Apple rapporterar om nytt försäljningsrekord för Iphone

Permalänk
Melding Plague

Apple rapporterar om nytt försäljningsrekord för Iphone

Iphone gör ytterligare ett rekordkvartal och lyfter Apples omsättning, medan tillväxten för både Ipad och Mac mer eller mindre avstannat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Blä för iPhone, dock synd att inte fler iPads säljs då jag tycker att det är en högst kompetent platta

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om dom kunde sänka priset något på sina prylar så tror jag fler skulle köpa.
Är extremt sugen på en macbook pro retina, men med 256GB flash, 16GB minne, Core I5 (dual core)
blir det en lite saftig prislapp på nära 16000:-.. Sitter i valet och kvalet om man ska slå till eller inte..
Hade den kostat några tusingar mindre hade den varit ett givet köp.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Grymt! Iphone när inget annat duger!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Det kan behövas ett bra kvartal för Apple med tre kvartal som slutat neråt och den ena sämre än den andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Blä för iPhone, dock synd att inte fler iPads säljs då jag tycker att det är en högst kompetent platta

Med tanke på att den kvartalsrapporten kom ut innan iPad Air och den nya versionen av Mini släppts, så kan du räkna med att de kommer se ett rejält uppsving. Likaså bör det nämnas för deras datorer. Samt att telefonerna är mindre än en månad gamla.

Permalänk
Skäggig legend

Haters gonna hate.

iPhone, den enda smartphonen jag köpt. De satte för mig stämpeln för vad som ska godkännas som en premium produkt. Samma sak gäller deras iPad serie, iMac, Macbook, MacPro och routrar. Men appleTV kan de slänga i väggen. Mer inovation behövs, man märkte det direkt efter att Steve Jobs tyvärr loggade ut.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det kan behövas ett bra kvartal för Apple med tre kvartal som slutat neråt och den ena sämre än den andra.

Jag tror säkert ledningen är jätteorolig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Haters gonna hate.

iPhone, den enda smartphonen jag köpt. De satte för mig stämpeln för vad som ska godkännas som en premium produkt. Samma sak gäller deras iPad serie, iMac, Macbook, MacPro och routrar. Men appleTV kan de slänga i väggen. Mer inovation behövs, man märkte det direkt efter att Steve Jobs tyvärr loggade ut.

Jag finner din attityd roande. Väldigt intressant hur du finner att det som uppnår dina standards uppnår andras. Android alla dagar i veckan men jag ser användnings områden för iOS jag med. Vill man inte sitta o leka med sin mobil och tweaka den osv så är iOS perfekt.

Min nästa mobil blir kanske en iPhone 6. Det dem behöver göra dock är att göra den i samma storlek som S4. Mina gigantiska händer tål inte små mobiler. Går inte att skriva på dem för mig.

Permalänk
Inaktiv

Grymt! Den nya billiga iPhone 5c för endast 5000kr är synnerligen innovativ och revolutionerande. Jag fattar verkligen varför den säljer så bra. #SWAG

Sarcasm: off

Dold text
Permalänk
Medlem

Bara att gratulera Apple, de har framgång. Cynikerna kan säga vad de vill, de säljer sina produkter och de säljer många av dem trotts högt pris. Själv längtar jag tills den nya "soptunne"-Mac Pro'n ersätter min nuvarande jobbdator

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Narcissisten:

Blä för iPhone, dock synd att inte fler iPads säljs då jag tycker att det är en högst kompetent platta

Det är det ända valet om man vill ha high end telefon men har inte snoppstorleks problem att kompensera. Android är du kan få vilken storlek som helst så länge den går inte använda med endast en hand.

Skulle också köpa en om det gick att byta ut iOS mot något mer användbart. Synd att ha så bra hårdvara med så dåligt OS.

