Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska göra en hemsida och behöver bilder från spel.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Vill bara påpeka att jag jobbade aktivt som webbmakare på den tiden, det var extremt vanligt att man hade allt på en enda startsida, från toppen till botten.

http://royal.pingdom.com/2008/09/16/the-web-in-1996-1997/

Skrivet av Florrpan:

Ja, länka gärna. Sen bryr jag mig inte mycket om du tycker det är fult, alla kan inte gilla allt, och jag kan inte designa för alla. Notera då att jag har haft min hemsida ute för kritik och och åsikter på X antal sidor redan.

Skrivet av Ahlen:

Hans sida påminner verkligen inte om sena 90-tals hemsidor...

Måste faktiskt hålla med e-lite. Florrpans hemsida verkar vara någon form av "modernisering" av hur hemsidor var på 90:talet. Sen huruvida det ser bra eller dåligt ut är ju givetvis en åsikts fråga och därför ganska onödig att diskutera.

Men eftersom detta nu görs så tänkte jag slänga in att jag tycker att florrpans hemsida är väldigt jobbig att vara på, tycker inte navigeringen är logisk och allt tar helt enkelt allt för mycket plats, verkar mer kladdigt och ett försök att se unik och annorlunda eller kanske lite "hipster" aktigt; förövrigt verkar det vara en trend bland dagens webdesignare, denna så kallade "simplicitet".

Sen å andra sidan så är jag hellre inne på florrpans hemsida än TS, för den hemsidan verkar vara en ologisk röra av clusterfu*k. Mina tio cent, over n' out.

edit: stavfel.

För övrigt, som andra sagt, kolla om det finns någon form av gratis webkit eller liknande

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Avstängd

Denna kanske?

http://2.imgland.net/hdk3E.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Först och främst så är det mot min natur att börja på ett nytt forum med att kritisera någons verk, så det ber jag om ursäkt för. Jag är inte sådan.

Allvarligt talat, din design är fruktansvärt usel. Sorry, men det är mitt tycke. Jag hade backat webläsaren innan sidan hade laddat färdigt om jag råkat snubbla in på din sida.

Lite mer positivt nu.

Mitt första tips är att skrota designen helt och hållet. Börja om fräscht. Att sitta och göra små ändringar kommer i det här fallet inte att hjälpa.

Surfa runt lite och titta på andras hemsidor, hur dom lagt upp designen.

Gör en design, gör en ny, gör en till. Du kommer att blir bättre och bättre. Lägg inte upp designerna utan avvakta lite tills du fått lite mer kläm på det. Tyvärr är det lite som så att på internet får du en chans. Är din sida usel första gången jag besöker den, kommer jag antagligen aldrig att besöka den igen.

Permalänk
Medlem

Jag håller med tidigare om att hela din sida är ganska dåligt designad, men vill du bygga vidare den så och gillar de så måste du iaf tänka på att ha mjukare färger. Den där röda/gröna skär sig så inåthelvete.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LowFlow:

Först och främst så är det mot min natur att börja på ett nytt forum med att kritisera någons verk, så det ber jag om ursäkt för. Jag är inte sådan.

Allvarligt talat, din design är fruktansvärt usel. Sorry, men det är mitt tycke. Jag hade backat webläsaren innan sidan hade laddat färdigt om jag råkat snubbla in på din sida.

Lite mer positivt nu.

Mitt första tips är att skrota designen helt och hållet. Börja om fräscht. Att sitta och göra små ändringar kommer i det här fallet inte att hjälpa.

Surfa runt lite och titta på andras hemsidor, hur dom lagt upp designen.

Gör en design, gör en ny, gör en till. Du kommer att blir bättre och bättre. Lägg inte upp designerna utan avvakta lite tills du fått lite mer kläm på det. Tyvärr är det lite som så att på internet får du en chans. Är din sida usel första gången jag besöker den, kommer jag antagligen aldrig att besöka den igen.

Alltså alla klagar på mina designs skitful oj vad ful oj det var det fulaste jag hade sett.... Är ni så mycket bättre da? Visa upp era designs så ska jag bedöma.... Ni som inte visar upp är ju inte bättre! Ni vet väl inte ens hur man öppnar photoshop och kör på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av angryencoder:

Alltså alla klagar på mina designs skitful oj vad ful oj det var det fulaste jag hade sett.... Är ni så mycket bättre da? Visa upp era designs så ska jag bedöma.... Ni som inte visar upp är ju inte bättre! Ni vet väl inte ens hur man öppnar photoshop och kör på?

Men shit, ta det lite lugnt. Med den attityden så får du då garanterat ingen hjälp i tråden. Är du inte beredd att ta kritik så föreslår jag att du inte lägger upp sådana här trådar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt för att sanningen svider, om du läser alla poster som gjorts i denna topicen, ser du någon röd tråd då?

Steg ett för att utvecklas är att kunna ta till sig kritik. Bara ett tips, du tjänar inget på att bli defensiv.

