Dell satsar på surfplattor med Venue

Permalänk
Melding Plague

Dell satsar på surfplattor med Venue

Datorjätten Dell ser ett tillfälle att än en gång satsa på surfplattor. Först ut är en åttatummare med Intels nylanserade Bay Trail-T i den återintroducerade serien Venue.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Epic fail.

Hur kan dom ens få tanken att släppa en platta utan 1080p?

Permalänk

Fritt val av OS, och bra batteritid kan göra detta till en vinnare!
Det är trots allt x86 i en surfplatta under 400 gram!

Upplösningen är förvisso låg men räcker gott för mej på en 8-tummare .. Låg upplösning sägs ju spara på batteriet, och pixeltätheten blir ordentligt mycket bättre än Ipad 2 iaf.. Höga upplösningar blir ändå mest intressant när denna kopplas in i en dator/tv för kontorsarbete/mediauppspelning vilket jag antar att den stödjer fullt ut.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Njaaa, håller med föregående. För låg upplösning, tillbaks till ritbordet Dell. 1080p borde vara standard på surfplattor tycker jag, såvida vi inte pratar enskilda specialmodeller till skolor etc.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

1280x800 gör ju ingen glad direkt.
1080p borde vara absolut minimikrav idag på plattor, telefoner och datorer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

För låg upplösning, tillbaks till ritbordet Dell. 1080p borde vara standard på surfplattor tycker jag

Nja... jag hör inte så många klaga över 2560x1440 27" skärmar, och dom har mycket sämre pixeltäthet än dessa surfplattor.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

En fördel med den lägre upplösningen är att de slipper använda den halvbra fungerande DPI-skalningsfunktionen. Visserligen ska den väll vad jag förstått ha blivit lite bättre till Windows 8.1, men alla program är ju inte skapta lika och vissa förutsätter att man kör standardDPIn.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.