Hjälp... gammalt bilspel... minns ej namnet

Permalänk
Entusiast

Hjälp... gammalt bilspel... minns ej namnet

Satt hos tandläkaren med flickan o satt o läste Vetenskapens värld. Det var nån artikel om en av jupiters månar (Io) och jag kom på ett gammalt bilspel där man körde på banor som hette som Jupiters månar (Ganymedes, Europa, Io m.m.). Jag testade googla, men mina googlekunskaper är tydligen inte tillräckligt bra då jag bara hittar länkar som tar mig in på "Classic car games" eller artiklar om Jupiters månar...

Om jag inte minns helt fel så såg man uppifrån på bilarna... det är nog fan det enda jag minns utöver banornas namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Satt hos tandläkaren med flickan o satt o läste Vetenskapens värld. Det var nån artikel om en av jupiters månar (Io) och jag kom på ett gammalt bilspel där man körde på banor som hette som Jupiters månar (Ganymedes, Europa, Io m.m.). Jag testade googla, men mina googlekunskaper är tydligen inte tillräckligt bra då jag bara hittar länkar som tar mig in på "Classic car games" eller artiklar om Jupiters månar...

Om jag inte minns helt fel så såg man uppifrån på bilarna... det är nog fan det enda jag minns utöver banornas namn.

Det enda gamla bilspelet där man kör runt på olika planeter är vad jag kommer på Rock n Roll Racing

Permalänk
Hedersmedlem

Säker på att det är ett bilspel? Låter lite som Skyroads annars.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sork01:

Det enda gamla bilspelet där man kör runt på olika planeter är vad jag kommer på Rock n Roll Racing

Nope... minns att det var jupiters månar och inte planeter

Skrivet av widL:

Säker på att det är ett bilspel? Låter lite som Skyroads annars.

http://www.youtube.com/watch?v=F6Rovi9QSDk

Bilspel...

Tack för försöken iaf

Permalänk
Medlem

Jupiter's Masterdrive?

Permalänk
Medlem

Kan det vara Big Red Racing du tänker på?

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Jupiter's Masterdrive?

Jo jag vill minnas att det är Jupiter Masterdrive som jag körde på min C64, Band versionen, inte 5½2 floppy

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

när vi ändå pratar gamla bilspel!!

STUNTS, fy fan va kul de var när man tonåring

http://www.youtube.com/watch?v=Oc_1K5AoAFs

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Beamy:

Det var nog detta... då man puttrar runt på jupiters månar så lär det stämma bra!

Visste att jag kunde lita på er Sweclockerskompisar!

Permalänk
Skrivet av WDac:

när vi ändå pratar gamla bilspel!!

STUNTS, fy fan va kul de var när man tonåring

Jag det var många timmar som "försvann" på STUNTS i början av 90-talet. Va riktigt roligt att bygga banor och det var sjukt coolt att man kunde ändra färger och välja förare på bilarna.
Kommer även fortfarande ihåg hur hopplöst det var att köra med Lamborghini LM002, hade man för hög hastighet och hoppade på ett högt gupp så landade man "face down" och kraschade.

Nästan man blir sugen på att köra lite igen!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem

Tror jag vet vilket du pratar om, kan bar ainte komma på namnet. Det var 2d va?

Permalänk
Medlem

POD - Planet of Death ??

Citat:

POD: Planet of Death (titled simply POD in North America) is a futuristic racing game for Windows released by Ubisoft in 1997. The game is set in the distant future on the planet Io.

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_of_Death

Finns att köpa på Good old Games.