Permalänk
Medlem

Telia Technicolor Gateway, problem

Hej,

Flyttade nyss till ny lägenhet, fick då via Telia deras Technicolor Gateway-router.
Har följande problem, kopplar in datorn (stationär med sladd), Telias tv-box (sladd..!) och min Samsung Ativ S (WLAN).
Allt är frid och fröjd första kvällen. Men dagen efter då jag vart o jobbat, datorn och mobilen har vart frånkopplade/avstängda. När jag kommer hem efter jobbet startar datorn så går det fint, men så kopplar jag på WLAN:et på mobilen, då börjar det strula och datorn tappar kontakten med routern och mobilen får inte heller kontakt.
Startar om router och då fungerar det fint igen. Åker till jobbet morgonen efter igen och kommer hem men denna gången kopplar jag på mobilen WLAN först och det fungerar fint, startar datorn och då blir det strul igen.....

Ibland går det att ha båda enheterna inkopplade utan att starta om men då kommer jag inte in på vissa sidor, tex facebook, youtube o spotify fungerar ej, gäller både mobil och dator.
Men startar jag om routern går det bra igen, men vill inte behöva starta om routern varje dag efter jobbet!

Skickat efter ny router två gången men samma fel kvarstår...........

Någon som har någon idé vad det kan vara?

Mvh
Erik

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Avstängd

Det låter som om problemet är en billig och dålig router. Är du tvungen att använda den så kanske en timer som startar om den automatiskt, säg en gång per natt, skulle hjälpa. Så är den "fräsch" och nystartad varje dag.

Permalänk
Medlem

Jo det hade la fungerat. Men skandalöst dåligt router de skickar med.....
Men du har inga förslag eller tips?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Hedersmedlem

Ring Telia. Jag gissar att de kommer att uppgradera mjukvaran i den om det behövs och göra en nollställning. Funkar den inte efter det får du ringa igen och propsa på att få den utbytt. Men för mig funkade deras tricks.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!