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Vore trevligt om dom kunde sänka priset något på sina prylar så tror jag fler skulle köpa.
Är extremt sugen på en macbook pro retina, men med 256GB flash, 16GB minne, Core I5 (dual core)
blir det en lite saftig prislapp på nära 16000:-.. Sitter i valet och kvalet om man ska slå till eller inte..
Hade den kostat några tusingar mindre hade den varit ett givet köp.

Den kostar runt 11' för mig som student och egenföretagare! Blir nog köp nästa månad. Räknar med att kunna ha den i åtminstone 4 år.

Ny Iphone blir det också! Säga vad man vill om priserna, men kvalitén är det inget som slår. Min nuvarande Macbook är >4 år gammal och min Iphone är >3 år gammal.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag inte apples produkter, men det är väldigt imponerande att se hur de lyckas göra produkter som säljer, gång efter gång. Synd bara att de riktigt häftiga innovationerna har avstannat markant sedan Steve Jobs gick bort. Nu känns det mest som att det är "större/mindre/snabbare/" av det som redan finns.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Så 33,8 miljoner sålda iPhones i hela världen.

Samtidigt har Lumia sålt 8,8 miljoner i hela världen. Tror det är svårt att förstå för oss svenskar som är iPhonetokiga men Nokia närmar sig!

http://www.theverge.com/2013/10/29/5041666/nokia-lumia-sales-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Juugz:

Jag finner din attityd roande. Väldigt intressant hur du finner att det som uppnår dina standards uppnår andras. Android alla dagar i veckan men jag ser användnings områden för iOS jag med. Vill man inte sitta o leka med sin mobil och tweaka den osv så är iOS perfekt.

Min nästa mobil blir kanske en iPhone 6. Det dem behöver göra dock är att göra den i samma storlek som S4. Mina gigantiska händer tål inte små mobiler. Går inte att skriva på dem för mig.

Jag skrev ingenting om andras uppfattning, utan min egen.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så 33,8 miljoner sålda iPhones i hela världen.

Samtidigt har Lumia sålt 8,8 miljoner i hela världen. Tror det är svårt att förstå för oss svenskar som är iPhonetokiga men Nokia närmar sig!

http://www.theverge.com/2013/10/29/5041666/nokia-lumia-sales-...

33,8 vs 8,8... Börjar närma sig? Finns det någon statistik för MS som du inte försöker snygga till?

Permalänk
Avstängd

Jag kan säga såhär om det hjälper någon något....

Jag har Alltid haft android telefoner, sedan dem kom... aldrig någonsin har jag haft en apple produkt av något slag, först Iphone5 kom, då köpte jag en för att jag ville se hur pass bra dessa telefoner är.

Nu , efter 1år kan jag ge en bedömning på dessa telefoner, och jag kan med gott samvete säga att Jag iallafall förknippar Iphone med framför allt Kvalité & Design.

När det gäller android så förknippar jag de bästa android telefonerna med Prestanda, inget annat. dock är det ibland lite buggigt.

Jag har haft både samsung s3 och htc one att jämnföra med mot min nuvarande iphone5.

Lite grann som att jämnföra AMD med Intel i .... där Apple är Intel och Android är AMD, man får helt enkelt en ruskigt bra Premium Produkt om man köper Iphone.

Föredrar faktiskt iphone5an.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så 33,8 miljoner sålda iPhones i hela världen.

Samtidigt har Lumia sålt 8,8 miljoner i hela världen. Tror det är svårt att förstå för oss svenskar som är iPhonetokiga men Nokia närmar sig!

http://www.theverge.com/2013/10/29/5041666/nokia-lumia-sales-...

Jag antar att dem räknar hela Lumia serien, så många enheter är förmodligen sålda i det billigare segmentet där Apple inte riktigt har någonting just nu. Men det är kul att det går bra för dom

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

33,8 vs 8,8... Börjar närma sig? Finns det någon statistik för MS som du inte försöker snygga till?

Jämför med kvartalet förra året så ser du hur snabbt det närmar sig. http://www.gartner.com/newsroom/id/2573415

På vilket sätt stämmer inte siffrorna menar du?

