Permalänk
Medlem

Extra skärm för bl.a. Temp

Tja. Jag undrar vad det finns för möjligheter till att ha en liten skärm som visar temp och fläkthastigheter bl.a.

Mitt ena grafikkort brukar hamna kring 80 c efter en stund i tomb raider och för att slippa tabba ner för att kolla tempen så skulle jag som sagt vilja ha en liten skärm för de.

Har sett vissa fläktkontroller ha det, men det är inget jag vill ha. Inte heller en till skärm, då jag har ont om plats på skrivbordet.

Har även sett appar till surfplattor som man kan använda, men har ingen erfarenhet av de.

Så ni som gillar att ha koll på era temperaturer, hur gör ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Jag använder Open Hardware Monitor, funkar riktigt bra tycker jag! Det finns en liten gadget på skrivbordet inbyggt i programmet. Kan hålla koll på en massa saker med det. Core temp är också riktigt bra.

Visa signatur

Intel i5 2500K @4 Ghz | GTX 780| 12 GB DDR3 | SSDNow 120GB |

Permalänk
Medlem

Om du installerar Afterburner, kan du ställa in vilken info som du vill ha upp i ett av hörnen medan du spelar. T.ex kan du ha temp och fläkthastighet om du vill veta det.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

jag kör med en extra vanlig skärm, sen flyttar jag över core-temp och gpu-temp dit och spelar på helskärm på huvudskärmen.

extra skärmen är en gammal 17'' jag hittat nånstans..

Visa signatur

nörd

Permalänk
Proffsmoddare

LCDModkit.com
Där har du små LCD som kopplas till USB. Sen kan man använda olika program för att visa info på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

LCDModkit.com
Där har du små LCD som kopplas till USB. Sen kan man använda olika program för att visa info på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka program kan man använda för att driva dom displayerna?
Har gogglat i ett par timmar, men hittar bara gamla ouppdaterade program.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nikwad:

Vilka program kan man använda för att driva dom displayerna?
Har gogglat i ett par timmar, men hittar bara gamla ouppdaterade program.

Jag använder fortf gamla goda LCDSmartie, använder Speedfan för att visa temps, foobar för att visa musik osv osv.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om jag inte kommer med något direkt svar till frågan. Men ett grafikkort i 80c är absolut inte farligt. Kan utan problem gå upp i 90c

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Ber om ursäkt om jag inte kommer med något direkt svar till frågan. Men ett grafikkort i 80c är absolut inte farligt. Kan utan problem gå upp i 90c

Nä jag vet men tanken är att ha lite kolla ifall temperaturerna sticker iväg för mycket, typ om det är väldigt dammigt inne i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk

Gör ett försök med appen till afterburner? Den kostar ju ingenting så det värsta som kan hända är att det inte fungerar

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.msi.afterbu...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag använder fortf gamla goda LCDSmartie, använder Speedfan för att visa temps, foobar för att visa musik osv osv.

Tack för tipset. Men som jag har förstått det så kan inte LCDSmartie driva en graphical lcd utan bara tecken lcd/vfd, stämmer det?

TS: sorry om det verkar som jag snor tråden, men jag tror att dessa frågor passar även dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

Tack för tipset. Men som jag har förstått det så kan inte LCDSmartie driva en graphical lcd utan bara tecken lcd/vfd, stämmer det?

TS: sorry om det verkar som jag snor tråden, men jag tror att dessa frågor passar även dig.

Hehe, inga bekymmer, det är bra att man svara i stora hela ifall det är fler som är intresserade av att göra något liknande. Då slipper vi att fler trådar skapas i "onödan"

Men jag tror jag ska prova lite appar med surfplattan och med afterburner. Så får vi se

Anledningen till en extern skärm är att jag vill minnas att det fanns/finns en logitech t-bord som har en liten lcd display som kan visa diverse saker bl.a. Temp. Och jag gillar lite att man har en mindre skärm för sånt här så man slipper tabba ner.

Så kul att se hur alla andra kör sina lösningar, tyvärr så är två skärmar inget alternativ för mig pga platsbrist, men jag hade gärna velat ha det
Får bli i framtiden när man bor större och kan ha ett "eget" hobbyrum/kontor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT