Samsung lanserar Galaxy Gear, Note 3 och Note 10.1 2014 Edition

Permalänk
Medlem

Priset på klockan är ju s.k REK pris och sedan NÄR har butiker sålt till dessa priser ?

Skulle tippa på att den kostar omkring 2100Kr i början för att senare trilla ner under 2000Kr.
Helt överkomligt för mig iaf.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johanboyboy:

Jag vill ha klockan! Jag vet inte varför, men jag vill ha den, den finns ju i så många tuffa färger!!!

Jag vill ha en som lyser blått fett coolt

Permalänk
Medlem

Jag vågar slå vad om (med mitt digitalur från 80-talet som insats) att Samsungs klocka kommer att bli en dunderflopp. Någon som vågar satsa sin polaroidkamera på att jag har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittmann:

Jag vågar slå vad om (med mitt digitalur från 80-talet som insats) att Samsungs klocka kommer att bli en dunderflopp. Någon som vågar satsa sin polaroidkamera på att jag har fel?

Det kommer ju alltid vara en bedömningsfråga. Alla här säger att allt är flopp oavsett resultat.

Permalänk
Medlem

Klumpig, pinsamt värdelös batteritid och extrem overkill i funktionalitet. Fail på alla plan i min bok.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

awsome

vill h den nuuuuuuuuuu note 3 altså med snap 800 lte

Permalänk
Medlem

Jag blir vääääääldigt sugen på en klocka, enbart för att den är cool.
Inget annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

pfff tur att jag inte köpte nexus 10an igår

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Blir en klocka rakt av för min del

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Ser verkligen ingen som helst poäng med den där klockan.
Visst, det är coolt med en klocka så att man kan bära med sig något smartphone liknande hela tiden, men..
Skärmen är ju alldeles för liten för att man på en bekvämt sätt ska kunna använda den till så mycket annat än just en...klocka.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Klockan var för dyr för mig :/
Paddan hade dock vart superkul att ha! Oh snap...dragon!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror jag köper mig en G-Shock Bluetooth klocka istället, 2 års batteri tid vs 1 dag..

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Så visar det sig att klockan har en bugg och tar bilder med regelbunda interval som laddas upp på din kopplade dropbox, så råkar vara på familjens dator... också har du ett barn som råkar vara lite rebellisk och "hatar" dig och lägger upp dina toalett besök på tumbler... OCH DÄRFÖR SKA INTE EN SAK MAN HAR PÅ SIG KONSTANT HA EN KAMERA!

Visa signatur
Permalänk

ingenting för mig som har finare armbandsur som hobby Men tanken är bra!

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Entusiast

Gillar verkligen läderbakstycket, har velat ha det länge. Borde ju dessutom göra att telefonen inte blir så förbannat hal.

Måste bara hitta någon bra anledning att kasta ut min iPhone 4

Permalänk

Och där försvann intresset för Note 3.... Jag som har väntat så på den :(. De har tagit bort den snyggare designen från Note 2 och gjort den lika tråkig designmässigt som min Note 1... Får väl börja kika på andra tillverkare istället SKIT!

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

...Sen kommer det ett regn när du har din klocka på dig, den blir blöt. Tål den det?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

...Sen kommer det ett regn när du har din klocka på dig, den blir blöt. Tål den det?

Den har IP55 certifikat så ja, fukt, regn och damm ska den klara av. Inte mycket av det. Ta klockan i muggen och det är kört.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snickaren från 80-talet ringde och ville ha tillbaka sin fastskruvade klockdisplay... vad röker de på designavdelningen egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Den har IP55 certifikat så ja, fukt, regn och damm ska den klara av. Inte mycket av det. Ta klockan i muggen och det är kört.

Hur är det med kyla? Tänkte på vinter och så. Kan ju bli kallt i t.ex. säg Sverige? Vad säger IP55-certifikatet om det då? Låt säga -15°C.
Jag hade en nödtelefon efter jag hade sönder en Xperia Arc, nödtelefonen var en Xperia TiPO, den blev helt knäpp i kyla och gjorde lite vad den kände för.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Håller med, Jag hade tänkt mig ca 1500kr, Då hade jag kunnat köpa den

Ja 2600kr är sjukt mycket. Sen är batteriet bara håller en dag blir en dealbreaker för mig. Jag tar aldrig av mig min klocka och vill ha det så. Men om det bor en veckas batteri tid skulle jag kunna leva med det. Synd... skulle vilja ha en smartklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Hur är det med kyla? Tänkte på vinter och så. Kan ju bli kallt i t.ex. säg Sverige? Vad säger IP55-certifikatet om det då? Låt säga -15°C.
Jag hade en nödtelefon efter jag hade sönder en Xperia Arc, nödtelefonen var en Xperia TiPO, den blev helt knäpp i kyla och gjorde lite vad den kände för.

