WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Att tanka klienten utan key var ju inte så jättesmart, nu ligger det i aktivitetsfältet och lockar..

Permalänk
Medlem

Någon som fått en nyckel ännu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som vet om nycklarna rullar ut dagligen i små portioner eller hur funkar det?

Är galet intresserad av en nyckel om någon snubblar över en

Permalänk
Medlem

Anmälda mig till betan nyss också, bara att tagga! Hoppas det uppfyller hypen.

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilshere:

Någon som vet om nycklarna rullar ut dagligen i små portioner eller hur funkar det?

Är galet intresserad av en nyckel om någon snubblar över en

Har för mig att alla som är i betan nu kommer att få en friend key om de loggar in en viss dag denhär veckan, så vi får bara sitta och vänta och hoppas på att någon avlägsen släkting har en nyckel att ge ut någon gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Har nu signat för betan, hoppas verkligen man får vara med, är så sugen på att hitta ett nytt MMO man fastnar för.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jaså? Haha, grattis!

Ty

Blir ju ingen livestreamad Dev Speak denna veckan hörde jag eftersom de har Thanksgiving men såg Stalker videon Verkar rätt cool!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Signat för betan och gjort surveyn, bara att hoppas nu! Så sjukt sugen på att prova! Om nån har eller får en friendkey över pma gärna! <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Detta liret kommer bli så underbart! Signade för betan för över ett år sen känns det som, det var i vilket fall ett tag sen. Har någon en key över så ger jag er en kram, kanske två!

Visa signatur

wazzoo

Permalänk

Vi kommer starta en svensk guild i Wildstar, söker folk som vill lira för att det är kul och bara hänga i ett bra spel med andra svenskar samt de som vill köra Raid ett par gånger i veckan.
Anmälan gör man på www.teamsweden.net

Frågor och funderingar? Jag kollar forumet/PM dagligen.

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk

Har väntat på det här spelet jävligt länge, har även signat mig till betan men inte fått nån invite :/
Om det är någon som har en buddy key så skulle jag uppskatta om jag fick den, kan även tänka mig slänga in nån slant. Är jävligt sugen på ett MMORPG spel som detta ända sen jag quitade wow

Permalänk
Medlem

Har haft ögonen på detta liret rätt länge nu. Gaffney sa att utvecklarna själva börjar känna att de har nåt stort på gång, och ju mer jag ser av Wildstar så visst känns det så. Hypen kryper ända ner i tårna!

Gött att se att det börjar bubbla upp en rejäl svensk community kring det också. Hoppas på att det går att få till någon form av sammanstrålning på en shysst server. Var grymt kul att springa in i folk man kände igen vid release av SW:TOR och GW2.

Och precis som föregående postare så är jag sjukt intresserad av en överbliven friendkey om någon har en sådan som samlar damm. Skulle vara väldigt uppskattat (vi styr det via PM)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Att tanka klienten utan key var ju inte så jättesmart, nu ligger det i aktivitetsfältet och lockar..

Haha nä det lät ju inte som en bra idé, som en föregående talare sa så är det knappt man orkar med alla gameplay videos som släpper.
Men spelet är bokat, beta signup och surveyn är gjord så det är bara att sitta snällt och vänta.
Drar ut lite av sugen i Rift atm, men det hjälper inte så mycket :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Vi kommer starta en svensk guild i Wildstar, söker folk som vill lira för att det är kul och bara hänga i ett bra spel med andra svenskar samt de som vill köra Raid ett par gånger i veckan.
Anmälan gör man på www.teamsweden.net

Frågor och funderingar? Jag kollar forumet/PM dagligen.

Vi ses där

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ni som är i betan; har ni fått buddy-keys än? Var själv på DH över dagen och försökte knycka en eftersom att det skulle vara ett par devs där, men det gick tyvärr inte :).

Permalänk
Medlem

Signat 5 konto och gjort surveyn på alla, inte tusan får man en key ! ;/

Hoppas dom ger ut lite fler waves snart!
Man börjar ju få lite mmo abstinens, varit så nära och aktivera wow igen men I refuse! Wildstar is the one for me!

