Problem att dela ut internet Xperia x10 Mini

Permalänk

Problem att dela ut internet Xperia x10 Mini

Jag tänkte använda min X10 mini för att dela ut internet då och då när det behövs. Då behövs uppdatering från Android 1.6 till 2.1

När jag tar uppdatera programvara i telefonen säger den att det krävs datoranslutning

När jag ska installera PC companiion för att dataansluta säger den att det krävs fungerande SD card

Jag har ett micro SD card 2 GB isatt men den klagar över att det inte är isatt.

Det går inte att formatera kortet eller montera bort menyvalen.

Någon som vet hur man kan komma vidare ?

Permalänk

Jag kan ju köpa ett nytt micro SD card och sätta in men när man googlar på det är det många som har problemet men inte blivit hjälpta av ett byte av SD card.

Permalänk
Medlem

Let's face it, det är ingen bra telefon, den är iallafall inte ny och fräsch. Företaget som står bakom telefonen existerar ju inte ens längre...

Min röst faller på ny mobiltelefon.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Casper:

Let's face it, det är ingen bra telefon, den är iallafall inte ny och fräsch. Företaget som står bakom telefonen existerar ju inte ens längre...

Min röst faller på ny mobiltelefon.

Aha, det var det jag var rädd för. Den är så bra och liten och jag har nyss köpt nytt batteri. Har lite andra prylar att använda mot internet från den iPhone, iPod touch och iPad. Kör bara Wifi på alla dem.

Nån som har tips på en nyare mobil då? liten med GPS och Wifi utdelningsbart

Permalänk

tror jag slår till på en Xperia Tipo precis som min 2 åring och andra i familjen har. 2åringen kör dock bara WiFi mest youtube och Viaplay. Vill han en billig mobil som man kan lägga ifrån sig vid poolen i handduken utan att vara rädd för katastrof om den försvinner eller om barnen kastar den i golvet. sen ska den vara liten så man inte besväras av att ha den i byxfickan. Alla iPhone utom iPhone 5 är för stora och den är för dyrbar för mina ändamål.