Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Hur kan man se fps ingame i star citizen?
hur gör ni det??

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Hur kan man se fps ingame i star citizen?
hur gör ni det??

fraps, msi afterburner osv. Finns ett flertal olika sätt att mäta det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Hur kan man se fps ingame i star citizen?
hur gör ni det??

Skrivet av ParasiteX:

fraps, msi afterburner osv. Finns ett flertal olika sätt att mäta det.

Det är cryengine så r_DisplayInfo = 1 i console borde göra tricket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riderx:

Ändra till 1680x1050 och sen tillbaka till 1080p. Då fungerade fullscreen för mig. Hoppas dom fixar 1440p snart så man får se spelet som det är menat :). Hade förresten inte 300i en sovslaf? eller minns jag fel...

Skrivet av SeF.Typh00n:

Det ska finnas men finns inte tillgängligt just nu.

Skrivet av era909:

Fungerade tyvärr inte för mig. Har provat att ändra upplösning och byta mellan fullscreen på och av men kan inte få den att bli fullscreen igen oavsett vad jag gör. Hjälper inte heller att byta så min sekundära 1920*1200 monitor är den primära.

Skrivet av Jenka27:

Har de inte släppt hangaren lite väl tidigt? Buggigt som få och inte ens stöd för 1440p. Butiken var ju löjligt dyr med, 30 kr för en bild, men det skulle de ändra på eller?

Skrivet av era909:

Uppdatering angående detta. Jag har provat på min sekundära 1920*1200 skärm, vilket inte heller fungerar i fullscreen. Det fungerar dock bra på min TV som är full HD.

Någonting med skalningen verkar trasigt.

Prova att lägga till foljande i [path]\StarCitizen\CitizenClient\Data\game.cfg

r_width = 2560 r_height = 1440

Det fungerade för mig. Cred går till den här tråden på RSI forumen

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Är det någon som skulle kunna förklara vad det är man betalar för om man köper ett skepp? Ger detta access till spelet eller vad? Har inte tittat på deras hemsida på länge så är lite rookie på hur de gör nu för tiden.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Prova att lägga till foljande i [path]\StarCitizen\CitizenClient\Data\game.cfg

r_width = 2560 r_height = 1440

Det fungerade för mig. Cred går till den här tråden på RSI forumen

Det drar ut fönstret till skärmens fulla storlek, men det är fortfarande inte äkta fullscreen för mig. Vänder jag mig åt vänster så kommer muspekaren fram på min sekundära skärm som jag har där. Klockfrekvensen på mitt grafikkort går heller aldrig över 705MHz, vilket gör att allt hackar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S-FighterPilot:

Är det någon som skulle kunna förklara vad det är man betalar för om man köper ett skepp? Ger detta access till spelet eller vad? Har inte tittat på deras hemsida på länge så är lite rookie på hur de gör nu för tiden.

Att titta på hemsidan kan vara en bra början Den är mycket detaljerad på vad du får och inte får.

30 dollar Digital Scout Minsta du kan lägga. Då får du bara spelet vid release.
40 dollar Digital Mercenary Minsta du kan lägga för att få spelet + Alpha + Beta.

Utöver det ovan så får du lite extragrejer, men det står som sagt vid varje pledge-nivå.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Testade igår. Det var inte jättebra framerate på min dator men det var väntat. Har bara ett AMD 6870.
Min Constellation såg fin ut

Permalänk
Medlem

För er som har en Constellation så kan man aktivera Main Cannon med att klicka på 1 när du har sitter i Commander stolen.

Upptäckt det igår när jag satt och mixtrade runt lite med mina skepp.