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag antar att dem räknar hela Lumia serien, så många enheter är förmodligen sålda i det billigare segmentet där Apple inte riktigt har någonting just nu. Men det är kul att det går bra för dom

Ja och då räknas det heller inte in de andra Windows Phone-märkena som finns. HTC, Samsung m.m.?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Men appleTV kan de slänga i väggen.

Agree Agree, våra Apple produkter hemma används alla dygnets vakna timmar men jag undrar fortfarande vad jag ska med min Apple TV till? Det är helt sjukt vad usel den är, typ FrontRow i en burk...

Den saknar allting som gör iPhone, iPad, OSX till de bra prylar de är!

...men jag kan ju ivarje fall titta på bönestunderna (Apple Keynotes) ibland på den ivarje fall...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så 33,8 miljoner sålda iPhones i hela världen.

Samtidigt har Lumia sålt 8,8 miljoner i hela världen. Tror det är svårt att förstå för oss svenskar som är iPhonetokiga men Nokia närmar sig!

http://www.theverge.com/2013/10/29/5041666/nokia-lumia-sales-...

Bara den där bilden på Inge Ball-Mer får mig att bli 100% avtänd på Windows Mobile!
Även om det ligger närmare att ge Microsoft mina telefonpengar än Google, dvs om Apple skulle lägga ner iPhone så...näää det lär inte hända att jag byter telefonmärke innan nästa telefonrevolution som får dagens SmartPhone att bli lika moderna som iPaq, N95, P1 och alla andra Pre-iPhone SmartPhones.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Fan då, om jag bara hade hört dina banbrytande ord innan jag skaffade min iPhone så hade jag ändrat mig direkt! /s

Jag är nöjd med den, så varför ska du säga till mig vem som är okunnig eller inte? "Jag har en android telefon, alltså är jag smartare än alla som har en iPhone" är det enda jag får utav det du skrev.

Många känner sig extra smarta när de får möblera om startmenyn som de vill.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Måste säga att kameran på 5C och 5S är extremt bra.

Permalänk
Medlem

"nytt försäljningsrekord för Iphone"
"33,8 miljoner Iphone – upp från 31,24 miljoner föregående kvartal eller 26,91 miljoner samma period 2012."

En viktig punkt de missar är att försäljningen är ner från 47,8 miljoner Q1. Det är ett rekord för försäljning i Q4, med låga 2,6 miljoner fler sålda och det till ett lägre pris, men långt ifrån de högre siffrona apple söker. Detta är samtidigt som försäljningen av Android ökar lavinartat.

Investerarna är bara glada över att det i alla fall inte går värre.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

"Äsch då! 33,8 miljoner var väl inget.." -Nokia 3310, 126 miljoner sålda ex.
"Äsch då! 126 miljoner var väl inget.." -Nokia 3210, 160 miljoner sålda ex.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Detta är samtidigt som försäljningen av Android ökar lavinartat.

Hmm, visst är det så men den absolut gigantisk största delen av Androidlavinen verkar vara billiga undermåliga smartphones och featurephones som är två områden som Apple inte verkar inom.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Agree Agree, våra Apple produkter hemma används alla dygnets vakna timmar men jag undrar fortfarande vad jag ska med min Apple TV till?

Ahm - Airplay förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ahm - Airplay förstås.

Närvaron av ett protokoll som numera finns i de flesta smart-TV är inte självförklarande. Utveckla gärna, jag vill veta. Och vad betyder Ahm?

OnT: Apple verkar undvika att redovisa siffrorna för de olika modellerna. Undrar hur det går för deras färgglada varianter?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Möjligt att det finns Airplay i div displayer (vilka då?) och förstärkare odyl - dock inte alla och i de fallen borde det vara självförklarande vad man ska ha Airplay och i förlängningen AppleTV till.

"Ahm" uttrycker en förvåning över att man inte vet vad man ska ha AppleTV till.