Permalänk
Medlem

GTA V Online

Här tänkte jag vi kunde dela med oss av online-delen för GTA V.
Vi tar väl in både PS3 och X360 i samma tråd, så slipper vi ha flera.

Permalänk
Medlem

Spelet buggade till sig när jag väl var klar kunde inte fortsätta efter jag blivit hämtad på flygplatsen.... stod bara att jag skulle åka till ett ställe men när jag väl var där hände inte ett skit... så jag starta om spelet men då försvann min gubbe jag lagt 15min på att skapa! Fan jag får väll prova ikväll, antar att det är MÅNGA som vill prova nu..

Permalänk
Medlem

Wooot, är onlineläget igång?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Wooot, är onlineläget igång?!

As a general timeframe, we do expect the Title Update to become available on PSN and Xbox LIVE starting around 7AM ET tomorrow morning, and your best bet is to stay tuned throughout the day here at the Rockstar Newswire and by following us on Twitter and Facebook where we will be keeping everyone updated.
(alltså idag 13 svensk tid)

http://www.rockstargames.com/newswire

Verkar fräsigt, kan inte vänta på att få komma hem och spela :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

As a general timeframe, we do expect the Title Update to become available on PSN and Xbox LIVE starting around 7AM ET tomorrow morning, and your best bet is to stay tuned throughout the day here at the Rockstar Newswire and by following us on Twitter and Facebook where we will be keeping everyone updated.
(alltså idag 13 svensk tid)

http://www.rockstargames.com/newswire

Verkar fräsigt, kan inte vänta på att få komma hem och spela :3

Jodå du kan nog vänta. Allt ligger nere som vanligt vid lanseringar som denna så du väntar på att komma hem till ett felmeddelande.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Ah underbart! då ser jag fram emot att testa detta när det funkar då!

Permalänk
Medlem

Ser ju sjukt fett ut!
Jag heter jangm0 på xbox live om någon vill lira senare!

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt pepp på detta såg en twitch feed på lunchen 12:00 -13:00 en kille som lira med några polare och körde deathmatch och några race m.m sjukt fränt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

Buggar för mig hela tiden, ibland låser det sig helt, och ibland står det att:

Jag ska till någon "Race trigger", men ser inget på kartan, kan inte ens trycka upp kartan.. Händer ingenting när jag drar dit jag tror jag ska, kan bara gå runt där..

Dold text

Kan för övrigt inte hosta en online server, måste spela solo..

Permalänk
Medlem

Skiten fungerar inte. Som vanligt är "servrar överbelastade" när det kommer till nya spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Skiten fungerar inte. Som vanligt är "servrar överbelastade" när det kommer till nya spel.

Rockstar har ju sagt att man bör visa lite tålamod första dagarna eftersom trycket på servrarna är ganska extremt. Ca 13-16miljoner personer kommer att försöka logga in till GTA Online idag

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

GTA Online uppe äntligen

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flaxiiz:

GTA Online uppe äntligen

Funkar väl sådär bra just nu, iofs.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Online funkar ju inte iallafall inte Rockstars cloudsave så min gubbe har försvunnit samt att SocialClub är ej åtkomstbar säkert nere. Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linkon18:

Online funkar ju inte iallafall inte Rockstars cloudsave så min gubbe har försvunnit samt att SocialClub är ej åtkomstbar säkert nere. Någon annan som har samma problem?

Är den sparad så är den ju bara otillgänglig för att cloudsaven är nere, försvunnit har den nog inte.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Kör på xbox här, om någon vill köra tillsammans så vore det skitkul Dock verkar det ju minst sagt vara buggat nu, man kommer in utan problem men att joina/invite'a sina polare går inte alls. blir bara "cloud server is down, do you want to retry?" och trycker man retry så joinar man en random server..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Kör på xbox här, om någon vill köra tillsammans så vore det skitkul Dock verkar det ju minst sagt vara buggat nu, man kommer in utan problem men att joina/invite'a sina polare går inte alls. blir bara "cloud server is down, do you want to retry?" och trycker man retry så joinar man en random server..

Jag har inte kommit förbi racet i början på hela dan...fastnar bara på "launching session", och kör jag solo mode fastnar den på loading.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Jag har inte kommit förbi racet i början på hela dan...fastnar bara på "launching session", och kör jag solo mode fastnar den på loading.

Körde det två gånger då jag var tvungen och skapa ny karaktär. tog nästan en timme medans den "Looking for more players" eller vad det stod.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Adda gärna alindvall på xbox live om ni vill lira ihop framöver.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

har lirat några timmar nu, när man väl kommer in verkar det fungera (och fick starta om säkert 10-20 gånger innan jag fick köra första racet) heter zheatoz på xbox live så bara lägga till mig

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att få igång det på PS3. Gav upp efter att min karaktär blev raderad 3 gånger.

Permalänk
Medlem

"Launching Session" Hela tiden, startat om spelet snart 7ggr och väntat...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

"Launching Session" Hela tiden, startat om spelet snart 7ggr och väntat...

Samma skit

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Samma skit

Värsta är att jag sitter på Skype med polarna som sitter och har askul, och jag måste se sekvensen där snubben står och stirrar på en bil hela tiden

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Nån som har fått igång den på ps3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Nån som har fått igång den på ps3 ?

Inte jag iaf. Jag gav upp efter 4-5 försök. Kommer inte ens till introfilmen lol
Epic fail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Sitter o funderar på ifall man skulle ta o ansluta boxen till nätet för första gången på... typ... ja sedan den lanserades. xD

Men man måste ju skaffa sig XBOX Live "GOLD" för att spela iallafall va?

Ja

Permalänk
Medlem

Fungerar forf inte på PS3.

Permalänk
Medlem

Ni som vill kan adda mig "sp9rw" på xbox, skall köpa xbox live etc så fort som möjligt och kunna spela lite :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Fungerar forf inte på PS3.

Om det blir någon förbättring, släng gärna ett PM till mig.

Är på jobbet och väntar ivrigt på att kunna lira.

/MVH Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue