Snabbtitt på Windows 8.1

Permalänk
Medlem

ZoneAlarm fungerar inte med Win 8.1..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hehe, ser inte vad man ska med denna leksak till egentligen. Den gör säkert det du vill till slut men extremt omständigt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Se till att stänga av Appen , alt-f4 eller dra i mitten och stäng ner den. Själv föredrar jag desktopvarianten av skype.

Det du synkar väljer du själv, men det går att synka det mästa, sen får du också en "skydrive" mappad enhet i den här datorn där dokument osv kommer att synkas, de du lägger till dvs.

Ska testa igen för den körs fortfarande i bakgrunden verkar det som.

Det såg lite annorlunda ut hos mig än hos dig men det kanske inte var så dumt med Skydrivemappen.

Skrivet av strejf:

Även om man bara har en dator kan det vara ganska praktiskt att slippa ställa in en massa inställningar om man formaterar om datorn.

Skypeappen kan du ställa in om du vill att den ska vara aktiv i bakgrunden eller inte.

Nu känns det inte som att jag ställt in värst många saker (kanske för att jag inte vet vad man kan ställa in).

Letade men hittade inte inställningen om att vara aktiv i bakgrunden eller inte. Kan du hjälpa mig?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nån som vet vad som är fel när man får 0xC1900101 - 0x40019 ?
Får det efter jag loggar in och sen vill den att jag ska logga in på windows kontot och efter det så står det bara och tuggar....
sen får man det där felkoden efter man rebootar.

Inkompatibel mjukvara antagligen.

För min del fick jag det problemet tills jag avinstallerade:
StellerSeries Engine (2.x) - De skriver även på sin sida att de inte stödjer 8.1 än.

Prova döda dina program som är "run on startup" via safe mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrillemeter:

Under "Getting devices ready" så får jag bluescreen (En glad smiley mot blå bakgrund). Är det någon mer som får det. Detta är andra försöket att installera Windows 8.1

Har nu löst problemet och Windows 8.1 rullar på utan problem. Microsoft svarade att det är hårdvaran som inte var kompatibel med uppdateringen, i detta fall var det mitt Dual-Band Wireless-N600 PCI-E från Asus som var problemet. Jag lösteww det med att efter uppdateringen laddats ner från Store så stängde jag av datorn och tog ut det fysiskt ur datorn och sedan startade upp datorn och avslutade uppdateringen. Sen satte jag tillbaka kortet och installerade om drivrutinerna. Nu funkar allt även det trådlösa nätverkskortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag antar att du inte använder ett Gmail-konto eller Apple-konto i din mobil heller?

Och jo, din kompis fick ett alternativ att logga in lokalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tvingas ju använda google konto för google play. Det betyder inte att jag gillar det, och hade hoppats vi skulle slippa det på datorerna.

Och nej det fick han inte, dubbelkollade själv tre gånger. Han var tvungen att skapa ett microsoft account för att komma in i datorn, sedan kunde han byta ut det mot ett offline account.

Permalänk
Medlem

Ingen vidare boost i 3DMark Vantage iaf, snarare en ganska fin sänkning på 4000p, eller 10-15 fps på vissa ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Vi köpte 130 AIO maskiner med windows 8 och det har bara varit gnäll med maskinerna sedan de kom, så vi får nog vara lite snabbare för allas skull, framför allt min egen.

Kan jag tänka mig. På min arbetsplats är det många som är 50+. Uppgraderade till win 7 förra veckan typ och det var massa problem med folk som inte förstod. Win 8 är ju en heeeelt ny värld jämfört med win xp till win 7. Tror inte det kommer uppgraderas inom många många år. Först måste alla gå i pension haha. (Jag är snart 40 och och har gett upp helt vad gäller win 8, men win 8.1 kanske man pallar, har inte orkat djupdyka än.. ).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Ok så de har fixat lite smågrejer...fortfarande ett skämt till OS. Kommer köra win 7 tills de släpper något vettigt. Nästan så man blir sugen på OSX ibland..

Permalänk

hjälp

Hur blir jag av med texten i högra hörnet på skrivbordet?

Texten: (Windows 8.1 Pro säker start har inte konfigurerats på rätt sätt build 9600)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Kan jag tänka mig. På min arbetsplats är det många som är 50+. Uppgraderade till win 7 förra veckan typ och det var massa problem med folk som inte förstod. Win 8 är ju en heeeelt ny värld jämfört med win xp till win 7. Tror inte det kommer uppgraderas inom många många år. Först måste alla gå i pension haha. (Jag är snart 40 och och har gett upp helt vad gäller win 8, men win 8.1 kanske man pallar, har inte orkat djupdyka än.. ).

Helt ny värld? Gränssnittsmässigt är det ingen större skillnad, förutom att startmenyn är en startskärm, lite nya menyer som komplement till de gamla som också finns kvar. Och både i och under skalet är det massa förbättringar.
Och sen har man möjligheten att köra fullskärmsappar, om man vill det.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qachit:

Inkompatibel mjukvara antagligen.

För min del fick jag det problemet tills jag avinstallerade:
StellerSeries Engine (2.x) - De skriver även på sin sida att de inte stödjer 8.1 än.

Prova döda dina program som är "run on startup" via safe mode.

ok. tack jag ska prova

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Och både i och under skalet är det massa förbättringar.

Förbättringar..? Är nog väldigt personligt, vad man tycker är förbättringar..

Själv vet jag inte om jag hittat någon ännu.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Oj jag dog nu!!!!

Ja vi tycker det och vi tycker det.

Men nu blev jag mycket besviken.
Jag brukar köra backup Systemavbildning som är mycket bra att ha.
Tar några minuter så har man en färdig data med allt. Älskar Systemavbildning.

Men nu blev jag m fö....b.

Funkar ju inte längre.

Finns inte tillräckligt med diskutrymme ?????????
Ja ha okej jag behöver 25 G och jag har en hårddisk på 500 G som där är 300 G ledigt hm????

Nä nu får Microsoft skärpa sig.

Har ni samma problem som jag ????
Eller kan ni pröva så jag får veta ???
Eller vet ni något ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Helt ny värld? Gränssnittsmässigt är det ingen större skillnad, förutom att startmenyn är en startskärm, lite nya menyer som komplement till de gamla som också finns kvar. Och både i och under skalet är det massa förbättringar.
Och sen har man möjligheten att köra fullskärmsappar, om man vill det.

För tanter på 55-65 som inte kan mycket om datorer, ja, absolut. De vet inte vad en "app" är.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Nu funkar det

Skrivet av asard1212:

Ja vi tycker det och vi tycker det.

Men nu blev jag mycket besviken.
Jag brukar köra backup Systemavbildning som är mycket bra att ha.
Tar några minuter så har man en färdig data med allt. Älskar Systemavbildning.

Men nu blev jag m fö....b.

Funkar ju inte längre.

Finns inte tillräckligt med diskutrymme ?????????
Ja ha okej jag behöver 25 G och jag har en hårddisk på 500 G som där är 300 G ledigt hm????

Nä nu får Microsoft skärpa sig.

Har ni samma problem som jag ????
Eller kan ni pröva så jag får veta ???
Eller vet ni något ???

Nu funkar det.
Jag satt och bara tänkte för en gång skull.
Jag satt i min Windows skiva och gick till stället där man ser Återställningspartionen på 300 MB
Där var bara 14 MB ledigt och det är ju fel eller man behöver minst 60 MB.

Men I Windows och Diskhanteraren så står där 300 MB Kapacitet och 300 MB Ledigt.
Den visar fel.
Där var bara 14 MB ledigt Hm...

Så när jag var vid Återställningspartionen på 300 MB så markera jag den och formaterade jag den så blev det 260 MB ledigt Hm??? ja ja.

Sen avsluta jag där.
Sen starta jag om datan och pröva att köra Systemavbildning och det funkade.

Ja jag säger inget nu. Vet inte vad som har hänt. Men nu funkar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

För tanter på 55-65 som inte kan mycket om datorer, ja, absolut. De vet inte vad en "app" är.

De behöver inte veta det för att kunna fortsätta använda windows 8 precis på samma sätt som de gjort i XP, Vista och 7:an heller.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Har nu provat 6 ggr, alltid med samma resultat avbryts mot slutet med felkod 0x80070004-0x4000D

Första gången gick det inte ens att backa, fick göra reparation. Därefter har det gått att backa efter varje misslyckat försök. Har sökt på felkoden utan resultat. Har uppdaterat och tagit bort allt onödigt, både hårdvara och program utan att det gjort någon skillnad. Kör Sabertooth Z77. 16GB minne och SSD hårddisk med 70 GB ledigt. Microsoft får man ingen hjälp av. Någon som känner igen det?

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Själv vet jag inte om jag hittat någon ännu.

Inte så lätt att se förbättringarna när man redan har inställningen att Windows 8 suger?

Själv tycker jag att Windows 8.1 är riktigt trevligt! Upplever det som snabbare än Windows 7, allting bara flyter på. Använder startmeny-gränssnittet några få gånger per dag, och då använder jag nästan enbart sökfunktionen, som är bra att de uppdaterade, den sög förut.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är ju en gratis uppdatering?

Inte från Windows 7. Har inte riktigt tyckt windows 8 motiverat en uppgradering... Och känns inte riktigt som Windows 8.1 är helt en fullträff heller. Ska tänka på saken.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Skrivet av noob:

inte om man va snål o inte köpte win 8 för 250kr vilket ja misstänker att han menar

Såg denna kommentaren nu och måste bara fråga vad du menar? Jag köpte det för 250kr och uppdaterade utan problem?

Permalänk
Medlem

Det är ergonomiskt helt förkastligt att använda pekskärm vid en stationär dator. Man får sitta med utsträckta, oavlastade armar och småpilla med fingrarna. Vilka belastningsskador detta kommer att bidra till. Obegriplig att sådan teknologi ser dagens ljus.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Inte så lätt att se förbättringarna när man redan har inställningen att Windows 8 suger?

Hade det inte sugit, så hade man kanske inte haft den inställningen......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför det är så poppis att man ska hålla på och kladda på skärmen.
Bara för att windows 8 har "bra" stöd för det betyder det ju inte att det är speciellt användbart/smidigt.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Hade det inte sugit, så hade man kanske inte haft den inställningen......

Haha, den där var bra

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

är det bara min start menu som är fortfarande cp efter 8.1 som filmen visade att när man klickar på start menu så skickar man tbx till ui???

Permalänk
Medlem

Det känns helt puckat att man laddar ner 8.1 uppdateringen från Store istället för Windows Update. Det ska alltså betraktas som ett "nytt" operativsystem istället för ett Service Pack...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har kört Win 8.1 i ca en månad nu via MSDNAA och gillar det skarpt. Bättre än 8 och fick mig att börja använda det ordentligt.

Eftersom det är ett "nytt operativsystem".. installeras win8 helt om om man uppdaterar eller kommer alla program vara kvar?

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Eftersom det är ett "nytt operativsystem".. installeras win8 helt om om man uppdaterar eller kommer alla program vara kvar?

Alla program är kvar och även inställningar, det är mera som ett servicepack.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1

Windows 8 ett bottennapp
Windows 8.1 helt OK

http://fatherben.se/wordpress/windows-8-1-betydligt-enklare-a...