Svensk aktör som erbjuder månadsdebitering till molntänst/SaaS?

Permalänk
Medlem

Svensk aktör som erbjuder månadsdebitering till molntänst/SaaS?

Söker tips och tror att det kan finnas någon på SweC som vet.

Jag har ett pågående utvecklingsprojekt som ska resultera i en Software as a Service (SaaS), där målsättningen är att erbjuda användare prenumeration i stil med Dropbox och Spotify, dvs en månadsavgift som dras en gång per månad.

Jag har dock inget flyt i googlandet.

De flesta lösningar jag sett är utformade för E-handel, dvs engångstransaktioner. Jag har inte hittat någon uppenbar aktör för att erbjuda återkommande transaktioner.

Finns det någon sådan? Svenska aktörer vore det allra mest optimala.

Permalänk

Varför inte koda din egna med hjälp av stripe.js, eller PayPal's API?

Annars har du http://chargify.com/ men det är inte så värt det om du inte redan har en del kunder på G.

Bästa alternativet är att koda ditt egna med något existerande API.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem tidigare utan att hitta ett vettigt svenskt alternativ. Senast slutade det med att vi hamnade hos Braintree. Hade varit trevligt med en bra svensk motsvarighet, så jag kommer absolut följa tråden och hoppas att någon ger dig bättre tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Varför inte koda din egna med hjälp av stripe.js, eller PayPal's API?

Annars har du http://chargify.com/ men det är inte så värt det om du inte redan har en del kunder på G.

Bästa alternativet är att koda ditt egna med något existerande API.

Bra tips, ska kolla på dem! Kodaren i mig vill såklart koda allt själv. Men det är ju likväl optimalt att undvika och istället lägga tid på det jag vill sälja istället.

Skrivet av crake:

Jag har haft samma problem tidigare utan att hitta ett vettigt svenskt alternativ. Senast slutade det med att vi hamnade hos Braintree. Hade varit trevligt med en bra svensk motsvarighet, så jag kommer absolut följa tråden och hoppas att någon ger dig bättre tips!

Mjo, hade den känslan att fler delar min frustration.

Permalänk
Medlem

Fasen också, Stripe finns inte för Sverige än

Permalänk
Medlem

Det gör väl inte PayPal Pro heller?

Permalänk
Skrivet av Mars:

Fasen också, Stripe finns inte för Sverige än

Hur menar du inte finns för Sverige, att det står på engelska? Jag använder det i dagsläget för att acceptera kort betalning i stort sett från alla land.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Hur menar du inte finns för Sverige, att det står på engelska? Jag använder det i dagsläget för att acceptera kort betalning i stort sett från alla land.

Tror han syftar på följande från deras hemsida:

Citat:

What countries does Stripe support?
With Stripe, you can accept payments from almost any credit card and debit card, no matter where your customer lives.
In order to accept payments with Stripe, however, you or your business must be based in the United States, Canada, the UK or Ireland. We're also available in private beta for businesses in Australia, Belgium, France, Germany, Luxembourg, The Netherlands and Spain.

Permalänk
Medlem

Yep, vad crake sa. Men det fungerar ändå, alltså?

Permalänk
Medlem

En bra sökterm är återkommande betalningar (recurring payments). Flera svenska aktörer har det, tex dibs.