Problem med Geforce 760 GTX Windforce

Permalänk
Medlem

Problem med Geforce 760 GTX Windforce

Hej!
Jag har en hel del problem med mitt sprillans nya Gigabyte Geforce GTX 760.
Jag har spelat både EverQuest 2 och Arma 2 OA, båda två spelen får efter ett par minuter massa små fina färgglada rutor i spelet. När jag däremot försöker ge mig in i Arma 3 crashar spelet med en gång.

När jag sen skickar in grafikkortet till Inet som jag köpte kortet från så säger de att de inte kan hitta några problem alls! Samma sak när jag testar kortet med diverse grafikkortstester så hittar den inte heller några fel.

Testat att installera om Windows, drivers, och spelen, fortfarande samma problem tyvärr. Någon som har en idé om vad det kan vara?

Min dator består av;

Asus P8Z77-M PRO
Intel Core i7-2600K CPU @ 3.40 GHz
16 gig RAM (Corsair)
Gigabyte GeForce GTX 760 2G
120 Gig Corsair SSD disk
Corsair 650W Nätagg

Tack på förhand!
Alex

Permalänk
Medlem

Om du inte överklockat kortet måste det ju vara något fel på det eftersom du får artefakter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

antingen overclock eller driver

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem

Jag har inte klockat kortet och jag har den senaste drivern, och min kompis som köpte samma kort i samma paket som jag har inga problem alls... Men funderar på om jag ska försöka gå tillbaka till en tidigare driver...?

Permalänk
Medlem

Kolla om din kompis kan tänka sig byta kort med dig i en vecka, får han samma fel som dig och det fungerar bra för dig så får du skicka kortet till Inet igen.

Permalänk

Precis bara att byta kort. Kör drivesweeper och installera lite äldra drivrutiner också till att börja med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte 670 med samma(?) problem. Se bild.
Det uppstår bara ibland. Har oftast varit i Photoshop och Bf3.

http://imgur.com/VtSre2o

Har inte bemödat mig att lämna in kortet för lagning/utbyte eftersom jag inte vet något pålitligt sätt att återskapa felet. Så om jag skickade in det så skulle jag förmodligen bara få tillbaka samma kort igen eftersom dom inte heller skulle lyckas återskapa felet..

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite under dagen och mitt problem dyker BARA upp när jag spelar. Aldrig när jag bara surfar, kollar på film etc. Temperaturen är helt normal också

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om du inte överklockat kortet måste det ju vara något fel på det eftersom du får artefakter.

Det är ju inte bara kortet som kan vara orsaken till problemet.

att byta kort är en skitbra idé. Då kan ni märka om det är något fel på kortet när det sitter i hans dator och om det är något fel på din dator när du har hans kort.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Rätt märkligt ändå. Installerade Splinter Cell: Blacklist och efter 20 min med det har jag inga problem, utan Arma2, Arma3 och EverQuest2 har gett mig problem... Men har kollat med min kompis och ska byta kort med honom någon gång i veckan, tack för alla tips hittills!

Permalänk
Medlem

har du testat byta grafikkorts drivruttiner??

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag har ny flyttat grafikkortet från min dator till min kompis dator som har samma grafikkort som vi beställde i samma paket, hans funkar i min dator men mitt fungerar inte i hans dator heller. Problemet är att när jag kör de diagnostiseringsprogrammen som Inet säger att de använder och inte hittar några fel så hittar jag inte heller några fel. ENDAST när jag spelar Arma III, (Som kraschar så fort jag kommer in i spelet), Arma II som ger artefakter och Fallout: New Vegas som gav Artefakter efter att jag optimerade spelet i Nvidia Experience...
Något tips på hur jag ska få dem att fatta att det är fel på kortet?