Permalänk
Medlem

Qpad mk-50 knapp registrerar inte

Jag har ett Qpad mk-50 tangentbord med röda brytare där a-knappen helt plötsligt sluta att fungera. Det är inga problem att trycka ner knappen. Men den registreras inte. Är det här något vanligt fel som är lagningsbart på mekaniska tangentbord?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Kan alltid byta switchen, kostar nån dollar på ebay.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bakemonster:

Kan alltid byta switchen, kostar nån dollar på ebay.

Ehm det är inte bara att byta switchen sådär, man måste löda och skit, i värsta fall kan han behöva löda bort alla switchar för att få av backplaten...

Permalänk
Medlem

Oj det är illa om A knappen inte funkar. Jag har ett likadant som funkar nästan felfritt.

Permalänk
Medlem

Jag sitter här och funderar över ifall du skrev ditt inlägg med hjälp av ett kopierat "a" eller från en annan enhet... hmm

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Har du använt våld på tangentbordet? har själv ett liknande där "fn" knappen gick sönder. var bara att köpa nytt

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon155896:

Ehm det är inte bara att byta switchen sådär, man måste löda och skit, i värsta fall kan han behöva löda bort alla switchar för att få av backplaten...

Det enda man behöver göra är att löda loss den switchen som inte fungerar, man behöver verkligen inte ta loss alla tangenter och backplaten för att få loss en switch.

Om man vill köpa sig en ny switch så är det rätt lätt att få tag på www.wasdkeyboards.com, eller så tar man en switch från en tangent man inte använder sig av och byter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Har du använt våld på tangentbordet? har själv ett liknande där "fn" knappen gick sönder. var bara att köpa nytt

Faktiskt inte. Slår aldrig i mitt tangentbord. Helt plötsligt så slutade a att fungera.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag sitter här och funderar över ifall du skrev ditt inlägg med hjälp av ett kopierat "a" eller från en annan enhet... hmm

Jag körde ett kopierat "a" med ctrl+v tills jag hämtade mitt gamla g15 tangentbord på vinden. Går rätt mycket långsammare att skriva när man kopierar in a kan jag meddela.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell