Battlefield 4 vill ha 3 GB grafikminne och fyrkärnig processor

Permalänk
Medlem

Om folk köper riggar för 20k som ligger snäppet över recommended (även om det ofta är ganska missvisande) så är jag nog ur spelet. Får väl gå tillbaka till konsol igen, man är ju inte gjord av pengar...

Permalänk
Medlem

Suttit och kollat på ett till GTX 670 2gb idag för att eventuellt SLIa...

Där dog den idén iaf : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alltså det är så jävla fail att NYA consolerna inte ens klarar 1080p 60fps? suck....... aja tur att man är PC gamer , tänke er 360 och ps3 då HAHAHAHAH 20fps i 1024?

de blir väl något sådant, 480p med 15 fps och 16 player multiplayer maps?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Övertygad om att jag kommer kunna köra på åtminstone High i 1920x1080 med min burk

Permalänk
Skrivet av nae0:

Inte riktigt. 60Fps -men- 720p. Så inte långt ifrån.

Och du tror att det är i närheten av samma grafik, förutom att det är lägre upplösning? Haha

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bort:

Detta kanske är ett dumt exempel men..
http://i.imgur.com/I6VIwTE.png

http://i.imgur.com/RWl2kKg.png

Billigt eller?
Inet.se.

Ja, det är dumt pga att det är orättvist. Skriver man istället "HD 7970 stuttering" (eftersom du skrev "GTX 780 stuttering") får man 80 resultat istället för 368. Poängen blir densamma, men skillnaden mycket mindre.

Dessutom har AMD avsevärt förbättrat sina renderingstider med Catalyst 13.8 – för mig gick BF3 från ospelbart till spelbart (7970 CrossFire). Säger inte att det är perfekt, men det är inte alls så illa som det var innan den drivrutinen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Bara för skojs skull - hur långt skulle en ASUS ROG 17.3" med 4700HQ, GTX770M 3GB & 12 GB RAM klara sig? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781754#extra

Förmodligen hur jäkla bra som helst, min lapptop i sign drar runt BF3 i 1920x1080 utan problem, dock inte i Ultra

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Samarbetet för AMD går perfekt ! Då de kommer släppa flertal nya grafikkort med 3gb + som är betydligt billigare än 780 och troligtvis vara billigare/bättre än 760/770 med 4gb ;D

Permalänk
Avstängd

Jag får väl fixa en till 780 på avbetalning så jag kan avnjuta grafiken kan ju knappt maxxa bf3 (speciellt på gulf of oman högst upp när jag kollar ut på omvärlden i ultra å ser fps drops) ^^,

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Ingen aning hur 760K presterar men du borde klara det på high i den upplösningen

Moderkortet jag beställde till är av hyffsad kvalité och processorn är helt upplåst så det borde gå att köra den i 4-4.4GHz

tror inte mitt EVGA Supernova 650W klagar för den delen heller!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Okej, linka en kundkorg från inet då tack.
Värt att nämna är att jag köpte denna datorn i tidiga juni.

Här är en kundvagn utan grafikkort men med 12k tillgodo på din 20 000kr dator. 2x780 kanske? 1xTitan? 1x780? 1x7990?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3862060/2013-09-101

1x780 så har vi samma prestanda som din dator och många tusenlappar tillgodo, även om man skulle välja ett bättre nätagg (+gold), och göra sli möjligt.

Permalänk
Medlem

Surt för folk med GTX680/GTX770 och liknande kort; de är fortfarande high end men på grund av grafikminnet räcker de alltså inte till. Surt.

Själv är jag inte mycket för battlefield och sitter på ett titan så jag klarar mig nog.

Permalänk
Medlem

Dags att köpa ett grafikkort med 3GB RAM då.. No just kidding, 7970 will do it!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Jubileumsmästare

Om det stämmer får man kanske spela BF4 ultra eller vad tror ni?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

GTX 680 4GB, lungt ju

Kommer antagligen inte köra BF4 hur som helst.
Tycker BF3 blev sketa trist efter alla "expar", speciellt efter de nerfa helikoptrarna.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på rekommenderat grafikminne: Nu är det ju så att upplösning påverkar utnyttjandet av grafikminne.
Om man spelar i 1920x1080 så kommer nog inte 2GB gå åt.

Permalänk
Inaktiv

Är spelet så dåligt portat till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemlin:

Om folk köper riggar för 20k som ligger snäppet över recommended (även om det ofta är ganska missvisande) så är jag nog ur spelet. Får väl gå tillbaka till konsol igen, man är ju inte gjord av pengar...

Du behöver inte spela på Ultra. Ska du ha samma standard som en spelkonsol, behöver man inte mycket till hårdvara.

Skrivet av RzrTrek:

Är spelet så dåligt portat till PC?

Tvärtom, vi får använda våran hårdvara nu.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jahopp. Det blir spännande att se hur det flyter på 1,5 GB 580 i SLI och 2560*1440...

Är väl bara att dra ner texturnivåerna antar jag...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

men vafan här köper man ett 780 för 5 fucking k och så räcker det knappt till? wtf

Hoppas du minns releasen utav BF3 var samma sak med GTX 580 då BF3 krävde 1.5GB och GTX 580 hade 1.5 GB, så detta är samma historia. Och jag tror du gott kommer klara dig med ett 780 GTX utan att flaska, men vill du vara på det säkra så får du väll skaffa dig SLI eller ett Titan

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Är spelet så dåligt portat till PC?

Öh ne? den använder datorns prestanda till det maximala, var samma sak hos BF3 då det släpptes då 580 GTX var relativt nytt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Är ganska säker på att det inte kommer att använda i närheten till 8GB minne eller över 2GB i grafikminne såvida man inte kör med absolut högsta AA inställningar + en skyhög upplösning.

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

Det är väldigt uppenbart att det är AMD som har satt kraven och inte DICE.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast

Innan man gråter ögonen ur sig så inväntar jag lite tester och skaffar mig en egen uppfattning...

Kommer vägra lira i 1920*1080 när man lirar BF3 i 5760*1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

GTX 680 4GB, lungt ju

Vilken osis att GTX680 dessvärre inte klarar av att bruka mer än 2GB eller något sånt :/ vet inte exakt hur det ligger till men tydligen så är 4GB-korten av GTX680 helt värdelösa eftersom de ändå inte klarar av att bruka mer än 2GB. Läste det här på Swec någon gång tror jag.

Skrivet av Orici:

Det är väldigt uppenbart att det är AMD som har satt kraven och inte DICE.

Där sade du ju faktiskt något, kan mycket väl stämma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninjaflipp:

Surt för folk med GTX680/GTX770 och liknande kort; de är fortfarande high end men på grund av grafikminnet räcker de alltså inte till. Surt.

Själv är jag inte mycket för battlefield och sitter på ett titan så jag klarar mig nog.

Tur för mig har jag inte uppgraderat ännu. BF3 går ju riktigt fint på min rigg. Borde räcka med GPU uppgradering på min rigg va (antar med ok grafik man inte får mer än 70 fps på min rigg, om ens det), eller behöver man ny processor etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemlin:

Om folk köper riggar för 20k som ligger snäppet över recommended (även om det ofta är ganska missvisande) så är jag nog ur spelet. Får väl gå tillbaka till konsol igen, man är ju inte gjord av pengar...

Min nuvarande rigg (2500K CPU, Gigabyte HD7970 OC GHz Edition Windforce 3X graffe, 2x4 GB Corsair Vengeance DDR3 RAM, 256 GB SSD, Shimian 27" 2560x1440 S-IPS skärm, GA-Z77X-UD3H mobo, Fractal Design R4 chassi, Antec High Current Gamer M 620W nätagg, Cooler Master Hyper 212 Evo CPU-kylare, 3x Arctic F12 PWM 120mm, samt en förgreningskabel till PWM-fläktarna då mobot bara har en PWM-header) satte jag ihop för ~1.5 år sedan (bortsett från chassit som jag införskaffade senare) och den kostade mig runt 10-11 papp. Så i dagsläget lär man kunna få tag i en motsvarande rigg för runt 6-9 papp utan några större problem...

Permalänk
Avstängd

Inte för jag bryr mig om battlefield längre men bra att de driver utvecklingen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Aja då får Titan användas i 6000x1080 120Hz i BF4 allt maxat får se hur mycket det drar.

Lol, Lycka till med fpsen i den upplösningen!

I 1440p borde du lyckas bättre dock!

Permalänk
Medlem

men två 680 har 4 GB :> jag lär klara mig, men få fixa V-kylning då tempen ligger på skrämmande nivåer på bf3...

Visa signatur

Citera för garanterat svar