Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem

Inte hunnit spela så mycket men tyckte att jag inte fick några poäng för att "heala" folk, har det ändrats på nå sätt?

Permalänk
Medlem

Hinner spela ca 5 min sen fryser spelet och skickar felrapport, flyter på bra innan frysningen med ca 72 fps i preset Ultra/high.

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk

Någon fix på rubberbandingen? Helt ospelbart

Edit: Var min router som spökade, fungerar finfint nu! Tycker det är riktigt kul än så länge

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Ok, har spelat mer nu.

Visst, det är en beta. Men allvarligt vad less jag är. Banan de valt att köra betan på är ju helkass. Nätkoden är, vilket jag inte trodde var möjligt, sämre än i BF3. Det senare är ju rätt uppenbart på en del youtube-videos, där kan man se att de ibland fortsätter ta träffar nån sekund efter de gått in bakom skydd. Jag har även vart med ett par gånger att folk skjutit mig INNAN de klivit runt hörnet jag är bakom. Wtf? Network smoothing?

Ja, plus alla FPS drops och stuttering som verkar bli mer desto mer jag spelar.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Spelat runt 2 timmar, tycker att betan är "OK"

- Tok för hög sens(har på lägsta settings i spelet, och 3-4högsta dpi:n som går på min Mionix 3200), tycker fortfarande att sensen är för hög(dock får jag vänja mig).

- "Loadout looken", eller vad man ska kalla den för, kunde ha förbättrats. Grymt rörigt med en massa fönster.

- "Deploy" knappen hakar upp sig ibland, så att man inte kan spawna utan måste lämna servern för att sedan gå med igen/byta server

- Känner mig som en överviktig man som springer ibland, tycker det tar så tok länge att springa från punkt A till punkt B, annars har jag bara spelat för mycket CoD på senaste tiden

- Skönare att skjuta med vapen än in BF3.

- Att spela som Recon är mycket skönare nu, mindre effekt från suppresion fire så man slipper vara mindre underlägsen.

Kommer att bli roligt att kunna använda DMRs för Assault/Engineer/Support, saknade det alternativet
i BF3. Saknat ett vettigt Single Fire vapen för att kunna ta ut folk på längre avstånd.

Skrivet av Ralle_81:

E d ngn som vet vrf d har lagt över C4 på snipern? liksom inte d som e meningen med sniper, att hålla sig gömd osv...

eller missar jag ngnting?

Dold text

Du borde gå om skolan, verkar som du inte lärt hur man skriver...

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt.
Känns som ytterligare en expansion till BF3.

EA mjölkar ur serien på samma sätt som Activision mjölkar ur CoD.

Permalänk
Medlem

Spelat ett par timmar och spelat är totalt ospelbart på min dator.
Hoppas de fixar det innan release annars kommer jag att försöka få mina pengar tillbaka.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

bästa spelupplevelsen var när jag avbokade spelet.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

bästa spelupplevelsen var när jag avbokade spelet.

oh mer spel till oss!

<-- Spelat Beta, älskar de. Ska köpa BF4 självklart. Har jag förbokat? Nej... till och med jag tycker det är dumt

Får man fråga varför du avbokade?

Permalänk
Medlem

Spelade några timmar och det var ingen bra spelupplevelse alls. Kanske testar spelet när det varit ute någon månad eller två igen. Tillbaka till BF3 så länge.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Ok, har spelat mer nu.

Visst, det är en beta. Men allvarligt vad less jag är. Banan de valt att köra betan på är ju helkass. Nätkoden är, vilket jag inte trodde var möjligt, sämre än i BF3. Det senare är ju rätt uppenbart på en del youtube-videos, där kan man se att de ibland fortsätter ta träffar nån sekund efter de gått in bakom skydd. Jag har även vart med ett par gånger att folk skjutit mig INNAN de klivit runt hörnet jag är bakom. Wtf? Network smoothing?

Ja, plus alla FPS drops och stuttering som verkar bli mer desto mer jag spelar.

Visst är det åter igen en dålig map dom showoffar spelet på. Men tycker det är bättre än BF4.