Det vågar jag inte gissa. Men tippar på att det är rätt milda temperaturer som gäller...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nccish:

Väck mig när generation 3 av smarta klockar har anlänt och batteritiden är anständig.

Edit: Jag kanske har jättefel nu, men ser inte grafiken på väder-widgeten väldigt mycket ut som den HTC använder till blinkfeed? Mysko..

Jepp, vettig batteritid och lite lägre pris, sedan är det kanske intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av borz:

Tycker det är bättre design på Ipod Nano med tillhörande armband!
Apples kommande lär vara ganska lik det...
http://thegeeksource.files.wordpress.com/2011/01/ipod-nano-wa...

På tal om det läste jag en intressant artikel: http://gigaom.com/2013/03/16/why-i-stopped-wearing-my-ipod-na...

Sista meningarna är speciellt sanna tycker jag.

"So why do I occasionally still wear my iPod nano as a wristwatch? It never ceases to attract attention and pique others’ curiosity. I have had more comments and questions about this watch than any other watch I have ever worn. And in doing that, what I’ve come to understand is that almost everyone I talk to about it thinks it’s a great idea to have a smart watch. But when you think about how to overcome all of its shortcomings, you start to realize that it does not need to be that smart at all. Rather than being the place where decisions are made and information is processed - like a smartphone - it needs to focus on fewer tasks and do those things well: like display simple information that can be read with a glance, or capture some basic data points like health statistics.
[...]
While I might not be ready to talk to my watch just yet, what I have learned is that there are some things one should definitely avoid: like streaming media and content on to the device over the air only to stream back off of the device to your wireless headphones does not seem very practical. Having a high-resolution screen that is often too bright and will just run the battery down even faster is likely the wrong way to go no matter how flexible the glass is. Just like Apple discovered that all of their customers have ears when they re-engineered their earpods, it will be interesting do see what Apple comes up with they discover that we all have wrists as well. In my opinion the more like a smartphone your watch gets, the less functional it ultimately becomes."

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Efter att ha sett demofilmen så har jag bestämt mig! Det blir en Note 3! Var skeptisk från början men en sån får det bli

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Gillar verkligen läderbakstycket, har velat ha det länge. Borde ju dessutom göra att telefonen inte blir så förbannat hal.

Måste bara hitta någon bra anledning att kasta ut min iPhone 4

Hittar du ingen anledning till det så är du ju fullständigt insnöad. haha

Borde räcka med 2 ord "gammal, Tråkig"... Sen att den har varit bra under tiden du haft den tvivlar jag inte en sekund på.
Men ibland måste man bara förnya sig.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ska du ha en Gear-klocka så krävs en Note 3, i alla fall i dagsläget. Det är det enda som Gear-klockan fungerar med.

Och i dagsläget har ingen av dessa ens släppts så varför ens bry sig? Mjukvaruuppdateringar kommer att släppas till t.ex. s4 så ingen fara Dock lär den inte fungera med s3 eller resten av Samsungs mobiler...

''Samsung has confirmed that the Gear will work with a refreshed Galaxy S4.''

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Och i dagsläget har ingen av dessa ens släppts så varför ens bry sig?

Omtanke? Kostar inget.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Äntligen en platta från Samsung med bra upplösning! Note 3 blir frugans nästa, lite avundsjuk.. Klockan vette fan, men ska prova en live innan jag säger nåt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Vad roligt det måste vara att bli tvungen att ladda klockan VARJE DAG...

Skrivet av nccish:

Väck mig när generation 3 av smarta klockar har anlänt och batteritiden är anständig.

Skrivet av Tancoll:

En clocka med 24h batteritid och jag som tycker det är jobbigt att behöva byta/ladda var 9e månad...

Skrivet av Fire_Ice:

lol, upp till ett dygn. Låter som att det kommer vara betydligt lägre i verkligheten. Och 2600kr?

Skrivet av Linus82:

Tror jag köper mig en G-Shock Bluetooth klocka istället, 2 års batteri tid vs 1 dag..

Hur ofta laddar ni era mobiler?

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"