Newkia - Android i Nokiabaserade telefoner.

Permalänk

Newkia - Android i Nokiabaserade telefoner.

Efter att Nokia blev uppköpt av Microsoft så har Thomas Zilliacus beslutat att starta Newkia - ett företag som ska utveckla "Androidmobiler med Nokiatänk". Tänker inte säga så mycket mer själv, låter denna länk tala för sig själv. Direktlänk till ZDNets intervju.

Så vad tror ni? Själv tycker jag att det låter intressant, har sneglat lite på Lumia-telefonerna men det är fel operativsystem för mig. Android skulle göra telefonerna betydligt mer intressanta och jag ser framemot vad som kommer att hända med "Newkia". Synd bara att namnet är horribelt.

Edit: Mobilerna kommer inte heta Newkia, tur det.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör själv en, vid det här laget, "gammal" Lumia 900 och kan inte säga annat än att den är fantastisk, även med WP. Skulle aldrig gå tillbaka till Android eller iOS...

Eftersom det onekligen är Android som folket saknar hos Nokia/Lumia så, visst, jag är positiv! Fler Lumia åt folket!

Permalänk
Medlem

Tur dom döpte om.

Så fort jag såg "NEWKIA" speciellt när new var i annan färg så tänkte jag direkt. Jaha så det har kommit en ny modell av KIA.

Hade varit största misslyckandet någonsin att döpa ett nytt märke till Newkia

Permalänk
Medlem

Newkia låter som på Kina företag som försöker kopiera nokia

Permalänk
Avstängd

En Nokia med android hade varit riktigt nice, kan bli intressant om dom håller bra byggkvalitet.

Permalänk
Medlem

Ge mig 1020 med Android...

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Ge mig 1020 med Android...

Ohja! Skulle vara löjligt trevligt med den kameran och Android under huven!

Permalänk
Medlem

Älskar byggkvallen på nokias lurar. För mig personligen är inte WP något negativt, men ett andriod os i en "nokia-liknande" telefon kommer att attrahera en större målgrupp än vad lumia-lurarna gör just nu.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |