Hjälp med inhandling av grafikkort

Permalänk

Hjälp med inhandling av grafikkort

Hej där! Jag har just nu ett GTX 470 och en Intel i5 2500k cpu. Jag känner att om det är nåt jag ska uppgradera så är det grafikkortet då jag tycker att processorn är bättre jämfört med grafikkortet.

Då är frågan hur pass länge i5:an håller, för om jag ska köpa ett grafikkort så vill jag gärna köpa ett som är i paritet med min processor, jag planerar att köra BF4 och då vill man ju gärna inte tugga på low.

Jag är tacksam för förslag och visdomsord.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Processorn kommer att fungera fint med alla grafikkort du kan köpa för en rimlig summa. (X<10000)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Om jag var du skulle jag vänta på volcanic islands, kommer någon gång i oktober.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

2500k behöver du inte byta på ett par år, klockar du den blir den nästan lika bra som en överklockad 4670k. Är det till BF4 du ska ha ett nytt grafikkort bör du vänta, AMD släpper nya grafikkort samtidigt som BF4 släpps och man får BF4 på köpet om man köper ett nytt kort från AMD.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Processorn kommer att fungera fint med alla grafikkort du kan köpa för en rimlig summa. (X<10000)

Jag vet, jag ville bara ha ett grafikkort som är i paritet med min processor.

Skrivet av Cruentusa:

2500k behöver du inte byta på ett par år, klockar du den blir den nästan lika bra som en överklockad 4670k. Är det till BF4 du ska ha ett nytt grafikkort bör du vänta, AMD släpper nya grafikkort samtidigt som BF4 släpps och man får BF4 på köpet om man köper ett nytt kort från AMD.

Jag har tänkt behålla min 2500k också då jag märker att den presterar riktigt bra, ska satsa på att köpa en ny fläkt till den också och ge mig in i överklockningsvärlden. Det låter ju som ett bra erbjudande men jag föredrar faktiskt Nvidia, vet du när dom nya Nvidia-korten kommer?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Då är frågan hur pass länge i5:an håller, för om jag ska köpa ett grafikkort så vill jag gärna köpa ett som är i paritet med min processor, jag planerar att köra BF4 och då vill man ju gärna inte tugga på low.

Skrivet av Slaktardej:

Processorn kommer att fungera fint med alla grafikkort du kan köpa för en rimlig summa. (X<10000)

Skrivet av antonlundin:

Jag vet, jag ville bara ha ett grafikkort som är i paritet med min processor.

Fast du frågade ju?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Fast du frågade ju?

Jag frågade efter ett grafikkort som var i paritet med min processor(alltså: lika bra som min processor). Inte vilket grafikkort som fungerade med min processor, men tack ändå.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650