Permalänk

GET A GAME PACKAGE: You have 3 game packages. (Har jag 3 spelnycklar då, eller inte)
Den väldigt långa tråden, mer förvirrande än en klarhet. One copy of game per account (multiple pledge packages)
Jag antar att mitt Cutlass paket räknas som ett spel paket, vilket är märkligt. Så utöver mitt första paket så köpte jag ett:

"Lightspeed - LTI" köpte jag av 2 anledningar, mer crediter då jag ändå trodde 2,000 UEC skulle vara värt någonting men nu är det inte ens värt en halv planch i hangaren, så då känns det ju helt värdelöst. Men en "Exclusive Racing Suit" är ju lite kul att ha, bara för att, men skulle inte förvåna mig om den går att få tag på sen eller en likvärdig. Ja det står 2 st 350r bredvid varandra i hangaren, då jag redan har en utan spelpaketet.

Så enda stora skillnaden utöver Racing Suit är en spelnyckel om jag giftar paketet till någon annan så är det verkligen värt att ha kvar paketet. Lika bra att byta ut det mot en Freelancer (som jag inte har än), då jag väntade på en sale week, som kanske inte kommer?

Köpte ju en Origin 315p Upgrade till en 300i men antar att man inte kan mecka med sånt än, Holotable känns lite pillrig, hoppas man kan jämföra olika vapen o sånt i den, även de man inte köpt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

17 Miljoner and counting

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...
Fins mycket info här och svar på vad som gäller med Voyager Direct. Mycket läsvärt.

Nästa nivå är avslöjad, så vid 19 miljoner får vi detta:

Citat:
  • Know your foe with a Jane’s Fighting Ships style manual free in PDF form to all pledgers.

  • Manage Space Stations – Players will compete to own and operate a limited number of space stations across the galaxy.

  • RSI Museum will air monthly, with a new game featured each time!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tror "Space Stations" kan bli väldigt intressant faktiskt..

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

För er som har en Constellation så kan man aktivera Main Cannon med att klicka på 1 när du har sitter i Commander stolen.

Upptäckt det igår när jag satt och mixtrade runt lite med mina skepp.

Tack för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

GET A GAME PACKAGE: You have 3 game packages. (Har jag 3 spelnycklar då, eller inte)
Den väldigt långa tråden, mer förvirrande än en klarhet. One copy of game per account (multiple pledge packages)
Jag antar att mitt Cutlass paket räknas som ett spel paket, vilket är märkligt. Så utöver mitt första paket så köpte jag ett:

"Lightspeed - LTI" köpte jag av 2 anledningar, mer crediter då jag ändå trodde 2,000 UEC skulle vara värt någonting men nu är det inte ens värt en halv planch i hangaren, så då känns det ju helt värdelöst. Men en "Exclusive Racing Suit" är ju lite kul att ha, bara för att, men skulle inte förvåna mig om den går att få tag på sen eller en likvärdig. Ja det står 2 st 350r bredvid varandra i hangaren, då jag redan har en utan spelpaketet.

Så enda stora skillnaden utöver Racing Suit är en spelnyckel om jag giftar paketet till någon annan så är det verkligen värt att ha kvar paketet. Lika bra att byta ut det mot en Freelancer (som jag inte har än), då jag väntade på en sale week, som kanske inte kommer?

Köpte ju en Origin 315p Upgrade till en 300i men antar att man inte kan mecka med sånt än, Holotable känns lite pillrig, hoppas man kan jämföra olika vapen o sånt i den, även de man inte köpt.

Ja Holotable var lite pillrig i början men sen när jag märkte att man kunde trycka på tab å ändra vilken sida man skulle till med musen blev jag glad och att man kunde dra holobilden av skeppet till centern.

Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

Ja Holotable var lite pillrig i början men sen när jag märkte att man kunde trycka på tab å ändra vilken sida man skulle till med musen blev jag glad och att man kunde dra holobilden av skeppet till centern.

Jo, det står ju ingenstans att man kan använda tab. Det jag tänker på med pillrigt är ju hur smådrygt det kan bli med stora skepp att se vad man håller på med som tex Constellation http://oi39.tinypic.com/2vud5pd.jpg om man ska byta och prova olika thrusters och vapen då själva informationen till vänster inte syns om man zoomar in(går närmare). F12 är iaf screenshot för mig. Sen händer inget för mig om jag skriver in r_DisplayInfo = 1 i console.

