Permalänk
Medlem

win 8 problem

Tjenare SweC.
Har gått från win 7 till 8an håller på att bli gråhårig på detta problem.

7av10gånger när jag startar om datorn så börjar datorn en automatiskt reperation visst skitbra tänkte jag förstagången men inte nog med det så gör den en systemåterställning så har typ aldrig några saker kvar när jag kommer in i windows igen, å måste då börja ladda ner sakerna igen osv väldigt störigt!
största problemet är att ex bf3 måste jag ladda ner igen 20gig å jag som just nu har ett begränsat internet 4G 80Gig månaden så slår i taket rätt snabbt å får köpa ynkliga 5gig extra för 149kr på Fele2.se.

Inte bara det ibland fastnar datorn på Asus loggan aldrig gjort förut heller.

Jag har formaterat datorn 2gånger på 1,5vecka men detta hjälper inte. har googlat men hittar inte mkt om detta.
Finns det något sätt man kan kringgå denna win rep?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej Hej,
Det som mest troligt händer skulle jag nog säga är att datorn inte riktigt stängs av på rätt sätt,
Det här kan ha att göra med ex drivrutiner som inte riktigt fungerar som de ska.
Till att börja med, hur är statusen idag?
Har du nyss installerat om och kör utan drivers, eller är allt installerat?
Om det är installerat, är det installerat med skiva eller via Asus resp. Nvidias hemsida?

Om det är installerat via hemsida så är det rätt

Kika även i Event loggen (Windowsknappen + r > "eventvwr")
Välj "Custom Views" > "Administrative Events"
Här visas alla varningar och fel, kika på klockslag vid avstängning samt uppstart av datorn, har du riktigt tur hittar du något som skriker att det är felet.

En annan sak man skulle kunna testa är att plocka ner ett litet program som heter "Bluescreenview" (http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview-x64.zip) Det här programmet kikar i dump filerna som windows skapar och egentligen snällt nog rödmarkerar den fil som är boven (Kan mycket väl vara fler än 1), det här kan ge oss något att gå på

Återkom gärna med resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erniaa:

Hej Hej,
Det som mest troligt händer skulle jag nog säga är att datorn inte riktigt stängs av på rätt sätt,
Det här kan ha att göra med ex drivrutiner som inte riktigt fungerar som de ska.
Till att börja med, hur är statusen idag?
Har du nyss installerat om och kör utan drivers, eller är allt installerat?
Om det är installerat, är det installerat med skiva eller via Asus resp. Nvidias hemsida?

Om det är installerat via hemsida så är det rätt

Kika även i Event loggen (Windowsknappen + r > "eventvwr")
Välj "Custom Views" > "Administrative Events"
Här visas alla varningar och fel, kika på klockslag vid avstängning samt uppstart av datorn, har du riktigt tur hittar du något som skriker att det är felet.

En annan sak man skulle kunna testa är att plocka ner ett litet program som heter "Bluescreenview" (http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview-x64.zip) Det här programmet kikar i dump filerna som windows skapar och egentligen snällt nog rödmarkerar den fil som är boven (Kan mycket väl vara fler än 1), det här kan ge oss något att gå på

Återkom gärna med resultat

Gjorde som du sa det stod något om boot fel.
Håller på att installera om windows igen börja från början helt ännu en gång å fixa med alla updates innan jag gör något annat, men upptäckte ett konstigt fel på vägen när datorn låser sig på asus bilden där man väljer om man vill in i bios, så slet jag ur mus sladden å då hoppa datorn igång som vanligt, stoppade i musen igen startade om å den fastnade igen drog ur sladden vips så startade den normalt igen :S kan detta vara mitt problem något med musen? fast det låter lite konstigt tycker jag iaf? :S:S:S köpte precis ny mus med windows 8 har dock ingen annan mus jag kan testa med om det blir nån skillnad då jag gav bort min gamla.