Bf3 rush orättvist för defender

Permalänk
Medlem

Bf3 rush orättvist för defender

Jag spelar rätt så mycket rush och jag tycker det ofta kan vara alldeles för lätt för attackers. Det som jag stör mig mest på är att man som defender inte kan göra några framsteg alls i längden.

Jag tycker det borde bli som i bad company 1 där attackers startade med en specific mängd ticks, vi säger 100. Dem förlorar 75 ticks för att ta över första basen och sedan vid nästa basen så har dem 100 igen, för defender så blir det då helt och hållet tillbaka till början igen. Dem borde antingen ha en konstant mängd ticks över hela spelet eller att dem får en specifik mängd ticks tillbaka.

Exempelvis: Attackers började med 100 ticks, det tar dem 75 ticks att ta över första basen och sedan får dem 70 ticks. Bas 2: Attackers har nu 95 ticks, det tar dem 80 ticks att ta över basen och sedan får dem 70 ticks, nu har dem 85 ticks. Jag är inte helt säker men jag tror det var så det var I bad company 1. Det brukar oftast bli alldeles för svårt som defender när man är i sista basen och hur bra det än gick för dig tidigare så spelar det absolut ingen roll alls, det är alltid direkt tillbaka till början igen.

Någon som håller med mig?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Hejsan Lontarus,

Skrivet av Lontarus:

Jag spelar rätt så mycket rush och jag tycker det ofta kan vara alldeles för lätt för attackers. Det som jag stör mig mest på är att man som defender inte kan göra några framsteg alls i längden.

Jag tycker det borde bli som i bad company 1 där attackers startade med en specific mängd ticks, vi säger 100. Dem förlorar 75 ticks för att ta över första basen och sedan vid nästa basen så har dem 100 igen, för defender så blir det då helt och hållet tillbaka till början igen. Dem borde antingen ha en konstant mängd ticks över hela spelet eller att dem får en specifik mängd ticks tillbaka.

Exempelvis: Attackers började med 100 ticks, det tar dem 75 ticks att ta över första basen och sedan får dem 70 ticks. Bas 2: Attackers har nu 95 ticks, det tar dem 80 ticks att ta över basen och sedan får dem 70 ticks, nu har dem 85 ticks. Jag är inte helt säker men jag tror det var så det var I bad company 1. Det brukar oftast bli alldeles för svårt som defender när man är i sista basen och hur bra det än gick för dig tidigare så spelar det absolut ingen roll alls, det är alltid direkt tillbaka till början igen.

Någon som håller med mig?

Jag tycker att det beror på

* Om det är Rush 32 v 32 har angriparen ofta ett litet övertag. Det är bara att "rusha" så att säga, mängen anfallare, i kombination med rezzande, trycker ofta tillbaka försvararna.

* Teamplay/lagarbete. Den sida med bäst lagarbete vinner oftast

* Kartan/Banan. Vissa kartor är enklare att försvara än andra