BF4 Beta vapnen skjuter automatiskt, andra med samma problem/lösning?

Permalänk

BF4 Beta vapnen skjuter automatiskt, andra med samma problem/lösning?

Helt randomly när jag joinar en server eller respawnar börjar mitt vapen att skjuta automatiskt. Har jag ett automatvapen skjuter den tills magasinet tar slut, laddar om och skjuter igen. Använder jag ett single fire vapen, te.x pistol, skjuter den automatiskt ett skott, sedan skjuter den då jag hoppar eller byter vapen. Sprint och reload fungerar ej, granater kastar jag genom att hoppa.

Som sagt, det är ingen ordning på när detta fel uppstår och i vanliga fall flyter det på hur bra som helst.

Någon som har någon idé på vad man kan göra åt det eller har samma problem?

Permalänk
Medlem

Har du Joystic inkopplad så kan det vara det. ta bort i setting kontroller

Permalänk
Skrivet av Zodiac62:

Har du Joystic inkopplad så kan det vara det. ta bort i setting kontroller

Det har jag, håller på att installera om spelet just nu men ska definitivt prova att ta bort joysticken, tack som fan och hoppas att det är problemet!

Permalänk
Skrivet av Hellstroem:

Det har jag, håller på att installera om spelet just nu men ska definitivt prova att ta bort joysticken, tack som fan och hoppas att det är problemet!

Fick samma problem i BF3. Jag behövde inte koppla bort joysticken utan drog ner gasreglaget bara. Så var problemet löst.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Fick samma problem i BF3. Jag behövde inte koppla bort joysticken utan drog ner gasreglaget bara. Så var problemet löst.

hade exakt detta problemet med i 3an!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Drog ur Joysticken och nu fungerar det som en dröm! Tack!