Funderar på att växla in mitt Origin 350r Racer (skeppet) och sen köpa ett Digital Freelancer (paketet), då det kostar samma som ett löst skepp och ska CIG krångla(Jag kan betala extra för en "unik" space suit men den kommer bara i paket) kan man lika gärna köpa paket...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jo, det står ju ingenstans att man kan använda tab. Det jag tänker på med pillrigt är ju hur smådrygt det kan bli med stora skepp att se vad man håller på med som tex Constellation http://oi39.tinypic.com/2vud5pd.jpg om man ska byta och prova olika thrusters och vapen då själva informationen till vänster inte syns om man zoomar in(går närmare). F12 är iaf screenshot för mig. Sen händer inget för mig om jag skriver in r_DisplayInfo = 1 i console.

Funderar på att växla in mitt Origin 350r Racer (skeppet) och sen köpa ett Digital Freelancer (paketet), då det kostar samma som ett löst skepp och ska CIG krångla(Jag kan betala extra för en "unik" space suit men den kommer bara i paket) kan man lika gärna köpa paket...

Är det LTI på ditt 350r?

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Krux:

Är det LTI på ditt 350r?

Japp.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Är det LTI på ditt 350r?

Det finns väl inga 350r utan LTI i nuvarande stund, väl? Eftersom de såldes i samband med live-streamen, fram till och med vilken allting hade LTI.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jo, det står ju ingenstans att man kan använda tab. Det jag tänker på med pillrigt är ju hur smådrygt det kan bli med stora skepp att se vad man håller på med som tex Constellation http://oi39.tinypic.com/2vud5pd.jpg om man ska byta och prova olika thrusters och vapen då själva informationen till vänster inte syns om man zoomar in(går närmare). F12 är iaf screenshot för mig. Sen händer inget för mig om jag skriver in r_DisplayInfo = 1 i console.

Funderar på att växla in mitt Origin 350r Racer (skeppet) och sen köpa ett Digital Freelancer (paketet), då det kostar samma som ett löst skepp och ska CIG krångla(Jag kan betala extra för en "unik" space suit men den kommer bara i paket) kan man lika gärna köpa paket...

Nej växla inte in ett så fint skepp ok ska testa va som händer om jag skriver in det i konsolen.

Edit: Det stod dumptodisk restrictedmode när jag skrev in r_displayinfo = 1

Permalänk
Medlem

Ni som har en constellation sätt er i stolen tryck på nummer 1 och kolla ifall ni får ut stora vapnet, sen spamma 1 knappen å se ifall erat game crashar. Testa även olika field of view med F1 medans ni trycker på 1. Kraschar det så rapportera in det i forumet på https://robertsspaceindustries.com

Permalänk
Medlem

Kommer det vara månadsavgift + att man måste köpa sitt skepp osv?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Hur kan man länka en bild (jpg) som ligger på min dator här på sidan??
de funkar inte för mig

kommer inte vara månadsavgift inte ett krav iaf utan du kan betala när du vill typ om då måste köpa saker

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Hur kan man länka en bild (jpg) som ligger på min dator här på sidan??
de funkar inte för mig

kommer inte vara månadsavgift inte ett krav iaf utan du kan betala när du vill typ om då måste köpa saker

Så jag ska betala en månadsavgift för att kunna köpa vadå? Nya saker till mitt skepp? Makes no sense

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Så jag ska betala en månadsavgift för att kunna köpa vadå? Nya saker till mitt skepp? Makes no sense

Han skriver faktiskt att det inte kommer att vara en månadsavgift, utan man kan välja att köpa grejer.

Kan förtydliga det genom att säga att det enda man behöver betala är (grund) spelet. Övriga grejer är helt valfritt, du behöver inte köpa krediter tex, utan kan välja att tjäna ihop till dem i spelet.

