OCZ Technology i konkurs – Toshiba kan köpa resterna av bolaget

Permalänk
Medlem

Har otroligt tråkiga erfarenheter av deras nätaggregat, tråkigt dock att det blivit konkurs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Har otroligt tråkiga erfarenheter av deras nätaggregat, tråkigt dock att det blivit konkurs..

De gjorde dem dock inte själva likt så många andra.
T.ex http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=7124 FSP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Någon som vet vad som kommer hända med PC Power & Cooling som ägs av OCZ? (nätagg osv)
Kommer även det tas över av Toshiba?

De har ännu inte lagt något bud hos rätten så det vet ingen något om. Det finns ännu inget förslag på uppköp. Vi vet inte vad de eventuellt vill köpa.

@Cosby, skriv gärna serie! Bara Silencer-serien är inspirerad av PCP&C egentligen. PCP&C har Silencer och TurboCool-serien, resten är bara OCZ vanliga OEM-delar precis som de körde innan köpet som inte PCP&C vill beblanda sig med. Ingen vill nog att deras övriga PSU-verksamhet ska leva vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Min erfarenhet från trasiga diskar är att det ofta är bättre att kontakta tillverkaren direkt, men det beror såklart på var man köpt disken. Det jag funderar över är hur länge garantierna gäller? Mitt nätagg står det väl typ "5 year warranty!" eller nåt på boxen (kan inte kolla nu), men det lär väl knappast bli mer än 1-2 år i praktiken nu? Dvs, man får återförsäljargarantin, men inte mer?

I första hand har du butiksgarantin, vilken vanligen är imellan 1-3 år. Sedan utöver det så kan tillverkaren ge längre garanti, så som ditt nätagg med 5 års garanti. 5 års garantin gäller då ej i butik, utan man vänder sig direkt till tillverkaren.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

det mest tråkiga är om det nu blir en färre aktör på PCIe SSD marknaden.
RevoDrive ftw!

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cordinator:

det mest tråkiga är om det nu blir en färre aktör på PCIe SSD marknaden.
RevoDrive ftw!

Tittar man på hur utvecklingen går så kommer det nästa år bli väldigt många fler aktörer på den marknaden eftersom Samsung, Marvell och LSI alla har styrkretsar som kan prata direkt med PCIe utan att behöva ta till en PCIe-SATA-brygga och massa RAID0 som Reodrive kör på. Så det kommer dyka upp fler produkter och de kommer vara väldigt mycket bättre än Reodrive.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Pirum:

Min erfarenhet från trasiga diskar är att det ofta är bättre att kontakta tillverkaren direkt, men det beror såklart på var man köpt disken. Det jag funderar över är hur länge garantierna gäller? Mitt nätagg står det väl typ "5 year warranty!" eller nåt på boxen (kan inte kolla nu), men det lär väl knappast bli mer än 1-2 år i praktiken nu? Dvs, man får återförsäljargarantin, men inte mer?

Skrivet av Atlas Tasume:

I första hand har du butiksgarantin, vilken vanligen är imellan 1-3 år. Sedan utöver det så kan tillverkaren ge längre garanti, så som ditt nätagg med 5 års garanti. 5 års garantin gäller då ej i butik, utan man vänder sig direkt till tillverkaren.

Som @Atlas Tasume säger: Vänd dig till butiken under "deras garantiperiod", typ 1 år på en hårddisk, men då disken har 3 år eller så, så kontaktar du tillverkaren från dag ett på det år som garantin inte gäller i butik. Har alltid funkat för mig med diskar. Dock skall det påpekas att du måste registrera dig på tillverkarens hemsida, och ange info som serienummer/pris/inköpsställe och datum, och då kör de en koll om disken är garanti-befogad, typ inget parti som kommit på villovägar genom att ramla av en lastbil eller så....

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.