Permalänk
Medlem

MMO mus

Ska köpa en ny MMO mus. Vilken rekommenderar ni? Varför?

Permalänk
Medlem

Köp en Räsermus! En naga

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Medlem

Inte razer skräpet, i alla fall.
Hellre den: http://gaming.logitech.com/sv-se/product/g600-mmo-gaming-mous...
Erik ungen vet inte vad han snackar om.
Eller använd tangentbordet

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Haha! Du verkar vara ganska partisk? Har du testat båda? Finns det fler än Razer & Logitech?

Permalänk
Medlem

Har använt både naga och g600 och enligt mej slår g600 nagan med hästlängder. Känns mer gedigen. Lite större och pajjar inte efter ett år. Nagan gick sönder efter ganska precis 1 år. Hade bara 1-2 veckor kvar på garantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigfatpd:

Haha! Du verkar vara ganska partisk? Har du testat båda? Finns det fler än Razer & Logitech?

Razer = Plastic shit that breaks after one month and is appealing to 5 year olds...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag har en G600 och är tokigt nöjd med den. Finns en hel del bra Naga vs G600 på youtube.. Värt att kolla imo..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Äger en Corsair M90 och har använt denna i snart 1,5 år, gillar den skarpt, en mus som också klarar av att användas, Förutom förbrukade jag en mus var 2-3 månad, men denna har hållit i 1,5 år, vilket är rekord för min del. ( Nej jag slänger aldrig möss i väggen o.s.v men på något galet sett så nästan alla möss knappar slits ut så förbaskat fort och börjar dubbel eller trippel klicka eller inte klickar alls )

Gillar dessutom M90 på grund av dess storlek, ja den är ganska stor och hyfsad tung, så för alla lär den inte fungera.

Samt det sista jag gillar är att det är väldigt lätt att känna skillnad på knapparna, tog inte ens en halv dag för att vänja sig vid den.

Mer info: http://www.corsair.com/vengeance-m90-performance-mmo-rts-lase...

(Det finns en M95 version men endast DPI som skiljer )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag har haft nagan i 2 snart 3 år, har fungerat ypperligt. Jag har tänkt att skaffa den nya 2014 modellen av den men har också varit nära att köpa logitech G600.

Det som alltid varit dåligt med nagan att det fastnar rätt mycket skit på den, något dom visst inte har fixat i 2014 modellen heller.
Så jag kommer nog gå över till G600 istället, men Nagan har fungerat jävligt bra för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Akta dig för Razer Naga 2012. Den har fruktansvärt dålig kvalité! Hoppas att Razer rättat till detta iom 2013/2014 års modell. Skulle dock inte sätta min värsta fiendes lillfinger på det.

Skulle jag skaffa MMO-Mus hade jag gått på Vengeance M90 då tum layouten ser lovande ut. Inte hört något dåligt om Corsair heller.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigfatpd:

Haha! Du verkar vara ganska partisk? Har du testat båda? Finns det fler än Razer & Logitech?

Ignorera elk, han är patetisk som vanligt när Razer nämns, hans livsarbete att klanka ner på razer.
Satte den lilla patetiska barnungen på ignore för länge sen.

Naga 2014
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2116115

G600 ska fungera lite bättre nu, sensorn strulade en hel del i början. Så den är också ett val.

M95 finns också som har lite annan layout på knapparna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1651654

Permalänk
Medlem

Har en naga 2012, tycker den är för liten! Sen är det faktiskt så att razer gör produkter som inte håller så bra. Har tex haft 3st deathadders (gillar dom annars, men kvaliten är ju skräp) Ett lyncrosa som gick sönder efter 6 månader, och ett charcarias (headset) som var sjukt skönt, men som oxå gick sönder på under ett år.

Jag skulle kolla på g600 eller tom g700 om jag vore du. Det är inget fel på razers produkter, om man vet vad man får. Dom håller inte länge. Men köper man ny dator 1 gång per år, så har man råd o köpa en ny mus oxå^^

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

G600 alla dagar i veckan. Jag testade Nagan men den känns på tok för liten och "konstig" i handen.

Permalänk
Medlem

Har haft ett antal razer produkter och är mycket nöjd med dem. Inga av dem har gått sönder iaf. Men som andra säger så är Razer Naga ganska liten. Den är tex mindre en Deathaddern. Men det är ju en smak sak, vissa gillar det medans andra inte.

Permalänk

Den nya razer nagan med mekaniska knappar verkar nice, har haft den första och även 2012 års modellen.
Båda har funkat bra och uppfyllt mina krav, nackdelen är väl att den är väldigt liten och det är svårt att vänja sig med alla knappar.
Men det finns ju små platsbitar att sätta på de knappar som känns osäkra, vissa säger ju att de går sönder snabbt men har inte haft några problem med det.
En bra mus ifall du letar efter många knappar!

Permalänk
Medlem

Nagan som släpptsen nu för en månad sen har riktiga knappar istället för gummigrejer och är nog rätt likvärdig mot logitechs plagiat. Ska själv köpa den nya nagan och testa för att Logitechs är så otroligt ful. Min första naga jag köpte (molten vid release) gick sönder efter exakt ett år, dagen då garantin tog slut.. Det blir glapp och skiten dog. Kunde öppnat och pillat kanske men orkade inte.

Jag köpte en Cyborg R.A.T. 7 MMO och den var den skönaste och snyggaste mus jag ägt. Tyvärr är sensorn så patetisk att det verkar som ett dammkorn får hela att hänga sig så X eller Y eller båda axis dör helt och musen inte går att använda. Detta gör att jag inte kan spela med den då den dör 1-2ggr per kväll trots skrubbad musmatta och dammsuget inne. 1 hårstrå, 1 dammkorn eller ett microskräp så dör den. Något är bara fel på den. Haft 2 exemplar då jag bevisade felet och fick ut en ny på garantin. Samma fel på den, så det är fabriksfel tyvärr. Yay.

Nu letar jag ny och tror det blir nya nagan med mekaniska istället för svampnkappar på sidan. Håller tummarna.. Logitechs MX*** (glömt siffrorna) håller fortfarande nu efter 4,5 år. Men sliter och scrollen glappar. Synd att logitechs kvalité gått ner sen dess.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Razer Naga till 100%
Underbart med 12 knappar på sidan för allt mellan himmel och jord.
En

Har både använt ursprungsversionen och sedan 2012:års version och nu funderar jag på att köpa den nya versionen fast mina andra möss fortfarande fungerar perfekt. Har inte haft några kvalitetsproblem med de jag har.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag har en G600 och jag kan inte rekommendera den överhuvudtaget. Den har en massa problem med sig som inte går att åtgärda. Fel i tillverkningen/utvecklingen av musen. Jag har inte hittat några bugfixar heller, så kommer byta mus till något annat snart.

Om man kör med "enhanced pointer precision" påslaget så reagerar musen ibland helt sjukt. I spel där man trycker mycket och gör snabba rörelser med musen så hänger den sig och muspekaren hoppar till toppen av skärmen. I ett fps spel så rycker den alltså till och du tittar helt plötsligt upp i himlen. Detta har jag stängt av och kör nu utan, tråkigt måste jag erkänna då musen hade mycket bättre respons med det aktiverat. Ett annat problem är med dubbelklickning med musen, ibland klarar den inte av att läsa att du vill dubbelklicka och registrerar bara ett enkelt klick.

Förutom att musen har haft en herrans massor med fel så har Logitech totalt skitigt i sina kunder som haft felande möss. Vilket fått mig att aldrig köpa fler Logitech produkter.

Här finns en tråd som använts för att anmäla olika fel med musen, det tog ca 1 år innan man började få hjälp vilket är helt sjukt!
http://forums.logitech.com/t5/G-series-Gaming-Mice/G600-Mouse-Movement-issues/td-p/863548

En notering ang. länken. Massor som fortfarande har problem.

Passa dig för g600 om du kan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Efter att använt min egen Razer Naga (Epic) i något år nu skulle jag väl inte annat än att rekommendera den. Däremot tycker jag att knapp 7 till 12 på sidan är obrukbara, känns som man behöver bryta tummen för att kunna trycka på dom. Kan vara för att jag håller musen fel eller liknande också, men hur som.