Sen FPS dropsen. Har du uppdaterat dina drivers? Provat lägre grafik? Har du resolution scale på högre än 100% så kommer du lagga sönder.

Skrivet av Devlaska:

Spelat ett par timmar och spelat är totalt ospelbart på min dator.
Hoppas de fixar det innan release annars kommer jag att försöka få mina pengar tillbaka.

Det är en beta. Uppdaterat dina grafikdrivers?

Skrivet av SuNK1LLeR:

bästa spelupplevelsen var när jag avbokade spelet.

Cool kille.

Skrivet av Dblood:

Spelade några timmar och det var ingen bra spelupplevelse alls. Kanske testar spelet när det varit ute någon månad eller två igen. Tillbaka till BF3 så länge.

Ser BF4 som ett mycket bättre BF än vad BF3 är just nu. Många finesser dom lagt till som gör att BF3 inte alls är roligt.

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte denna betan är trasigare än vad BF3 betan var, 3'an hade problem med mullvadar och långhalsade soldater medan 4'an är ospelbart pga. lagg. gtx 680 och en 2500k 4,4GHz ger för tillfället aldrig över 70-80 fps och dippar ner på 30 ibland, oavsett settings.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

ospelbart är nog det mest missbrukade ordet när det gäller BF4 just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ospelbart är nog det mest missbrukade ordet när det gäller BF4 just nu

Det kanske säger något om vad folk tycker om "betan"

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Någon annan som har märkt att fordon spawnar väldigt snabbt på Fragnet servrarna i jämförelse med Rocketblast?
Vilka är det som kör standardinställningar?

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Frågan är om inte denna betan är trasigare än vad BF3 betan var, 3'an hade problem med mullvadar och långhalsade soldater medan 4'an är ospelbart pga. lagg. gtx 680 och en 2500k 4,4GHz ger för tillfället aldrig över 70-80 fps och dippar ner på 30 ibland, oavsett settings.

Vad passande! Skrev nyss detta på BF4 forumet:

Citat:

You must have a horrible fucking memory then. I'm borderline to calling you braindead. BF3 was one of the worst Betas to date. Servers lagging. Game bugging like hell. Starting the beta with a CoD like map and game-mode, not at all a BF feel. I played the BF3 Alpha and Beta.

BF4 feels more like a complete game than BF3 does right now. The tiny new features with squads etc. Environment destruction as well, is fucking cool just on this first map.

Permalänk
Medlem

Positivt överaskad. trodde det skulle vara värre än är BF3 släpptes men detta är bättre. blev även en jäkla skillnad när jag instalerade WIN 8.
det ända stora bekymret jag har är att det är lite osäkert när man skall joina en server.
ibland får man error
ibland fastnar man med en svart skärm där det står loading ...

en annad bugg jag upptäckte idag.
ibalnd när man dör så kan man inte respawna. utan måste trycke escape och sedan resume för att få fram "deploy" bilden.

men det fungerar ändå bättre än bf3 gjorde i början.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Synd att det inte finns hardcore i betan. Det är så jävla ruttet att man tål 10 skott, och 3D spotting är så lamt.

Arma 3 har du annars om du vill ha simulator

Permalänk
Medlem

Tror det kräver en hel del optimering. Kör en i5 2550K @ 4,2 GHz och får 85-100% konstant CPU-användning, med ganska grova FPS-drops så fort jag vänder mig om snabbt eller det börjar skjutas på skärmen. Körde även på 3,8 GHz och fick exakt samma prestanda. (Eller avsaknad av prestanda, kanske jag ska säga.)

Har testat att köra allt på low, för att utesluta grafikkortet (Gainward GTX 770 Phantom.)

Dock märkte jag att det är otroligt mycket svårare att se fienderna i BF 4 när de inte är markerade. Jag vet inte om det beror på att jag måste vänja mig vid det, eller om det helt enkelt är så att man är bättre kamouflerad i fyran.