En del expansioner och tillägg som släpps efter release kommer naturligtvis också att kosta, om man vill köpa dem ...

En tur genom min hangar:

Permalänk
Skrivet av ClowneN:

Så jag ska betala en månadsavgift för att kunna köpa vadå? Nya saker till mitt skepp? Makes no sense

Nej det kommer inte vara någon månadsavgift på spelet, och du kommer inte behöva köpa dina skepp för riktiga pengar, om det var det du menade. I dagsläget så lägger vi pengar på spelet främst för att stötta spelutvecklingen, eftersom målet är att inte ha några stora investerare bakom det. Kakan i det hela är att vi får möjligheten att få tidig tillgång till alpha/beta-versioner och olika skepp, samt LTI (livstidsförsäkring) på skepp.

Man kan frivilligt gå med i en subscription, som finns i 2 prisklasser, där man betalar en månadskostnad för att få ta del av mer "bakom kulisserna"-material och få mer exklusiv kontakt med utvecklare, samt stötta Wingmans Hangar som sänds varje fredag. Det är dock osäkert om detta kommer fortsätta efter att spelet har släppts, men det kommer det nog göra iom att utvecklingen är tänkt att fortsätta under en lång tid framöver.

Det sägs även att man kommer kunna köpa dekorativa/kosmetiska saker för riktiga pengar efter att spelet är släppt, men så som jag har förstått det så ska allt även finnas i spelet, men kan vara svårt att finna. Men det är inte pay2win så att säga.

Edit: Too slow!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, då hänger jag med och fick svar på alla mina frågor Låter lovande. Najs video JMicke man blev rätt sugen av den videon

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Tja dum fråga men tänkte höra Jmicke och Mr. Bravo för ni verkar ju veta en del.
Såg att du hade ett 3sits rymdskepp där IRDSS elr va det heter.
Är det så att man kommer kunna flyga på rymdäventyr med sina kompisar?
En styr, 2 eller 1 kan skjuta om man stöter på fiender?
Kanske för tidig fråga efter som spelet inte kommit så långt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dänsken:

Tja dum fråga men tänkte höra Jmicke och Mr. Bravo för ni verkar ju veta en del.
Såg att du hade ett 3sits rymdskepp där IRDSS elr va det heter.
Är det så att man kommer kunna flyga på rymdäventyr med sina kompisar?
En styr, 2 eller 1 kan skjuta om man stöter på fiender?
Kanske för tidig fråga efter som spelet inte kommit så långt :/

Det stämmer, har man ett skepp som klarar en besättning större än 1 kan man åka med kompis/-ar i dem. Freelancer rymmer 2, Constellation 4, Idris en jäkla massa (plus 2 fullstora enmans-skepp!).

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dänsken:

Tja dum fråga men tänkte höra Jmicke och Mr. Bravo för ni verkar ju veta en del.
Såg att du hade ett 3sits rymdskepp där IRDSS elr va det heter.
Är det så att man kommer kunna flyga på rymdäventyr med sina kompisar?
En styr, 2 eller 1 kan skjuta om man stöter på fiender?
Kanske för tidig fråga efter som spelet inte kommit så långt :/

Precis, en del skepp kommer att ha säten som en, eller (i större skepp) flera kompisar kan hoppa in i och agera skyttar ( som Luke gör i Star Wars Millenium Falcon)

Permalänk
Skrivet av Al3xswe:

Nej växla inte in ett så fint skepp ok ska testa va som händer om jag skriver in det i konsolen.

Edit: Det stod dumptodisk restrictedmode när jag skrev in r_displayinfo = 1

Ja, verkar lite dumt att växla in ett limited skepp, så håller den borta från smältugnen.
Sen en till förvirring: Det där console kommandot var ju riktat till "FearKill" som nämnde att fps skulle synas, vilket inte funkar för mig.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!