övre är täckt av någon plast..

Själv undrar jag varför de inte bara har en stor skärm, liknande Wii U kontrollen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Entusiast

Vad sysslar dom med? De kan ju inte tro att en nedgradering av deras nuvarande system ska sälja?

Fortsätt istället att utveckla 3DS:en och skrota Wii U. Ta sedan och utveckla Wii:n. Där tror jag dom har ett lite mer vinnande koncept.

Permalänk
Medlem

Här är en som verkar ha fattat grejen till skillnad från vissa här i kommentarerna

Jag tycker den är ganska nice och den är billig

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

3d är för mig värt noll kronor. Om det inte hade gått att stänga av så hade det i mitt tycke gjort 3ds mindre åtråvärd. Men visst är det att den går att vika ihop värt mer än 400kr? Hade 2ds kostat 500kr så visst. Men inte nu. FLOPP!

Permalänk
Medlem

Världens fulaste design, och tråkigt att Nintendo inte valde att använda en enda stor skärm. Nåväl, är priset rätt kommer den sälja som smör ändå...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kommer ens 2DS att fungera med alla 3DS-spel?

Tänker tillbaka på spel som Another Code: Two Memories till DS som använde båda skärmarna på ett väldigt kreativt sätt. Exempelvis både som spegel och "stämpel" när man slog ihop konsolen.

Annars kul att Nintendo släpper ny konsol, men önskar att 2DS/3DS hade tillfört mig mer som gammal DS-ägare.

Permalänk
Medlem

Den ser... hemsk ut.. =(

Permalänk
Medlem

Ni fattar väl att det är en billigare, enklare version inte en "ny konsol"? Nej, den är inte till för er, därför spelar det heller ingen roll att ni inte gillar den.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Den är till för ungar under 7 år som bara pajar gångjärnen på 3DS. Den är inte inriktad till vuxna

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Märks prissänkningen av här i sverige är det bra för mig iallafall, tänkte köpa Wii U inför kommande Super Smash bros, med mera.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Äger Wii U och 3ds och hoppas verkligen detta betyder att fler köper konsolen samt att nintendo har någon baktanke mer än att sälja detta som en bundle i olika färger ihop med det nya pokémon, de kanske har tänkt att linka ihop det med Wii U på något sätt?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Bahahah xDDD, Vad fan hände här Nintendo? Mamma Mia!

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha New Super Mario Bros till android!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ni fattar väl att det är en billigare, enklare version inte en "ny konsol"? Nej, den är inte till för er, därför spelar det heller ingen roll att ni inte gillar den.

Så du menar att man inte får ha en åsikt om världsliga ting som inte berör en? Trams.
Oavsett om demografi så har Nintendo verkligen kört ned sig ordentligt i träsket utav slapphet och löst tänkande. Där Nintendo Wii Mini tar alla rekord för en fantastiskt onödig produkt som inte tilltalar någon någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Äger Wii U och 3ds och hoppas verkligen detta betyder att fler köper konsolen samt att nintendo har någon baktanke mer än att sälja detta som en bundle i olika färger ihop med det nya pokémon, de kanske har tänkt att linka ihop det med Wii U på något sätt?

Detta är faktiskt precis vad jag behöver för det nya pokemon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Här är en som verkar ha fattat grejen till skillnad från vissa här i kommentarerna
http://www.youtube.com/watch?v=oOvSOBYYiHo

Jag tycker den är ganska nice och den är billig

Klockrent.

Dock så verkar inte många människor onekligen förstå detta.

Många människor tydligen, ser en bild på en produkt som dom inte gillar, neeej så bla.bla smash i bordet och sedan sätter sig och skriver på forum.
Finns ingen tanke i att kolla upp något mer ingående om produkten.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Frågan man kan ställa sig är om det inte ur ett kostnadsperspektiv vart bättre att monterat en stor skärm i liggande riktining och sedan haft en svart dit ritad kant i mitten där skärmarna vanligtvis möts så att det fortfarande såg ut som två skärmar som på 3ds'en.

På så sätt har man dessutom kunnat typ kollat på film i enheten i liggande läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Den är till för ungar under 7 år som bara pajar gångjärnen på 3DS. Den är inte inriktad till vuxna

Samma sak med flip-telefoner menar du? Nej gångjärn är bara något som kan gå sönder eller glappa. Vi vill ha solid produkter.
Och vem bryr sig om en sunkig 3D skärm egentligen?

Skulle vara snyggare och bättre att ha en stor skärm med 2 bildvisningar istället för två små... Ser B ut.

Permalänk
Medlem

Vad i allsin dar, 2DS? va det inte det de hade innan 3DS kom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vad i allsin dar, 2DS? va det inte det de hade innan 3DS kom?

2ds har fortfarande samma "prestanda" som 3ds. Till skillnad mot gamla ds.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Klockrent.

Dock så verkar inte många människor onekligen förstå detta.

Många människor tydligen, ser en bild på en produkt som dom inte gillar, neeej så bla.bla smash i bordet och sedan sätter sig och skriver på forum.
Finns ingen tanke i att kolla upp något mer ingående om produkten.

Håller med till hundra procent!

Det känns som snart hela internet är fullt av folk som skriver först och tänker sedan... Hur orkar man hata på en produkt som man av någon anledning inte gillar, ge bara fan i att köpa den istället.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har inget alls emot hur den ser ut, gillar den faktiskt och kommer nog köpa en för att kunna spela Fire Emblem: Awakening då jag ännu inte köpt någon 3DS.

Det som jag främst gillar med den är att knapparna är högre upp istället för nere vid botten, vilket borde göra att man får ett bättre grepp om den när man spelar icke-stylus spel, speciellt efter en längre period. Och den stora majoriteten av mina DS-spel spelade jag utan stylus, så som Chrono Trigger, Dragon Quest 4-6 osv.

Att den inte är vikbar spelar inte mig någon roll heller då jag aldrig har haft min DS i innefickan i jackan eller liknande mindre ställen när jag tagit den med mig någonstans, utan istället nerpackad i en väska eller ryggsäck. Och att skärmen går åt **** oroar jag mig inte för heller då det aldrig hände med min Game Boy eller Game Boy Advance.

Permalänk
Medlem

Om det blir ett bra pris på Wii U "Zelda Edition" blir det ett givet köp, kommer passa bra tillsammans med mitt 3DS "Zelda Edition"

Visa signatur

Citera.

Permalänk

Jag tycker den inte är så ful som vissa säger. Den är rätt tuff tycker jag. Det är synd att den inte är vikbar dock.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I