Permalänk

Xenon och Can-bus på Focus 2012

Hej!

Jag köpte en Focus Titanium i slutet på förra året och är extremt nöjd. Dock så saknar jag xenon ljus. Jag har led i baklyktorna men halogen fram. Jag ringde min närmaste ford handlare och frågade där vad det skulle kosta att byta till orginal xenon men det inte så bra. Uppemot 56k, så han rekommenderade att köpa xenon och ta av vid besiktningarna.

Min fråga är då vad jag ska ha för xenon, med eller utan can-bus?
H7 i halvljus, H1 i Helljus, W5W/T10 i sidoljus(positionsljus?) men behöver jag xenon med stöd för Can-bus?

Hittar ingenstans om just Ford Focus 2012 har Can-bus... Har verkligen försökt hitta det men inga konkreta svar.

Sen kanske lite åsikter om vad ni tycker är bäst, båda säkerhet och style. 4700k eller 6000k?

Permalänk

Efter som du saknar nivåregleringen på din bil så kommer du åka runt och blända folk. Så skippa det..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

Ford Ficus har 3 CAN-bussystem, skulle tippa att helljuset sitter på CAN 2-1, medium safety-bussen.

Varför köpte du inte assistanskameran när du ändå höll på? Riktigt prisvärd med tanke på att du fått heljusautomatiken på köpet.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

Fick ett riktigt bra pris på bilen som den var så hade inte så mycket att säga till om när det gällde tillägg.

Nu efter lite hjälp från Ford forumen så vet vet jag nu att den har CAN-bus.

Jag ska köpa H7R så att jag INTE bländar andra. Jag tycker själv att det är riktigt obehagligt att bli bländad. Skulle det vara så att det fortfarande inte är rätt så sätta jag inte på dom helst enkelt. Köper ett billigare kit från Philips för att testa först.