Bf4, värt att vänta på julrean?

Permalänk
Medlem

Bf4, värt att vänta på julrean?

Tjena, sitter här och kollar på videor om BF4, man blir verkligen sugen att köpa det men så ser man alla problem som folk verkar ha med spelet.
Så min fråga är: Är det lönt att vänta på Origins julrea för att köpa BF4? Kommer priset hinna gå ner och de flesta buggar bli fixade tills dess?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Svår fråga. Jag tror inte att det är värt att vänta rent ekonomiskt.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Inaktiv

Vad kan du tänkta att lägga på det?

Köpte mitt härifrån med China Rising för 390 kr eller bara Battlefield 4 för 340 kr.

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-4-CD-Key-for-O...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mack3h:

Tjena, sitter här och kollar på videor om BF4, man blir verkligen sugen att köpa det men så ser man alla problem som folk verkar ha med spelet.
Så min fråga är: Är det lönt att vänta på Origins julrea för att köpa BF4? Kommer priset hinna gå ner och de flesta buggar bli fixade tills dess?

Hur vet du att BF4 kommer finnas med på julrean dock?

Gör som ovan sade och köp från keysite om du inte vill köpa direkt från Origin.

Permalänk
Medlem

BF4 crashar lite då och då men va fan bara joina igen.

Skaffa det nu! Vi har hur kul som helst

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlatto:

Vad kan du tänkta att lägga på det?

Köpte mitt härifrån med China Rising för 390 kr eller bara Battlefield 4 för 340 kr.

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-4-CD-Key-for-O...

Verkar rätt så billigt, tack för tipset

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk

Som jag ser det så hade jag köpt det nu för det kanske inte är säkert att dom har det på rea iochmed att det är ett väldigt nytt spel och som Cameltotem skrev så är det ju inte så svårt att joina igen om det kraschar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

BF4 crashar lite då och då men va fan bara joina igen.

Skaffa det nu! Vi har hur kul som helst

Nej det är fan inte kul när det kraschar då och då

Jag hade väntat några veckor, risken är att du blir frustrerad nu.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Tjena, sitter här och kollar på videor om BF4, man blir verkligen sugen att köpa det men så ser man alla problem som folk verkar ha med spelet.
Så min fråga är: Är det lönt att vänta på Origins julrea för att köpa BF4? Kommer priset hinna gå ner och de flesta buggar bli fixade tills dess?

ja det tycker jag om du inte är sugen på att gå och köpa ett spel som är i alpha/beta stadiet för dyrare pris än vad det kommer vara runt jul

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mack3h:

Verkar rätt så billigt, tack för tipset

Köp det genom mexikansk proxy på origin istället, strax under 500 för BF4 + premium, tror inte det kommer bli billigare än så.

Det har en del buggar men fungerar för det mesta bra.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Tjena, sitter här och kollar på videor om BF4, man blir verkligen sugen att köpa det men så ser man alla problem som folk verkar ha med spelet.
Så min fråga är: Är det lönt att vänta på Origins julrea för att köpa BF4? Kommer priset hinna gå ner och de flesta buggar bli fixade tills dess?

Om du fortfarande inte har köpt det så har Elgiganten det för 222 kr bara idag! http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedlad...

EDIT: electroworld också lol http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-digital...

Permalänk
Medlem

Hur kom det sig att det har sänkt till 222kr tills idag? Vilket skämt!