Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Mac minis nätagg

Så dags att skjuta ner ytterligare en av mina vaga idéer.

Tänkt på att det är så trevligt att mac minin har inbyggt nätagg i så pass litet chassi.
Har länge suktat efter ett streacom FC1 men eftersom jag inte gillar sladdar så gillar jag verkligen inte att en tegelsten ska ligga bakom det lilla smäckra chassit och bara förstöra hela alltet.
Så lyckades kombinera dessa två tankar och insåg att man kunde köpa nätaggen på ebay.
Så:

+

Så problematiken är ju så klart att mac är specialbyggt för sig självt och går absolut inte att koppla direkt.
Men borde det inte gå att göra om kontakten till en vanlig 20+4?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Borde väl gå, här har du pinouts:

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Jo fast nätaggregat har tror det är fem sladdar ut. Inte mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Jo fast nätaggregat har tror det är fem sladdar ut. Inte mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja? Mät upp vad sladdarna ger ut, sen får du väl ta och skarva. Du har trots allt i princip bara 3.3v, 5v, 12v och GND som är nödvändigt.

Måste tillägga att du kommer behöva löda, du behöver baskunskap om el och ta det väldigt försiktigt om du inte vet vad du håller på med.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Här har du minin's pinout:

1 Gnd
2 +18.5V
3 iSense
4 +18.5V
5 Gnd

Du stöter på mer problem än vad du vill här, jag skulle vända och kolla på något som t.ex picopsu

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Ingen baskunskap alls. Utan har inte tänkt göra det själv utan lämnar det till min vän som är elektriker.
Frågan gäller väl huruvida det är vettigt att försöka lr inte.

Så pass att det kommer va svårt asså. Hmmmm.... kanske inte är värt det. Får kolla på möjligheterna att få in tegelstenen från vanligt pico i chassit istället.

Aja jag har på mig till kaveri släpps så ingen brådska.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Kanske lite sent men värt att tänka på att minin har en laptop cpu. Alltså är nätagget säkerligen inte särskillt startk. Vill du också ta och installera en laptop cpu i det där chassit kan du garanterat få plats med nätdelen innuti. Krävs inget revolutionerande. 30-50W kanske