Permalänk

Full C HDD

Datorn har en c disk, fick ett popup fönster om att uppdatera datorn, så ville den starta om sig vilket jag tillät. Den tog 20-30 min på sig att bara stänga ner, och ytterligare 30 min för att starta upp. Sedan dess är C disken full.

Har gjort allt - rensat, ccleaner, viruskoll, diskrensning, systemåtersällning, avinstallera uppdateringar - varje gång jag avinstallerar något och startar om datorn så fylls disken igen någon som vet vad det kan vara?! Vad är nästa steg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick ett "popup fönster om att uppdatera datorn" lät väldigt skumt.

Är du säker på att det är Windows update som varit i farten och inte något skumt skit från en hemsida med tvivelaktigt ursprung ?

Har du en legal windows-licens ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Tack för svar, menade sån där win update i högra hörnet längst ner... Sen varnar den hela tiden "ont om utrymme" i samma bubbla liksom... Hmm..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror de, har inte varit inne på skumma sidor, sen har hag Avast Virusskydd

Aa legal win licens

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur full är din disk och hur stor är den?
Hur mycket fritt utrymme får du efter att du försökt att räsna den?

Permalänk
Medlem

Hur stor är din C-disk?

Vilken Windowsversion kör du?

Vad har du för andra enheter i systemet?

Kan du ta fram en bild från diskhanteraren som visar hur enheterna används?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Låter som du behöver en d hårddisk.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D