Permalänk

Jag har hört folk påstå att Cherry MX Brown är som Cherry MX Blue, när det gäller känslan, men att de saknar klickljudet och det enda som hörs är när man bottnar tangenterna. Stämmer detta? Jag har dessvärre inte funnit någon butik i närheten där jag kan känna på några bruna brytare. Jag kör med blåa brytare i nuläget. Men enligt diagrammen ser de ut att vara ganska annorlunda i känslan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag har hört folk påstå att Cherry MX Brown är som Cherry MX Blue, när det gäller känslan, men att de saknar klickljudet och det enda som hörs är när man bottnar tangenterna. Stämmer detta? Jag har dessvärre inte funnit någon butik i närheten där jag kan känna på några bruna brytare. Jag kör med blåa brytare i nuläget. Men enligt diagrammen ser de ut att vara ganska annorlunda i känslan:

http://www.elitekeyboards.com/suppdata/images/cherrybluemx.pn...

http://www.elitekeyboards.com/suppdata/images/cherrybrownmx.p...

Personligen så gillar jag inte alls varken röda eller blå, men tycker bruna och clears är klart trevligast att knappa på (svarta kommer på tredje plats för mig).

Oavsett detta, ja, känslan är helt olika emellan blå och bruna. Om man gillar båda, eller bara en av sorterna, är däremot helt upp tills ens egna perferenser och smak.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hallå, har en snabb fråga. Var är "Inlägg 4: Olika mekaniska tangentbord som finns med Svensk ISO layout. Tangentbord jag rekommenderar, samt inte rekommenderar." ? Hittar inte listan i varken inlägg #4 eller på sida 1, har kollat igenom flertalet sidor men jag hittar den inte! Tack på förhand.

Visa signatur

Spec:
| Chassi: Antec P280 | PSU: Fractal Design Integra R2 750W | Mobo: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II 965 BE OC 3,7GHz+ Cooler Master Hyper 212 Evo| GPU: Zotac GeForce GTX 770 4GB | RAM: 8GB 4x2GB 1300Mhz | HDD: 1TB + 250GB + 250GB + 150GB |

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg frustrationen med mitt black widow första månaden efter köp. Hade sjukt svårt att spamma tangenterna i mmorpg-spel men nu 2 år senare har jag inga problem alls ! Har dock aldrig testar andra brytare än blåa faktiskt. Ska till Webhallen och testa alla brytare nu till helgen bara för att se ifall man ska byta i mellandagarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Kommer ihåg frustrationen med mitt black widow första månaden efter köp. Hade sjukt svårt att spamma tangenterna i mmorpg-spel men nu 2 år senare har jag inga problem alls ! Har dock aldrig testar andra brytare än blåa faktiskt. Ska till Webhallen och testa alla brytare nu till helgen bara för att se ifall man ska byta i mellandagarna

Skickades från m.sweclockers.com

Alla andra cherry känns som ofullständiga blåa switchar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mmollle:

Hallå, har en snabb fråga. Var är "Inlägg 4: Olika mekaniska tangentbord som finns med Svensk ISO layout. Tangentbord jag rekommenderar, samt inte rekommenderar." ? Hittar inte listan i varken inlägg #4 eller på sida 1, har kollat igenom flertalet sidor men jag hittar den inte! Tack på förhand.

Hej!

Verkar som jag glömt ta bort länken till den delen.
Den delen är raderad då det blev lite mycket att underhålla, det blev även lite drama över de tangentbord som inte är rekommenderade. Så jag valde att ta bort den delen tyvärr.

Men det verkar som det är ett gäng här på Swec som vet vad som gäller ändå så känner spontant att jag inte behöver varna folk för olika märken längre.

Permalänk
Medlem

Skruvade isär mitt Ducky Shine 2 här om dagen och badade för det var det enda sättet att få bort alla cola jag spilde som kom in i stabilisatorerna men har ett litet problem.