Men då min spelupplevelse rent ut sagt sög, så avhåller jag mig från vidare kommentarer i nuläget. Verkar även vara fler som har samma problem, av tråden att döma.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om ens framgång kommer finnas kvar när spelet släpps på riktigt? Upplåsta vapen osv

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Är det någon som vet om ens framgång kommer finnas kvar när spelet släpps på riktigt? Upplåsta vapen osv

Jag har läst någonstans att dem ska följa med till fullversionen. Men är inte helt 100.

Permalänk
Medlem

Ospelbart och världens sämsta map genom battlefield´s historia..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 220volt:

Är det någon som vet om ens framgång kommer finnas kvar när spelet släpps på riktigt? Upplåsta vapen osv

Lär knappast hända.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Ospelbart och världens sämsta map genom battlefield´s historia..

Speccs? Fick det nämligen hyffsat spelbart på en laptop som ligger på gränsen av BF4 rekommendationer. (25 fps, förväntade mig att max få ut 30 fps av den, med full optimering av BF4).

Vad har du gjort för att få det spelbart? Vi kanske kan hjälpa...

Nu har jag enbart spelat BF3 online, men har hört från många som har varit med i hela Battlefield historien att Siege of Shanghai är en av de bästa kartonerna som har funnits.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av 220volt:

Är det någon som vet om ens framgång kommer finnas kvar när spelet släpps på riktigt? Upplåsta vapen osv

Skrivet av Potrovski:

Jag har läst någonstans att dem ska följa med till fullversionen. Men är inte helt 100.

De kommer INTE att följa med till Full versionen enligt DICE's blog då dom vill att alla ska ska starta spelet lika eller något sånt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt bra beta, vet inte varför men jag tycker den allmänna känslan är mycket bättre än i bf3.

Hade en del problem med loading screen med mera tills jag klocka ner grafikkorten lite, uppdatera drivrutinen och tankade hem en ny punkbuster.

Smider fint i 60+ med de inställningar som gforce experience ställt in.

Blir helt otippat ett förköp utan att ens blinka!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Skrivet av SimonMattila:

De kommer INTE att följa med till Full versionen enligt DICE's blog då dom vill att alla ska ska starta spelet lika eller något sånt.

Låter bra, precis som jag hoppades på Minns att det var så med BF3 Betan.
Ser fram emot när BF4 släpps iaf då Denna beta var betydligt mer spelbar även om det var lite svårare att börja om från början(level 1).

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Gillar inte mapen men älskar spelet, var förvånad över att spelet flöt på så bra trots att jag kör på 2560*1440. Trodde verkligen att jag skulle bli tvungen att köpa ett till 7970 för behaglig fps på High. Tycker menyerna är hemska, värre än BF3 och där var dom dåliga. Det var inte lätt att snabbt ändra ett vapen mitt i ett game, men det kanske bara är jag som är ovan.

Permalänk
Medlem

Måste säga att flytet dom perioderna när man ligger 70-80 fps är bra mycket trevligare än i bf3 om man låg på 115-120. Rätt jobbigt med vissa fps drops ibland men vad fan, den tiden jag har spelat har jag ändå haft rätt roligt.

Hade inte riktigt bestämt mig för att köpa spelet men det blir nog ett releaseköp för min del. Hoppas dom addar till lite rekyl i bössorna tills release också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Speccs? Fick det nämligen hyffsat spelbart på en laptop som ligger på gränsen av BF4 rekommendationer. (25 fps, förväntade mig att max få ut 30 fps av den, med full optimering av BF4).

Vad har du gjort för att få det spelbart? Vi kanske kan hjälpa...

Nu har jag enbart spelat BF3 online, men har hört från många som har varit med i hela Battlefield historien att Siege of Shanghai är en av de bästa kartonerna som har funnits.

Sitter med ett Gtx 460 1gb, i5 2500k och 8gb ram, snittar mellan 10-30 fps med allt på low i 1920x1080.
Nyaste Nvidia drivrutiner 331.40 (Beta)

Gillade verkligen inte Siege of Shanghai..

Edit; Bara jag som upplever att gubben känns extremt tung?
som att springa runt med en 200kg hösäck