Googles smarta klocka snart färdigställd

Permalänk
Melding Plague

Googles smarta klocka snart färdigställd

Trots ett begränsat marknadsgenomslag ses smarta klockor som nästa stora tillväxtområde efter smarta telefoner. Nu uppges Googles smarta klocka vara i slutskedet av utvecklingen och inom kort redo att masstillverkas.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Så man ska ha en mobil, en surfplatta, en smart klocka, och smarta glasögon?

Nej, jag behöver inte alla dom här onödiga sakerna...

Permalänk
Medlem

Maps i klockan. Hell yeah.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Så man ska ha en mobil, en surfplatta, en smart klocka, och smarta glasögon?

Nej, jag behöver inte alla dom här onödiga sakerna...

Ja sen behöver du aldrig mer lämna din lägenhet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv

Gött att behöva ladda klockan varje dag!! Way to go!!

Permalänk
Avstängd

Men min smarta telefon innehåller redan en klocka så vad ska man ha den här till?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att man kan använda dem som en ren telefon och inte behöva ha en tegelkloss i fickan...

Permalänk

Känns inte som en jätteviktig pryl, men vore nice att kunna koppla in hörlurar i klockan direkt (sladden går längs armen, innanför tröjan) så att den aldrig är i vägen... sedan läsa sms och byta låt (med titel synlig) utan att ta upp mobilen. visst går det ju att fixa på andra sätt, men låter inte helt fel så här heller.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Jag ser inte användningsområdet för en smart klocka och hur den kan hjälpa mig i mitt vardagliga liv.
Läsa mail och SMS på en ännu mindre skärm, nääää och uppdateringar från sociala medier, kunde inte bry mig mindre men nu är vi nog inne på ålderfrågor snarare än tekniska lösningar.

Jag kan iofs se varför jag kanske skulle vill ha en Jawbone eller Nike Fuel som träningsgadget men det är ett specifikt område, en klocka måste vara mer generell.

Jag hoppas dock på att få bli riktigt förvånad som jag blev 2007 när iPhone släpptes och hur uppenbart det var att världen hade ändrats när det gäller hur vi skulle kommunicera de närmaste åren.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag behåller nog kombinationen Phablet och laptop i många år till. Min Inex "klassiska" klocka har hållit i snart tio år så nuff said.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

hoppas apple gör en riktigt gedigen kvalitéts smart klocka också

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Vem vill på riktigt ha en smart klocka?

Permalänk
Medlem

Brudarna smälter på krogen när de ser en googleklocka!

Permalänk

Börjar man bli gammal om man bara vill ha en klocka som visar tiden och kanske datum? Jag tror detta kommer gå lika bra som för 3D TV.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Förstår inte det hela med uppladdningen... om den har samma urladdning/uppladdningstid som telefonen den är kopplad mot... vad är problemet? När du lägger dig för att sussa laddar du ju telefonen som vanligt... och nu klockan samtidigt (?)

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuhcForgh:

Känns inte som en jätteviktig pryl, men vore nice att kunna koppla in hörlurar i klockan direkt (sladden går längs armen, innanför tröjan) så att den aldrig är i vägen... sedan läsa sms och byta låt (med titel synlig) utan att ta upp mobilen. visst går det ju att fixa på andra sätt, men låter inte helt fel så här heller.

Skippa sladdar. Bättre om de utvecklar trådlös. Nån bluetooth variant.

Permalänk
Medlem

varför ska jag skaffa mig ett armbandsur som har 1 dags batteritid när jag har på mig ett armbandsur med flera års batteritid?

Permalänk

Snart kommer man inte kunna skita ifred utan att NSA har en notis om det.

Permalänk
Medlem

När kommer klockan som man kunde prata med Kitt/bilen? http://youtu.be/dCY1pmBxg90?t=48s

Nästan så man både köpa sig en Smartklocka nu, bli ju lite sugen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En smart klocka som helt ersätter telefonen skulle va något. Dock kommer man inte kunna surfa eller kolla på film/tv/youtube på ett vettigt sätt då skärmen är så liten så där föll det också. Det är det bäste med moderna telefoner.

Telefon och en smart klocka samtidigt tycker jag känns aningen överflödigt. Men smaken är som baken..
Coolt pryl dock.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som kommer som byta ut rolex-klockan mot google-klockan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

varför ska jag skaffa mig ett armbandsur som har 1 dags batteritid när jag har på mig ett armbandsur med flera års batteritid?

Har du inte en smart telefon med högst ett par dagars batteritid, när du kan ha en gammal hederlig telefon med en bit över en veckas batteritid?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Klockor är för mycket av en modepryl för att det någonsin skall slå igenom. Smarta klockar verkar fail. Kommer aldrig slå igenom. Dagens batteritid = sämst. Vet inte hur många saker jag redan har som ständigt måste laddas. GLHF.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SmörBacon:

Klockor är för mycket av en modepryl för att det någonsin skall slå igenom. Smarta klockar verkar fail. Kommer aldrig slå igenom. Dagens batteritid = sämst. Vet inte hur många saker jag redan har som ständigt måste laddas. GLHF.

Det beror nog på vilken prisklass vi pratar om.

Pratar vi GANT, CK, etc. Så jag då är det helt klart en modepryl men inte om vi snackar Omega eller Breitling.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Precis när vi äntligen slapp eländiga armklockor. Avskydde alltid dom, gör det än

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Har du inte en smart telefon med högst ett par dagars batteritid, när du kan ha en gammal hederlig telefon med en bit över en veckas batteritid?

nope...jag har faktiskt inte en smartphone. Jag använder fortfarande en gammal knapptelefon från 2003 Men jag ska dock skaffa en smartphone.
skillnaden mellan ett klassiskt armbands ur och Googles smarta klocka när det kommer till batteritid är över 9000 ggr större en skillnaden mellan en smart telefon och en dum telefon när det kommer till batteritid. Så min poäng är att man förlorar alldeles för mycket batteritid på att skaffa smarta klockan i jämförelsevis med att skaffa en smartphone.

Permalänk
Medlem

Så länge den får ett vettigt interface så ...

Visa signatur

.<

Permalänk
Inaktiv

Har redan mobiltelefon, varför skulle jag vilja ha en "smart" klocka? verkar väldigt överdrivet och opraktiskt.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Det beror nog på vilken prisklass vi pratar om.

Pratar vi GANT, CK, etc. Så jag då är det helt klart en modepryl men inte om vi snackar Omega eller Breitling.

Tror du missförstod mig. Både folk som idag äger en CK-klocka eller en Omega kommer båda att rata en "smart-klocka". Folk har klockar för att de är snygga eller för att de ha ett speciellt intresse för dom. Typ bara P12:or som skulle tycka en google smart-klocka hade varit coolt. Möjligtvis vissa Android-nördar också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Tror du missförstod mig. Både folk som idag äger en CK-klocka eller en Omega kommer båda att rata en "smart-klocka". Folk har klockar för att de är snygga eller för att de ha ett speciellt intresse för dom. Typ bara P12:or som skulle tycka en google smart-klocka hade varit coolt. Möjligtvis vissa Android-nördar också

Jag har armbandsur i första hand för att se vad klockan är. Med det sagt så skulle jag gärna kunnat se min kalender, ögna igenom något mejl eller SMS, eller fått veta vart jag ska svänga i nästa korsning också.

Lite som Google Glass utan den skumma cyborg-looken (och utan röstkommandon).