Montering av Spel-fodral i en ram?

Permalänk
Medlem

Montering av Spel-fodral i en ram?

God morgon!

Jag har en liten kul idé för en "tavla" att sätta upp på väggen hemma, GALET nördig men sån är jag och alla vi andra på Swec ;D

Jag tänkte montera 9 st spel-fodral på någon typ av ram. Jag skapar denna tråd för att jag inte vet vart jag ska leta eller hur jag ska få upp det på ett snyggt sätt på väggen, ni får gärna komma med förslag på montering och om ni hittat någon tavelram som skulle passa så får ni gärna länka!

Jag har kollat ikea men värkar inte hitta något som skulle passa just detta men ta en titt ni också!

Dessa är alltså måtten på alla 9 fodralen tillsammans: (höjd, bredd, djup): 575mm, 410mm, 15mm

Jag är ytterst tacksam för alla svar!

Jag ber om ursäkt om jag lagt tråden i helt fel kategori, mod får gärna ändrat!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Men kolla efter en ram affär, där tillverkar dom ramen du behöver och monterar alltihop.
Antagligen så kostar det säkert en 500-ing eller något ditåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Men kolla efter en ram affär, där tillverkar dom ramen du behöver och monterar alltihop.
Antagligen så kostar det säkert en 500-ing eller något ditåt..

Det låter smidigt och blir säkert bäst men 500 kr? Jag hade hoppats på något runt 100-150 :OOOO

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Bara en gissning.. kan vara billigare.., fick ett par LP skivor monterade får ett antal år sedan.. har för mig det var 500kr/st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Bara en gissning.. kan vara billigare.., fick ett par LP skivor monterade får ett antal år sedan.. har för mig det var 500kr/st.

Rätt saftig prislapp ändå :/ Något man skulle kunna göra är att köpa plywood, spraya svart och med dubbelhäftande tejp montera fodralen, men det kommer se ghetto ut och då får man ingen ram, vilket jag skulle vilja ha

Tackar för svar!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Köp en 70x50-ram, eller 80x60 eller något sånt och beställ en passepartout. Du kan beställa den med ett stort hål för alla bilderna eller 9 separata hål, ett för varje bild.