Permalänk
Skrivet av NonnePonne:

Måste faktiskt hålla med e-lite. Florrpans hemsida verkar vara någon form av "modernisering" av hur hemsidor var på 90:talet. Sen huruvida det ser bra eller dåligt ut är ju givetvis en åsikts fråga och därför ganska onödig att diskutera.

Men eftersom detta nu görs så tänkte jag slänga in att jag tycker att florrpans hemsida är väldigt jobbig att vara på, tycker inte navigeringen är logisk och allt tar helt enkelt allt för mycket plats, verkar mer kladdigt och ett försök att se unik och annorlunda eller kanske lite "hipster" aktigt; förövrigt verkar det vara en trend bland dagens webdesignare, denna så kallade "simplicitet".

Sen å andra sidan så är jag hellre inne på florrpans hemsida än TS, för den hemsidan verkar vara en ologisk röra av clusterfu*k. Mina tio cent, over n' out.

edit: stavfel.

För övrigt, som andra sagt, kolla om det finns någon form av gratis webkit eller liknande

OfT: Haha du sätter ord på mina tankar exakt. Alla dagens nya webbdesigners idag som ska ha "enkla", "stilrena" hemsidor bygger dom på höjden. Exakt som du säger, hipster, vill inte vara som alla andra men alla webbdesigner gör så, så då blir dom ju som alla andra ändå. Man kan direkt se om det är någon som är webbdesigner genom att det är världens längsta scroll. Kul att det inte bara är jag som stör mig på dagens webbdesigners och deras scroll sidor.

Till TS: Du kan inte titta runt på andra hemsidor som har liknande innehåll för att få idéer eller snappa upp något som du gillar och sedan implementerar det på din hemsida? En sak som jag rekommenderar är att du börjar med att göra en enkel skiss i photoshop eller liknande där du kan rita upp hur du vill att det ska se ut och vilka element du vill ha med. Lycka till och man måste börja någonstans, det har vi alla gjort!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av angryencoder:

Alltså alla klagar på mina designs skitful oj vad ful oj det var det fulaste jag hade sett.... Är ni så mycket bättre da? Visa upp era designs så ska jag bedöma.... Ni som inte visar upp är ju inte bättre! Ni vet väl inte ens hur man öppnar photoshop och kör på?

Ditt inlägg får mig att tänka på såna där lustiga idolklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=M-QbTGRuwmw

Jag måste hålla med LowFlow: Börja om från början, det går inte att rädda det här genom småjusteringar. Du kan bl.a. pröva att fysiskt visualisera i tydliga block som du t.ex. klipper ut eller skissar upp på papper, mer i grova drag, vilka element du vill ha med och kanske att du bör göra research på var/hur du bör placera dessa element för att ligga i linje med hur resten av internet tänker. Jag tyckte designen var klart obehaglig och jag kastade mig faktiskt hastigt efter närmsta bokmärke för att fly sidan. Jag menar inte att vara taskig, men den känns verkligen vanskapt. Och inte på det där spännande sättet, alltså, som får en att fortsätta titta. Du märker säkert att alla säger samma sak här, och vill du skapa en sida som får besökare kan det vara intressant att ta all den här kritiken konstruktivt.

Sen är det förstås bra att känna till hur du sköter ditt forum och hur du hanterar personuppgifter, om du vill göra det fullt lagligt och inte överdriva risken för juridiska påföljder:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980204.htm
När du publicerar sidan kan du alltså börja med att "lämna information till var och en som ansluter sig till tjänsten om sin identitet och i vilken utsträckning inkomna meddelanden blir tillgängliga för andra användare" för att undvika böter. Bra att känna till.

Som litet av ett Seinfeld-fan kan jag dessutom ge ett relevant tips att titta på. Ungefär som när en präst ger lästips i bibeln, för råd och inspiration, vill jag ge rådet att samla inspiration från Seinfeld-avsnittet S:5 E:22 "The Opposite". Synopsis: George bestämmer sig för att göra motsatsen till allt han annars skulle göra. Således mitt tips: Ändra allt.

[edit]
För att svara på ursprungsfrågan också, förstås:
Nej, du får inte bara ta bilder hur som helst. Däremot finns det ju massor med Website Developers Kits där ute, om du inte vill ta screen shots själv. För det är jag rätt säker på att det "borde" vara helt ok. Detta dock sagt utan någon juristexamen

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Har du på riktigt ingen som helst känsla för stil? Du har sex olika färger som skär sig mot varandra väldigt mycket. Ser du inte själv att det ser väldigt fel ut?

Om du hade hittat en sida på internet som såg ut som din - hade du stannat länge på den tror du? Sidan ser ut som den är gjord på 5 minuter. Vilket den troligtvis är också då du har kluddat färger "bara för att det ska vara färger".

Gå in på valfri hemsida för ett större företag eller community så ser du hur en webbsida ska se ut. Din webbsida är ett typiskt skräckexempel på hur en hemsida inte ska se ut.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett inlägg som inte förde diskussionen framåt och enbart förolämpade trådskaparen borttaget.