Tills dess har man ju devspeaks osv iaf

Permalänk
Medlem

Svart på vitt. Hur många här har egentligen fått en beta-key?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Svart på vitt. Hur många här har egentligen fått en beta-key?

10-13k från original-beta. Och nu i senaste wave (denna månaden) lades det till 1k till + buddy-keys. Så 3k till.
Skickades ut 2k till tidigare denna veckan dock. Kommer servrarna hålla kommer de skickas ut fler och fler nycklar per vecka.

15-18k är det ungefär i dagsläget alltså, väldigt liten siffra.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

10-13k från original-beta. Och nu i senaste wave (denna månaden) lades det till 1k till + buddy-keys. Så 3k till.
Skickades ut 2k till tidigare denna veckan dock. Kommer servrarna hålla kommer de skickas ut fler och fler nycklar per vecka.

15-18k är det ungefär i dagsläget alltså, väldigt liten siffra.

Nej alltså, jag syftar på om någon har fått en beta key här. På forumet alltså.
Jag registrerade mig den absolut första dagen, fått skriva survey, ingen key =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jaså, missade det.
Jag har i alla fall.

Spelar ingen roll att du gjorde första dagen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Säkert så att utvecklarna ogillar dig, därför har de inte gett dig någon key. Eller så är det som att vinna mer än 30/60:- på triss, det händer inte ofta direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Säkert så att utvecklarna ogillar dig, därför har de inte gett dig någon key. Eller så är det som att vinna mer än 30/60:- på triss, det händer inte ofta direkt.

Tyvärr blir det inte direkt bättre när en och samma person registrerar löjligt antal beta-ansökningar med olika konton...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tyvärr blir det inte direkt bättre när en och samma person registrerar löjligt antal beta-ansökningar med olika konton...

Vad är du ute efter i betan? Varför är du så himla angelägen för att få komma in?
Jag frågar för att jag är fruktansvärt trött på att folk tror att BETA är någon tidig möjlighet att få testa spelet och bilda en uppfattning om de ska köpa det eller inte.
Wildstar betan fungerar väldigt bra på den fronten en beta är till för, att hitta buggar, ge feedback på både bra och dåliga saker.

Ta det inte som ett påhopp emot dig, är bara intresserad och höra varför. Jag har haft betan rätt länge och själv spelar jag inte för nöjets skull på samma sätt som jag kommer göra vid release. Vill vara en del av dem som hjälper Carbine att leverera en bra slutgiltig produkt. De flesta som inte får beta i spel idag blir så sura för de tror det är någon slags demoversion de inte får lägga vantarna på.

Som sagt, inget just emot dig. Men hoppas att de folket jag beskriver tar åt sig, ni är säkert bra människor men ni har inte i en sån här beta att göra om man verkligen vill ha ett bra spel i slutändan :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Vad är du ute efter i betan? Varför är du så himla angelägen för att få komma in?
Jag frågar för att jag är fruktansvärt trött på att folk tror att BETA är någon tidig möjlighet att få testa spelet och bilda en uppfattning om de ska köpa det eller inte.
Wildstar betan fungerar väldigt bra på den fronten en beta är till för, att hitta buggar, ge feedback på både bra och dåliga saker.

Ta det inte som ett påhopp emot dig, är bara intresserad och höra varför. Jag har haft betan rätt länge och själv spelar jag inte för nöjets skull på samma sätt som jag kommer göra vid release. Vill vara en del av dem som hjälper Carbine att leverera en bra slutgiltig produkt. De flesta som inte får beta i spel idag blir så sura för de tror det är någon slags demoversion de inte får lägga vantarna på.

Som sagt, inget just emot dig. Men hoppas att de folket jag beskriver tar åt sig, ni är säkert bra människor men ni har inte i en sån här beta att göra om man verkligen vill ha ett bra spel i slutändan :).

