Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google rullar ut Android 4.4 "Kitkat" för Nexus 7 och 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Främst att hemskärmen nu verkar vara google search-appen, försämringar för hantering av både sms och telefonsamtal.

Jag har inte bestämt mig för vilken lösning det blir, byta ut mobilen till en WP8-baserad, kosta på en iPhone, hoppas att CM fungerar eller göra som jag redan gör, fortsätta invänta Firefox OS eller åtminstone en användbar release av Ubuntu Touch.

Ars artikel är rätt läsvärd för övrigt: http://arstechnica.com/gadgets/2013/11/android-4-4-kitkat-tho...

På Android-lurar kan du ju byta ut hemskärmen, sms-appen och telefonappen. Personligen tycker jag det är mest förbättringar förutom sökfältet som inte går att ta bort från orginal-hemskärmen längre. Men när det är dags byter jag bara ut hemskärmen. Rootar man den så har man ännu större möjligheter att få den som man vill, bland annat CM som du själv tar upp.

När du köper en Android så är det din telefon, jämfört med t.ex Ios/apples alla begränsningar och krångliga/användarfientliga procedurer för allt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Yessssss! Nu har jag fått den OTA

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

När du köper en Android så är det din telefon, jämfört med t.ex Ios/apples alla begränsningar och krångliga/användarfientliga procedurer för allt.

Kör både Android och iOS och ser inte den stora skillnaden mellan de båda. Visst, du kan pilla lite mer med hemskärmarna, men i övrigt känns det rätt "same but different".

För övrigt suger musikappar på Android med sin höga latency, så det finn uppenbarligen saker som jag inte får/kan göra med "min" Android-enhet.

Skrivet av Pantsoff:

Yessssss! Nu har jag fått den OTA

Trillade in på min Nexus 7 (2013).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Yessssss! Nu har jag fått den OTA

Vafan, jag har inte fått den ?
Det står bara, som vanligt, att "Ditt system är uppdaterat, den senaste sökningen gjordes bla bla".
Släpps den till olika delar av landet i omgångar också då antar jag ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kör både Android och iOS och ser inte den stora skillnaden mellan de båda. Visst, du kan pilla lite mer med hemskärmarna, men i övrigt känns det rätt "same but different".

För övrigt suger musikappar på Android med sin höga latency, så det finn uppenbarligen saker som jag inte får/kan göra med "min" Android-enhet.

Trillade in på min Nexus 7 (2013).

Det beror förstås på vad man använder enheten till och hur modern den är. Jag har varit nöjd med ljudet på mina SGS3/4, men de har ju inte samma ljudbearbetning som Nexus 7. Det är lite av problemet med Android, det är ju inte samma upplevelse trots samma namn, i och med att så många olika system kör operativsystemet.

Jag vet inte hur du använder din, kanske lägger du aldrig in musik/media/andra filer i din enhet, kanske spelar du inga spel och använder bara appar du betalat för så att du slipper appstore-apparnas reklam. Du kanske bara använder din platta till att surfa med och lira quizkampen på ibland. Då kan jag förstå att du inte märker någon större skillnad. Men om du använder dom till annat förstår jag inte hur du kan säga att det inte är så stor skillnad? Bara en sådan sak som att du måste använda Itunes till allt? Det är inte användarvänlighet i mina ögon.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

Det beror förstås på vad man använder enheten till och hur modern den är. Jag har varit nöjd med ljudet på mina SGS3/4, men de har ju inte samma ljudbearbetning som Nexus 7. Det är lite av problemet med Android, det är ju inte samma upplevelse trots samma namn, i och med att så många olika system kör operativsystemet.

Jag vet inte hur du använder din, kanske lägger du aldrig in musik/media/andra filer i din enhet, kanske spelar du inga spel och använder bara appar du betalat för så att du slipper appstore-apparnas reklam. Du kanske bara använder din platta till att surfa med och lira quizkampen på ibland. Då kan jag förstå att du inte märker någon större skillnad. Men om du använder dom till annat förstår jag inte hur du kan säga att det inte är så stor skillnad? Bara en sådan sak som att du måste använda Itunes till allt? Det är inte användarvänlighet i mina ögon.

Jag snackar alltså om musikappar i benämningen pianoapp, sequencer osv. Alltså appar som man ”gör” musik med. I en pianoapp i Android är det exempelvis än märkbar fördröjning när man spelar på tangenterna till att ljudet hörs. Detta funkar mycket bättre i iOS, alltså kortare fördröjning.

Man måste inte använda iTunes till allt med en iOS-enhet. Sällan jag gör det själv. Den klara sig rätt bra på egen hand. Sen ser jag inget större problem med det. Om man inte använder iTunes så måste man ju istället filhantera i Utforskaren eller Finder i OS X. Är det så mycket bättre och användarvänligare?

Sen finns det faktiskt fler möjligheter än man kanske tror med iOS i form av att skicka filer via exempelvis FTP och strömma video till enheten m.m.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag lite sen på den här tråden/nyheten, men betyder detta att Samsung Galaxy S3 LTE G4 (i9305) inte får KitKat 4.4? Precis fått en "ny" telefon och det verkar redan som att den är gammal.