Fredagspanelen 64: GPU-nytt från AMD, Steam Machines och Nvidia satsar på 4K

Permalänk
Medlem

Länk till en 3D ljuds demo http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nKnhcs.... Rätt bra faktiskt.

Och här kanske den barber shop sekvensen är http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast Mantle är dock byggt för just GCN arkitekturen som AMD endast har så det är oklart om Nvidia kommer kunna använda sig av detta.

Aha, vet du om Nvidia har möjligheter att uppgradera det officiella Mantle APIt eller måste allt gå igenom AMD på något sätt?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Oroade? Inte ett dugg!
Precis som andra svarat en bit upp är kommentarer på Youtube dock ett totalt urspårat kapitel. Ett fåtal relevanta blandas med hets, hat, förolämpningar och personliga påhopp, vilket i kombination med klumpiga modereringsverktyg kräver massa energi helt i onödan. Alla som vill är hjärtligt välkomna att delta i diskussionen här på SweClockers istället.

Ska tydligen var något nytt på g inom kort....

Edit:
Pizzan är i ugnen.... Snart fredag

Permalänk
Medlem

Flaskorna bara står där... jag är svag för produktplacering så nu sitter man med ett glas.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Talisman, ser att Emil har fin wirre hemma. HÖHÖHÖHÖHÖ

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gurraglaa:

Jacob "gästar", omedvetet, i LinusTechTips vlog video från Hawaii här: http://www.youtube.com/watch?v=DZ1jZx88l94 vid 8:40. Lite kul tycker jag.

Vår Jacob dyker upp i bakgrunden hos LinusTechTips kliar sig i pannan och stjäler showen, vilken pondus

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Oroade? Inte ett dugg!
Precis som andra svarat en bit upp är kommentarer på Youtube dock ett totalt urspårat kapitel. Ett fåtal relevanta blandas med hets, hat, förolämpningar och personliga påhopp, vilket i kombination med klumpiga modereringsverktyg kräver massa energi helt i onödan. Alla som vill är hjärtligt välkomna att delta i diskussionen här på SweClockers istället.

Okej

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Så här har jag lärt mig att utala curacao, har lärt mig det från syrupen man blandar drinkar med men den kommer från ön Curacao så utalet bör vara likadant:

http://picosong.com/yTsV/

Permalänk
Medlem

Kanonjobbat! det här var en riktigt bra LPP (Lösning På Plats)

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Underbart med fredagspanel, spelar fan ingen roll vart ni är, Tummen upp!

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem

Omfattande och bra förutom massa frågetecken kring nycklar och lås. Ni borde berättat mer

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag ser inte Mantle API som en negativ sak då det känns som Microsoft har lite grann "dumpat" PC marknaden och bara siktat in sig på mobilt och konsoler. Så jag tror Mantle kommer att sätta lite eld i baken på Direct X utvecklingen. Vore bra med lite konkurrens, blir nästan aldrig bra när ett företag har hela marknaden av något. Ser fram emot vad som kommer att hända.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX | CPU: Intel Core i5-3570k @ 3.40GHz | RAM: 8GB DDR3 | GPU: GTX 680 2GB | PSU: 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divinor:

Jag ser inte Mantle API som en negativ sak då det känns som Microsoft har lite grann "dumpat" PC marknaden och bara siktat in sig på mobilt och konsoler. Så jag tror Mantle kommer att sätta lite eld i baken på Direct X utvecklingen. Vore bra med lite konkurrens, blir nästan aldrig bra när ett företag har hela marknaden av något. Ser fram emot vad som kommer att hända.

"AMD’s Mantle API is a direct copy of Xbox One’s low level API"
http://n4g.com/news/1362360/rumor-amds-mantle-api-is-a-direct...

Verkar som om det är MS som står för utvecklingen för Mantle ändå på ett eller annat sätt kanske?
Isåfall har Xbox One stor fördel.

Permalänk
Medlem

Emil får En guldstjärna för "Findrickat" men jag måste nog ta tillbaka den pga Harry Potter Samlingen

Permalänk
Medlem

Tack för en bra fredagspanel, den satte sig stort, gilla när Emil Å på sluten om hyresvärden haha Hoppas ni Jonas och du Emil kör nån livestream när ni lira GTA 5 tillsammans, hade varit coolt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Allt läggs i moooolnet

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga att namnen på dessa kort kommer jag inte ängsla mycket tid åt att lära mig. Men varför göra det så invecklat?
Nä jag håller mig till Nvidia ett tag framöver tills man har fått en liten förståelse över dessa obegripliga namnen!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Grymt bra Fredagspanel som vanligt trots att det inte var där ni brukar vara, bra att ni improviserar och tänker på oss. Väldigt rolig fredagspanel tycker jag också ^^ Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra fredagspanel. Mycket information och roligt samtidigt precis som det ska vara !
Själv orkade jag inte vänta med att köpa gfx men hoppas ändå att AMD:s nya kort är grymma så det blir mer fart i prestandaracet och priskriget.

Permalänk
Medlem

Fan så trevligt med fredagspanelen och ett par öl i soffan, ni är guld värda grabbar!

Permalänk
Medlem

Emil och Jonas i rutan och mjölk i tangentbordet (jo, det var faktiskt mjölk..) nu är det fredag!

Sedan tror jag att hela #nyckelgate är en 'cover up' för att Emil och Jonas skulle få slippa kontoret och spendera fredagen med att spela GTA V, äta kebabrulle och dricka sprit.

Permalänk
Medlem

Man drar inte till Island utan att besöka CCP (Eve online)! .... Det hade jag gjort i alla fall, de kanske har några fina servrar ni kan titta på

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Avstängd

Älskar fredagspanelerna, att det inte blir billigare att köpa gta V i en bundle beror ju helt på var du köper den, köpte webbhallens med xbox 360 250gb+gtav och två andra spel för 1850:- Pratade med försäljaren och kom fram till att de säljer som smör..
Kul för sony och microsoft att deras konsoler som är inne i sista andetaget kanske säljer bättre än någonsin. Precis som om de behövde pengarna.. Jag kan dock inte vänta utan vill spela GTA V nu...

Permalänk
Medlem

Skönt att ni bytte Miljö, = Inget bord = inget tapp... tapp, tapp,.. tapp, tapp.... o.s.v.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Tackar för ännu en Fredagspanel.

PS. Dat Panasonic plasma Emil, *brofist*

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel. Skönt att se lite miljöombyte!

Permalänk
Skrivet av fammo:

Kan ju bara säga att namnen på dessa kort kommer jag inte ängsla mycket tid åt att lära mig. Men varför göra det så invecklat?
Nä jag håller mig till Nvidia ett tag framöver tills man har fått en liten förståelse över dessa obegripliga namnen!

Fanboy, fanboy - you can call me fanboy.....

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Kan AMD's alla prestandasiffror baseras på Mantle, och inte DX? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Skönt att ni bytte Miljö, = Inget bord = inget tapp... tapp, tapp,.. tapp, tapp.... o.s.v.

Och inga ambulanser!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W