Jag är själv fruktansvärt trött på folk som känner behovet att uttrycka sig på det sätt som du gör.
Men vet du vad, ta det inte personligt!

Oavsett vad du har för tankar kring vad en beta är och inte är så kan det ge en hum om hur spelet kommer att vara eller inte vara, det går inte att komma från detta hur man nu vänder och vrider på det. Alla som är delaktiga i en beta kommer på ett eller annat sätt att leverera information till utvecklaren. Nu med tanke på att spelet är halvt öppen / halvt stängt beta så ligger mycket fokus på stresstester. Vilket är precis sådana inbjudningar som har skickats ut till många utav dem som anmält sig till betan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på detta spelet signade till betan idag

Permalänk
Inaktiv

Har kikat en del på det här, och håller tummarna för att man får en inbjudan till betan. Diggar verkligen den grafiska delen på spelet, tror det kan bli en höjdare, men eftersom så pass många MMORPG-spel har misslyckats får jag väl avvakta med att ta ut för mycket i förskott, men hoppas verkligen!

Sedan ligger också Elder Scrolls Online högt upp på listan man vill spela, kan nog bli en del rivalitet emellan, den som lever får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Jag är själv fruktansvärt trött på folk som känner behovet att uttrycka sig på det sätt som du gör.
Men vet du vad, ta det inte personligt!

Oavsett vad du har för tankar kring vad en beta är och inte är så kan det ge en hum om hur spelet kommer att vara eller inte vara, det går inte att komma från detta hur man nu vänder och vrider på det. Alla som är delaktiga i en beta kommer på ett eller annat sätt att leverera information till utvecklaren. Nu med tanke på att spelet är halvt öppen / halvt stängt beta så ligger mycket fokus på stresstester. Vilket är precis sådana inbjudningar som har skickats ut till många utav dem som anmält sig till betan.

Varför är du trött på det? Jag menar, desto fler folk som buggtestar, stresstestar spelet under beta istället för att leka runt och spela spelet som "vanligt" desto mer ökar ju chanserna för att vi får en bättre slutprodukt vid launch. Eller hur? Vi vill väl att spelet ska bli så bra som möjligt från start, eller?

Och nej, alla levererar absolut inte information till utvecklarna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Varför är du trött på det? Jag menar, desto fler folk som buggtestar, stresstestar spelet under beta istället för att leka runt och spela spelet som "vanligt" desto mer ökar ju chanserna för att vi får en bättre slutprodukt vid launch. Eller hur? Vi vill väl att spelet ska bli så bra som möjligt från start, eller?

Och nej, alla levererar absolut inte information till utvecklarna.

För att det är drygt, bland annat. Vad tror du själv?
Någonstans så verkar du ha tappat greppet på vad dessa typer av BETA är, bug-städning i all ära men att bli inbjuden till en beta för ett MMO som släpps inom x antal månader är inte ekvivalent med att ha erhållit ett jobb att utföra. Wildstar betan är inget annat än ett sätt att skapa hype inför spelsläpp, precis så som med många andra spel. Och ja, visserligen så stöter spelare på buggar och servrarna kommer att stresstestas under tiden men det verkliga betan för ett MMO sker bakom kulisserna och är inget som gemene man bjuds in till, oavsett tidpunkten för själva inbjudan.
Jag borde inte vara förvånad men du har missförstått det hela med hur en utvecklare samlar in information av spelare. Jag syftade inte nödvändigtvis på att alla spelare sitter och aktivt levererar information till utvecklarna utan det är åter igen saker som sker i bakgrunden, program som mäter trafik och dylikt som kan vara guld värt för utvecklare, och som under beta är något som pågår konstant för alla spelare vare sig man vill det eller ej.

