Cherry gör MX-brytare med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Cherry gör MX-brytare med RGB-belysning

Tyska Cherry introducerar en ny familj mekaniska brytare för gaminganpassade tangentbord, där huvudingrediensen är ytmonterad bakgrundsbelysning med 16,7 miljoner färger.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Coolt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

RGB brytare på ett QPAD MK-85, det hade jag vilja haft.

Tänk att lysa med RGB färger istället för rött.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tja, skoj om man gillar färger själv är jag vrålnöjd med det fina vita ljuset på mitt Shine 3.

Permalänk
Medlem

Vad tusan, jag tänkte ju köpa ett Corsair K70 nu till jul, men efter detta väntar jag och lägga 1000kr +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tja, skoj om man gillar färger själv är jag vrålnöjd med det fina vita ljuset på mitt Shine 3.

Instämmer.

Permalänk
Medlem

Intressant, kan behöva ett nytt tangentbord, sitter på ett PS2 IBM tangentbord från jobbet :/

Visa signatur

MAIN: i9-10980xe | ASUS Prime X299-DELUXE II | Corsair Dominator 128gb | Samsung 1TB nvme

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!

Permalänk
Medlem

Vore väldigt roligt om det kunde bli nån form av standard så program/spel kan styra belysningen. Enkelt scenario: Tutorial i spel - Rätt knapp lyser grönt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Så kommer detta bli en ny grej nu eller när folk börjar tipsa du borde gå över till rgb O-O???

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tja, skoj om man gillar färger själv är jag vrålnöjd med det fina vita ljuset på mitt Shine 3.

Same same. Ska man ha en enda färg så ska det vara vitt, men att kunna byta vore skoj ibland

Permalänk
Medlem

Lustigt att jag diskuterade detta (rgb-led i Cherrybrytare) med en arbetspolare igår.

Rent praktiskt så är det förstås totalt meningslöst, men kul är det. Jag hoppas att Corsair kommer med någon vettig TKL-modell - då blir det köp!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit ett fan av bakbelysta tangentbord. Har mitt ljus avstängt på mitt Illuminated. Men skoj för dom som efterfrågar denna funktion. Man får ju större möjligheter att ha det som man själv vill med RGB.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Hm. Mitt problem med bakgrundsbelysning är att den ofta lyser upp lite för mycket, som t.ex. runt tangenten. Jag skulle vilja he ett som bara lyser upp själva bokstaven/tecknet subtilt.
Känns som att detta bara kommer förvärra mitt problem om de är transparanta.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyrenberg:

Hm. Mitt problem med bakgrundsbelysning är att den ofta lyser upp lite för mycket, som t.ex. runt tangenten. Jag skulle vilja he ett som bara lyser upp själva bokstaven/tecknet subtilt.
Känns som att detta bara kommer förvärra mitt problem om de är transparanta.

Håller med. Om det ska vara bakgrundsbelyst så ska ljuset vara riktat så att endast bokstaven lyses upp.

Permalänk
Medlem

Kul grej.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Jag saknar fortfarande ett vettigt utbud av t-bord med MX Cherry Clears...

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Vad tusan, jag tänkte ju köpa ett Corsair K70 nu till jul, men efter detta väntar jag och lägga 1000kr +

Samma här, tänkte beställa i slutet av veckan men det får vänta ett tag.

Permalänk
Medlem

Alla elektronik lampor i mitt rum är blåa eller vita förutom mitt qpad mk-85 Brown som har röda lampor det går igenom för mycket. Det här blir nice dock kommer jag inte kköpa nytt på ett tag

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vore väldigt roligt om det kunde bli nån form av standard så program/spel kan styra belysningen. Enkelt scenario: Tutorial i spel - Rätt knapp lyser grönt.

Detta var en otroligt bra idé. Förutom att en enhetlig standard skulle göra det mycket lättare att ha egna färgmönster och dela dem med andra.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Lysdioder på brytare är helt värdelöst.
Guldplättering låter helt värdelöst också.
n-key rollover är dock bra.

Dom borde skippa allt onödigt trams och göra billigare brytare istället så att mekaniska tangentbord inte behöver kosta så mycket.

Permalänk
Medlem

Visste faktiskt inte att cherry var ett märke och inte vara namnet på brytare. Inte ett dåligt monopol de har på mekaniska brytare

Permalänk
Medlem

Det finns inte 16 miljoner färger, men däremot färgnyanser.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Detta men med bara upplysta tecken istället för runt hela tangenten, Ja tack!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Så kommer detta bli en ny grej nu eller när folk börjar tipsa du borde gå över till rgb O-O???

Tveksamt. Huvudargumentet är ju just de mekaniska brytarna, sedan att vissa modeller kör med RGB-utförande kan nog också vara en del, men enbart som komplement

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxxen.:

Intressant, kan behöva ett nytt tangentbord, sitter på ett PS2 IBM tangentbord från jobbet :/

dom är eftertraktade, för många enda vettiga tangentbordet som finns

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tja, skoj om man gillar färger själv är jag vrålnöjd med det fina vita ljuset på mitt Shine 3.

Samma här!

Permalänk
Avstängd

gubbs..passar på att fråga här : var kan man köpa O-Ringar som är speciellt gjorda för mekaniska tangentbord förutom på wasdkeyboards.com/? .. helst i sverige

Permalänk
Medlem

16,7 miljoner färger... hade haft problem att välja om det bara var 10

Intressant att se vad corsair släpper. Det jag saknar på mitt K60 är lite ljus.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Cherry MX Regnbåge ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch