Det enda som överstiger min intellektuella kapacitet är motståndarnas ovilja att studera och lära sig sina egna källor.
Skrivet av Yazem:
Sidorna jag länka har även egna källor, bara att scrolla lite så hittar du dem. Och att säga att dem också är uppskattningar, då är det bara din egna åsikt som du förblindar dig för verkligheten..
Jag har inte ifrågasatt hans källor, jag ifrågasatte hans metod. På god grund dessutom och hade du kollat upp metoden så hade du förhoppningsvis inte lagt upp dina källor:
Avsändaren använder värden från 85-89 samt 97-01 för att utröna hur brottsligheten ser ut idag. Vad jag förstår så använder hans sig siffran för överrepresentation och inte andelen av brotten. Återigen, det är inga fel på källorna, det är hans uträkning som är felet.
Inte nog med att han grundar sina uppskattningar på överrepresentationen (snarare än vettigare faktorer såsom representation i brottsbenägna kategorier eller dylikt) så justerar han dem upp på grund av tidigare värden. Det är alltså bara antaganden, den är fullkomligt irrelevant eftersom den inte på något sätt behandlar verkligheten, det enda som kan antas vara riktigt är antalet anmäldabrott som BRÅ visar. resten? Ja resten är en hypotes.
Hmm jag ska försöka förklara det så kompakt som möjligt: Metoden med vilken tabellerna har skapats tillåter endast förändring nedåt för invandrarnas andel av brotten om antalet invandrare minskar med mer än vad tabellskaparens uppräkning uppgår till. Det största problemet är helt enkelt att Invandrarnas överrepresentation kommer att växa i all oändlighet oavsett deras faktiska representation, Invandrarnas andel kommer att stiga över 100% inom tid.
återigen dock Yazem eftersomd et helt har gått dig förbi så är det inte invandrares del av brott som begåtts utan av brott som anmälts. Således är statistiken från början helt fel eftersom den behandlar människor som inte dömts.
Skrivet av Yazem:
Att hela tiden sitta och skriva att invandrare är lika bra och anpassar sig på ett bra sätt i vårat samhälle är bara en massa gojja.. Har du personligen sätt hur det är i dagens skolor? Har du tagit en runda inne i stan?
Det är så förplåtat kul att du tar upp förändringen i skolan!
Innan jag förklarar världen för dig så får du en hans att studera viktiga datum i skolans historia.
Skrivet av Yazem:
Av egen erfarenhet så kan jag med gott samvete säga att invandrare beter dig sämre än vad en vanlig "svensk" gör PUNKT
Av egen erfarenhet kan jag med gott samvete säga att du inte ska ha med statistik att göra.
Skrivet av Yazem:
Och att dra alla argument för att det är humant är ju lika korkat det med.. Man kan alltid hjälpa fler på plats. Jag skulle bli hur nöjd som helst om svenska regeringen la utgifterna för invandring på att försöka hjälpa människor på plats istället. Jag känner och "vet" att dagens invandring är kostsam och extremt o-effektiv när det kommer till den humana delen. Ber dig att inte försöka argumentera emot detta, för det visar bara på dumhet från din sida.
Men grabben, kom igen nu. jag säger som jag säger till Shogun_r och alla andra som kommer med argumentet att det finns nåt billigare? Vad är det som är billigare. Var god och presentera något som är förankrat i information snarare än TV-reklam för vaccindoser.
Skrivet av Yazem:
Sen angående SD;
Dem kommer ha min röst tills jag känner att mina skattepengar inte slängs i sjön. Det är de tidigare riksdagspartiernas fel att SD kommer till makten, och dem har bara sig själv att skylla. Det går inte att ignorera en sådan stor fråga (Som många här i Sverige vill ha ändring på).
Om det nu är en sån stor fråga som är såpass uppenbar varför har ingen på 70 sidor plus i den här tråden lyckats formulera problemet på ett sätt som inte kräver jägar samlar ekonomi, rasbiologi eller foliehatt? (det är en uppmaning till dig att förklara varför invandringen är ett såpass stort problem som du vill påskina.)
Skrivet av Yazem:
SD anser inte jag som ett permanent parti, det finns och har den makt de har, pga. det problem som finns.
Visa på att problemet finns innan du säger att det finns.
Skrivet av Yazem:
EDIT: Sen att utpeka folk som är emot invandring för rasister och korkade, är också helt korkat. Tar man ett titt genom historiens gång, så ser man mängder av problem som skapats pga. kulturkrockar.
Sorry, men du förstår inte statistik du är på det området inkompetent. Jag använder mig just av ordet inkompetent för att det är ett specifikt ord. När jag säger att du är inkompetent för att du använder vansinnes hittepåstatistik utan att ens reflektera över uträkning utan blott hänvisar till "Källor" så har du inget där att göra, uppfattat? Sen kan du givetvis vara rasist också, troligtvis är du det med tanke på att du resonerar kring kulturkrockar som automagiska fenomen.
