Ett försök att hålla folding-motivationen uppe...

Permalänk

MacPro ca 5k PPD

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Börjar få svårt att hålla motivationen uppe, känns lite meningslöst då jag inte begriper hur de har nytta av alla dessa beräkningar. Ja menar hur många är det som inte gör/gjort samma WU´s om och om igen. Beräkningarna kan väl bara ge samma svar.

Känns mer bara som en "tävling" vem som får mest poäng, o denna poäng känns mer o mer betydelselös.

Permalänk
Medlem

Nja, stämmer inte riktigt. Det finns hundratals olika varianter av varje Wu. Kolla själv så ser du att den heter mer än bara t.ex P6701

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ifall ni går till Folding@Home Projects och skriver in vilket/vilka projekt ni jobbar på så kan man få veta mer exakt hur man hjälper vetenskapen.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag foldar för Folding@SweClockers.com och snittar på ca 62k PPD tror jag, om jag det inte är helg och jag spelar datorspel.
När jag spelar stänger jag av F@H, annars låter jag den gå på för fullt trots att jag tittar på någon film eller jobbar med datorn ibland i veckorna.

CPU: AMD FX-8350 8-Core 4.33 GHz (standard 4 GHz), producerar ca 17k PPD
GPU: Asus 7950 DirectCUII (ingen överklockning), producerar ca 45k PPD

Min el ingår, då jag bor i studentlägenhet, så jag låter den gå på för fullt under nätterna med
Blir precis lagom temperatur i rummet