Så i mitt fall hade jag nog rekommenderat Razer Naga Hex istället: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1108425, finns eventuellt i vackrare färgkombinationer. Dock lite färre knappar än vanliga Naga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ignorera elk, han är patetisk som vanligt när Razer nämns, hans livsarbete att klanka ner på razer.
Satte den lilla patetiska barnungen på ignore för länge sen.

Naga 2014
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2116115

G600 ska fungera lite bättre nu, sensorn strulade en hel del i början. Så den är också ett val.

M95 finns också som har lite annan layout på knapparna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1651654

This, 3st bra möss för mmorpg. G600 tycker jag personligen. För att nagan var lite svår att få in muskelminne på och m90(95) hade lite taskiga knappar dock bra layout. Det är min personliga åsikt.

Update: Naga 2014/13 har jag inte provat ser ut som en stark kandidat till g600, iom att känna skillnad på knapparna.

Permalänk
Medlem

Glömde att säga att den största nackdelen jag hittat med Naga är att när man väl vant sig vid den kan man inte klara sig utan den!
Jag försökte visa TSW för en kompis på hans dator för något år sedan, klarade inte av det.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd

Jag kan bara rekommendera Logitech G600. Älskar de 2 jag har något enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Äger en Corsair M90 och har använt denna i snart 1,5 år, gillar den skarpt, en mus som också klarar av att användas, Förutom förbrukade jag en mus var 2-3 månad, men denna har hållit i 1,5 år, vilket är rekord för min del. ( Nej jag slänger aldrig möss i väggen o.s.v men på något galet sett så nästan alla möss knappar slits ut så förbaskat fort och börjar dubbel eller trippel klicka eller inte klickar alls )

Gillar dessutom M90 på grund av dess storlek, ja den är ganska stor och hyfsad tung, så för alla lär den inte fungera.

Samt det sista jag gillar är att det är väldigt lätt att känna skillnad på knapparna, tog inte ens en halv dag för att vänja sig vid den.

Mer info: http://www.corsair.com/vengeance-m90-performance-mmo-rts-lase...

(Det finns en M95 version men endast DPI som skiljer )

Äger en m90 och den passar inte mig alls för små händer antar jag...
Fast håller med om att byggkvalitén e nice

Permalänk
Medlem

Det här med möss och tangentbord är ju väldigt svårt att rekomendera något då dina händer inte är likt någon annans!
Så som vanligt, åk till valfri butik och be att få testa en 2-3 stycken som du siktat in dej på och känn efter själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Äger en m90 och den passar inte mig alls för små händer antar jag...
Fast håller med om att byggkvalitén e nice

Jo den är lite av de större mössen där ute, dvs varför jag nämnde det som en nackdel. Dock personligen har jag stora händer så för min del passar den riktigt bra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ignorera elk, han är patetisk som vanligt när Razer nämns, hans livsarbete att klanka ner på razer.
Satte den lilla patetiska barnungen på ignore för länge sen.

Jag är inte direkt ensam om att tycka att razer gör överprisade, lågkvalikativa och ledrika produkter.
I genomsnitt så håller inte razer produkter särskilt länge, det är bara fakta. Du kan få en mycket bättre produkt till ett lägre pris ifall du avstår dessa Mega Über Killer märken, och ifall man nu tänder på lampor så finns det även hos andra tillverkares produkter

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Har en G600 och rekommenderar den varmt. Har haft den sedan Januari och har inte stött på problemet som nämns tidigare i tråden. Kört/kör wow, gw2 ffxiv och rift med den och kan inte tänka mig att spela utan den igen. Den har även klarat ett antal fall ner i golvet.

Permalänk
Medlem

Hur många knappar tycker ni att man behöver?

Permalänk
Medlem

G600 har en switch så att man får dubbelt så många knappar. Hittar ingen info på att Razers Naga har liknande. Stämmer det?

Permalänk
Skrivet av bigfatpd:

G600 har en switch så att man får dubbelt så många knappar. Hittar ingen info på att Razers Naga har liknande. Stämmer det?

Du kan koppla om knapparna på sidan att antigen gå på siffrorna på tangentbordet eller på numpaden.

Eller bara koppla allt till macron.