Det som verkligen avslöjar dig dock är att: Förutsatt att du inte är helt korkad så har du en vilja att ta reda på saker och tänker kritiskt, du hade tillexempel velat ha reda på hur din källa kom fram till sina siffror, du var dock ointresserad av det. Du för dessutom ett resonemang om att kulturkrockar ska vara orsaker till problem och säger dig finna stöd i litteraturen för det? Vilken litteratur har "kulturkrock" som förklaringsmodell. I regel för att inte tala om alla fall så används strukturella och ekonomiska modeller för att förklara varför problem uppstår. tex:
Jägar samlarna och de bofasta slår inte ihjäl varandra för att de har oika gudar utan för att deras ekonomiska intressen krockar.
Bofasta och nomad folk gör samma sak.
Du kan förstås finna uttalade undantag mot det här de ligger dock inte i din favör, varken i form av sanningshalt eller ideologi: Kolonialismens herrar avsåg förklara sina ekonomiska intressen med rasistiska svepskäl, de hävdade sig hjälpa de stackars halvmänniskorna med Jesus och kläder när allt de ville ha var elfenben.
Men för all del Yazem sök finna en konflikt mellan två etniska grupper som kan förklaras med kulturella skillnader främst.
Som sagt, förutsatt att du inte är helt korkad så är den enda förklaringen att du är rasist/främlingsfientlig, du väljer nämligen att se det som befäster din förklaringsmodell snarare än att se det som är verkligt och din förklarings modell är att det är invandrarnas fel.
Skrivet av Yazem:
Ja, människor beter sig som människor, ingen nyhet här. Men hur människor beter sig i olika länder är dock olika..
Beroende på landet eller etniciteten?
Skrivet av Yazem:
Skulle inte rösta på vänstern om så inte SD fanns ens. Har nästan hela mitt liv tillhört alliansen och kommer fortsätta med det, när detta problem är löst!
Att SD inte har gjort så mycket i riksdagen är väl inte så konstigt? SD är ett utfryst parti utan makt, och kan därför lite göra?
Vilket problem, 70-sidor utan att någon har lyckats påvisa existensen av ett problem.
Skrivet av Yazem:
Du får gärna länka en hemsida som visar denna typ av statistik och som ej är rasistig.. (Kan ju vara så att alla sidor som lägger upp denna typ av statistik automatiskt blir klassad som en rasistisk sida, eller vad tror du?
Det kan vara så att det du visade inte var statistik, det var definitivt inte statistik över det du ville att det skulle vara. Det är nog så att den statistik som presenteras rörande ämnet skulle komma från BRÅ och sannolikt inte klassas som rasistisk, men väl som irrelevant.
Skrivet av Yazem:
Mycket text, men det borde inte vara något problem för dig, som har så starkt intresse för ämnet.
Det var inte källorna som brast, det var din läsförståelse och Uträkningarna, men visst vidare!
Skrivet av Yazem:
Och vad jag vill ha sagt med att, människor agerar olika per land är;
Vissa kulturer har aldrig passat ihop och kommer aldrig att göra. (Bör inte vara så svårt att förstå, eller är det någon ny hemlig information som du kanske sitter på?
Skönt med lite sjysst rasism, men grabben förklara vilka kulturer som aldrig har passat ihop och aldrig kommer göra det?
Skrivet av Yazem:
Som jag sa tidigare. Hade inte de mer etablerade partierna misslyckats så enormt hårt, hade jag inte behövt rösta på SD. Och nej det är inte att "idiotrösta" på SD. Och sluta ta upp det gamla "De får ingenting gjort.".. Det är självklart att dem inte får mycket gjort. Dem är utfrysta och fortfarande inte stora nog att kunna göra någon större skillnad, titta tillbaka på den här tråden om 20 år, så kommer du märka att dem har hunnit med väldigt mycket.
Vi gör så här, förklara varför ni ser ett problem som ni inte kan förklara för oss andra.
Skrivet av Yazem:
Och nu ska du alltså dra upp alla dessa årtal? Du kan ju börja med att dra samma historia lektion för de övriga partierna. Jag hoppas att du är medveten om att de själva inte har någon perfekt bakgrund..
Vad är det övriga partier har gjort som du anser vara fel?
Skrivet av Yazem:
Och har dem ändrat på sig? Ja det har dem. SD har gjort enorma framsteg när det kommer till att rensa bort extremister m.fl. Är dem 100% klar? Nej det är dem inte, men med åren gång, så tror jag dem kommer lyckas bättre än väntat.
SD kan inte göra enorma framsteg när det gäller att rensa ut extremister eftersom SD är det enda riksdagsparti som extremister kan rösta på.
SD kommer av naturliga skäl ha en väljarbas som består av skinnskallar och nazister.