Edit:
Alltså, missförstå mig inte, jag håller med om att man får ett bättre produkt ju fler det är som anmäler buggar och dylikt, oavsett hur långt fram i utvecklingen ett MMO befinner sig i. Jag är själv en utav dem som trycker väldigt hårt på att man skall fokusera mer på att hitta buggar och dylikt och rapportera dessa. Men det är inte det diskussionen handlar om. Det handlar om huruvida den stora "massan" bjuds in till beta inför varje MMO-släpp (Wildstar är inte unikt) och detta främst för generell feedback (Vi tycker inte om x, men däremot om y!) och framförallt stabilitetstester.
Den beta som du talar om är den beta som skedde innan beta "för den stora massan". Innan winter-beta med andra ord.
Men någonstans får man acceptera att inte ens utvecklarna själva kräver att en obetald spelare lägger ner tid på att göra deras jobb, att hitta buggar och dylikt. I själva verket är den informationen som skickas mellan den lokala klienten och spelservern tillräckligt då dem i slutskedet lägger mer fokus på stabilitet och serverkapacitet än något annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

För att det är drygt, bland annat. Vad tror du själv?
Någonstans så verkar du ha tappat greppet på vad dessa typer av BETA är, bug-städning i all ära men att bli inbjuden till en beta för ett MMO som släpps inom x antal månader är inte ekvivalent med att ha erhållit ett jobb att utföra. Wildstar betan är inget annat än ett sätt att skapa hype inför spelsläpp, precis så som med många andra spel. Och ja, visserligen så stöter spelare på buggar och servrarna kommer att stresstestas under tiden men det verkliga betan för ett MMO sker bakom kulisserna och är inget som gemene man bjuds in till, oavsett tidpunkten för själva inbjudan.
Jag borde inte vara förvånad men du har missförstått det hela med hur en utvecklare samlar in information av spelare. Jag syftade inte nödvändigtvis på att alla spelare sitter och aktivt levererar information till utvecklarna utan det är åter igen saker som sker i bakgrunden, program som mäter trafik och dylikt som kan vara guld värt för utvecklare, och som under beta är något som pågår konstant för alla spelare vare sig man vill det eller ej.

Edit:
Alltså, missförstå mig inte, jag håller med om att man får ett bättre produkt ju fler det är som anmäler buggar och dylikt, oavsett hur långt fram i utvecklingen ett MMO befinner sig i. Jag är själv en utav dem som trycker väldigt hårt på att man skall fokusera mer på att hitta buggar och dylikt och rapportera dessa. Men det är inte det diskussionen handlar om. Det handlar om huruvida den stora "massan" bjuds in till beta inför varje MMO-släpp (Wildstar är inte unikt) och detta främst för generell feedback (Vi tycker inte om x, men däremot om y!) och framförallt stabilitetstester.
Den beta som du talar om är den beta som skedde innan beta "för den stora massan". Innan winter-beta med andra ord.
Men någonstans får man acceptera att inte ens utvecklarna själva kräver att en obetald spelare lägger ner tid på att göra deras jobb, att hitta buggar och dylikt. I själva verket är den informationen som skickas mellan den lokala klienten och spelservern tillräckligt då dem i slutskedet lägger mer fokus på stabilitet och serverkapacitet än något annat.

Var är det drygt någonstans? Jag har inte snackat om att erhålla någon form av "jobb" heller. Klart man spelar spelet. Men så fort man stöter på en bugg eller liknande - ja, då rapporterar man den imo. Istället för majoriteten av beta-spelare som sitter och grinar vid launch sedan och även in-game.

Klart det skickas information. Men jag vill tillägga att folk skickar inte in rapporteringar om buggar och annat ens i närheten så mycket som skulle behövas (detta gäller självklart bara inte Wildstar).

Om det är någonting som är drygt i min mening så är det allt förbannade gnäll som sker in-game. Majoriteten av dessa herrar postar garanterat inga reports, lita på det.

EDIT: Jo, det är "annat" än att skapa en hype. Det är till för att ge feedback. Varför tror du de stängde ner betan så länge i höstas då communityt klagade på en hel del (t.ex. questing formen?) Hade de endast varit för hype hade de ju knappast brytt sig om det heller.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"