Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpte bil för "låtsaspengar"

Såg denna länk: http://www.bytbil.com/nyheter/5vr6vkyg/?cmpid=37

Måste vara gaaaaaaaanska stora utgifter innan man har skrapat ihop dom coinsen!

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla aftonbladet rubrik, bitcoins är lika äkta som vanlig valuta, du har utfört en uppgift eller ett jobb och blir därefter tilldelad en slant för din prestation och då kvittar det ju om det är dollar eller bitcoins, båda är ju något som existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Hedersmedlem

Pengar är vad man kan köpa för dem. Bättre då att köpa bil är att tvätta svarta pengar från knark- och människohandel.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

Så bankerna handlar med låsas pengar också?
Dom hanterar ju "elektroniska" pengar också.
Bitcoin är lika verkligt som vilken valuta som helst, skillnaden är att det inte är fysiskt sådan.
Men vad förväntar man av Aftonbladets hobby reportrar, hittar en artikel på nätet och översätter med Google translate och hittar på en fyndig rubrik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulvenstein:

Pengar är vad man kan köpa för dem.

Om jag lyckas lura någon att sälja sin bil till mig för exempelvis ett löfte om pengar (som jag inte har) så är löftet pengar, trots att dess värde inte kan utvinnas då jag inga pengar har (förutom mitt löfte, som är värt en bil)?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Bitcoin är ett pyramidspel.
0.5% används till knarkhandel och resterande till spekulerande.
Man skulle nog mer kunna säga att han vann bilen genom att gå med i bitcoin.

Fortsätter folk dumpa på detta viset kommer bitcoin inte finnas kvar länge till, dock väldigt intressant att följa bubblan
Tror nästan IRS kollar lite snett på sådana affärer redan haha.

EDIT:Vissa säger att bitcoin inte är uppbackat av något men det är fel. För tillfället är det uppbackat av USD och de som sålde bilen växlade förmodligen in sina bitcoin i samma sekund de sålde bilen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alakai:

Om jag lyckas lura någon att sälja sin bil till mig för exempelvis ett löfte om pengar (som jag inte har) så är löftet pengar, trots att dess värde inte kan utvinnas då jag inga pengar har (förutom mitt löfte, som är värt en bil)?

Just ditt löfte är nog inte värt så mycket, men Riksbankens desto mer. Ditt löfte är antagligen värdelöst, eftersom den som säljer bilen inte själv kan få något för det. Om han däremot kan det, så är ditt ord också värt något.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."