Vissa tangenter har blivit trögare och "hackar" när man trycker ner som om man tagit bort smörjningen, finns det något man kan använda för att smörja switcharna eller något sådant?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av LeVvE:

Skruvade isär mitt Ducky Shine 2 här om dagen och badade för det var det enda sättet att få bort alla cola jag spilde som kom in i stabilisatorerna men har ett litet problem.

Vissa tangenter har blivit trögare och "hackar" när man trycker ner som om man tagit bort smörjningen, finns det något man kan använda för att smörja switcharna eller något sådant?

Det är ingen smörjning i switcharna från start. Så det du upplever är nog torkad sockerdricka.
Gör rent de switchar som fortfarande strular.

Om det är switcharna med stabilisatorer som strular så är det dock bara att smörja stabilisatorerna med passande fett, de är smorda från fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är ingen smörjning i switcharna från start. Så det du upplever är nog torkad sockerdricka.
Gör rent de switchar som fortfarande strular.

Om det är switcharna med stabilisatorer som strular så är det dock bara att smörja stabilisatorerna med passande fett, de är smorda från fabrik.

Nej det är inte sabilisatorerna och de som krånglar är sånna som det inte kom dricka på, spilde vid piltangenterna så det var bara enter, backspace, l-shift och + och enter från numpad sidan som krånglade innan badet.

Så som det känns nu kändest mitt första tangentbord som jag fick RMA.

Det typ skrapar i om man trycker snett på vissa tangenter, gjorde inte det förut.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av LeVvE:

Nej det är inte sabilisatorerna och de som krånglar är sånna som det inte kom dricka på, spilde vid piltangenterna så det var bara enter, backspace, l-shift och + och enter från numpad sidan som krånglade innan badet.

Så som det känns nu kändest mitt första tangentbord som jag fick RMA.

Det typ skrapar i om man trycker snett på vissa tangenter, gjorde inte det förut.

Någon smörjning är det iaf inte på switcharna, har tagit isär hundratal och aldrig sett något smörmedel i dem.

Så något är det ju som har hänt, du kan ju testa att smörja switcharna, men då är det speciellt medel som krävs och du lär löda loss switchen helt, och när du gör det är det nog lättare att bara köpa några switchar löst och byta ut dem direkt istället.

Vill du iaf smörja så finns det speciellt medel att få tag på i den här affären:
http://www.originativeco.com/collections/accessories/products...
Värt att notera är att den ligger i USA, så det tar lite tid före grejerna kommer fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Någon smörjning är det iaf inte på switcharna, har tagit isär hundratal och aldrig sett något smörmedel i dem.

Så något är det ju som har hänt, du kan ju testa att smörja switcharna, men då är det speciellt medel som krävs och du lär löda loss switchen helt, och när du gör det är det nog lättare att bara köpa några switchar löst och byta ut dem direkt istället.

Vill du iaf smörja så finns det speciellt medel att få tag på i den här affären:
http://www.originativeco.com/collections/accessories/products...
Värt att notera är att den ligger i USA, så det tar lite tid före grejerna kommer fram.

Problemet är om det är mer jobb än att behöva trycka ner switchen och spruta in något så orkar jag inte och köper nytt.

Får köra ett tag och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Hur normalt är det att en "switch" rör sig.

Tar jag av keycappen och trycker framifrån på knappen så rör sig switchen (röda korset dvs) upp och sen ner.
Detta gäller enbart "W" på nuvarande Func 460.

Komiskt nog hade jag 1 tangent som var exakt likadan på Qpad MK-50.

Är detta bara den värdelösa iOne kvaliten som speglar dessa 2 skräp mekaniska?

Just func 460 är irriterande då det är W och jag håller ofta långfingret på den knappen och trycker ofta på knappen.
Det räcker att jag trycker lite lätt på W i överkanten av knappen så dippar switchen snett ner.
Som sagt alla andra knappar är normala.

Kan testa enkelt bara genom att ta tummen i nederkanten av knapparna och trycka den fram/upp. Alla andra knappar står stilla, dvs switchen rör sig inte.
W så trycks den ner i överkanten.

Antar jag får sluta att hålla fingret på W men en 15 årig vana dör inte så lätt.

Det jag undrar är väl framförallt hur pass vanligt detta är då jag haft det på både MK-50 och Func 460 nu, bägge av värdelösa iOne.

Kommer köpa ett Ducky TKL nästa år men om jag riskerar samma sak så lägger jag nog ner mekaniska istället

Är ju knappast något jag kan reklamera för heller, även om den beter sig annorlunda så känns det som det ej kommer gå igenom för byte ;>

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JimmieSan:

Hur normalt är det att en "switch" rör sig.

Tar jag av keycappen och trycker framifrån på knappen så rör sig switchen (röda korset dvs) upp och sen ner.
Detta gäller enbart "W" på nuvarande Func 460.

Komiskt nog hade jag 1 tangent som var exakt likadan på Qpad MK-50.

Är detta bara den värdelösa iOne kvaliten som speglar dessa 2 skräp mekaniska?

Just func 460 är irriterande då det är W och jag håller ofta långfingret på den knappen och trycker ofta på knappen.
Det räcker att jag trycker lite lätt på W i överkanten av knappen så dippar switchen snett ner.
Som sagt alla andra knappar är normala.

Kan testa enkelt bara genom att ta tummen i nederkanten av knapparna och trycka den fram/upp. Alla andra knappar står stilla, dvs switchen rör sig inte.
W så trycks den ner i överkanten.

Antar jag får sluta att hålla fingret på W men en 15 årig vana dör inte så lätt.

Det jag undrar är väl framförallt hur pass vanligt detta är då jag haft det på både MK-50 och Func 460 nu, bägge av värdelösa iOne.

Kommer köpa ett Ducky TKL nästa år men om jag riskerar samma sak så lägger jag nog ner mekaniska istället

Är ju knappast något jag kan reklamera för heller, även om den beter sig annorlunda så känns det som det ej kommer gå igenom för byte ;>

Dold text

Vanligt vet jag inte om det är, men oavsett så spelar det ingen roll vilket tangentbord du köper om det är Cherry switchar i det då det är samma switchar i alla tangentbord. Det som skiljer sig på tangentborden än kvalitén på PCB och resterande grejer.

Sen vet jag inte riktigt om jag förstår vad du menar, är "W" knappen lättare att trycka ner än alla andra? Känns det som att stemmen (det röda korset) inte ligger mot kontaktytorna lika bra som de andra switcharna? För att underlätta för dig så bör du känna ett svagt skrap på alla switchar när du trycker ner dem, detta är nät stemmen går emot kontaktorn, om du känner skrapet på de andra switcharna men inte "W" så är nog det problemet, kontaktorn har fått sig en smäll och är intryckt mer än de andra och därför rör sig stemmen för dig, plus att det blir mindre motstånd.

Permalänk
Medlem

Ursäkta fiskandet, men om någon råkar ha ett Ducky Shine 2 TKL mx brown med vita eller blå leds så köper jag det mer än gärna. Jag har en köpesannons ute för det, men jag tänkte att om jag har tur så kanske någon här i tråden har ett sådant, men har missat annonsen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vanligt vet jag inte om det är, men oavsett så spelar det ingen roll vilket tangentbord du köper om det är Cherry switchar i det då det är samma switchar i alla tangentbord. Det som skiljer sig på tangentborden än kvalitén på PCB och resterande grejer.

Sen vet jag inte riktigt om jag förstår vad du menar, är "W" knappen lättare att trycka ner än alla andra? Känns det som att stemmen (det röda korset) inte ligger mot kontaktytorna lika bra som de andra switcharna? För att underlätta för dig så bör du känna ett svagt skrap på alla switchar när du trycker ner dem, detta är nät stemmen går emot kontaktorn, om du känner skrapet på de andra switcharna men inte "W" så är nog det problemet, kontaktorn har fått sig en smäll och är intryckt mer än de andra och därför rör sig stemmen för dig, plus att det blir mindre motstånd.

Förstår att det inte var lätt att koppla vad jag menade, hade inte en aning hur jag skulle förklara.
Jag filmade lite som kanske visar lite mer.

När jag trycker på switchen frammifrån och upp så trycks överdelen ner och gör ett "missljud"
Samma är om jag trycker i överkanten på W knappen så dippar överdelen ner bara, inte hela knappen så att säga.

Knappen i sig är det inget fel på om jag skriver osv, så det känns ju svårt att lämna in för garanti.

Du som har bra koll kanske kan säga om detta är något som kan tänkas gå för garanti eller om det är att "strunta" i det ;>

http://www.youtube.com/watch?v=Hc7Ky6i5e5g

Ursäkta den bedrövligt dåliga kvaliten, filmat med en 250kr mobil då det är allt jag har för tillfället.
Förhoppningsvis hörs det och syns någorlunda i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

När jag trycker på switchen frammifrån och upp så trycks överdelen ner och gör ett "missljud"
Samma är om jag trycker i överkanten på W knappen så dippar överdelen ner bara, inte hela knappen så att säga.

Knappen i sig är det inget fel på om jag skriver osv, så det känns ju svårt att lämna in för garanti.

Du som har bra koll kanske kan säga om detta är något som kan tänkas gå för garanti eller om det är att "strunta" i det ;>

http://www.youtube.com/watch?v=Hc7Ky6i5e5g

Jag tycker det ser ut som om denna knappen ("W") ser ut som om den rörs sig i infästningen och inte själva styrstamme inne i switchen. Styrstammen vickar lite som de alltid gör på Cherry, men inte mer än de andra på filmen och vad som brukar vara normalt. I mina högst amatörmässiga ögon så ser det ut som om det antingen är infästningen i metallplåten eller fastlödningen i kretskortet som det är fel på (men andra som Huttala kan säkert göra en bättre bedöming).

I mitt tycke så borde detta helt klart gå på garantin då det ser ut att vara ett uppenbart fel i produktionen. Tror inte att detta skall vara något problem att få det åtgärdat för dig.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag tycker det ser ut som om denna knappen ("W") ser ut som om den rörs sig i infästningen och inte själva styrstamme inne i switchen. Styrstammen vickar lite som de alltid gör på Cherry, men inte mer än de andra på filmen och vad som brukar vara normalt. I mina högst amatörmässiga ögon så ser det ut som om det antingen är infästningen i metallplåten eller fastlödningen i kretskortet som det är fel på (men andra som Huttala kan säkert göra en bättre bedöming).

I mitt tycke så borde detta helt klart gå på garantin då det ser ut att vara ett uppenbart fel i produktionen. Tror inte att detta skall vara något problem att få det åtgärdat för dig.

mvh,
martin

Gjorde en felanmälan på Inet och förklarade så gott jag kunde samt länkade med videon.
Får se vad dom säger om det.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JimmieSan:

Förstår att det inte var lätt att koppla vad jag menade, hade inte en aning hur jag skulle förklara.
Jag filmade lite som kanske visar lite mer.

När jag trycker på switchen frammifrån och upp så trycks överdelen ner och gör ett "missljud"
Samma är om jag trycker i överkanten på W knappen så dippar överdelen ner bara, inte hela knappen så att säga.

Knappen i sig är det inget fel på om jag skriver osv, så det känns ju svårt att lämna in för garanti.

Du som har bra koll kanske kan säga om detta är något som kan tänkas gå för garanti eller om det är att "strunta" i det ;>

http://www.youtube.com/watch?v=Hc7Ky6i5e5g

Ursäkta den bedrövligt dåliga kvaliten, filmat med en 250kr mobil då det är allt jag har för tillfället.
Förhoppningsvis hörs det och syns någorlunda i alla fall.

Det ser ut som överdelen av skalet till switchen inte har klickat i helt.
Ta något platt, som är större än switchen och tryck rakt ner och "gnugga" lite så ska det nog hoppa på plats.

Om det inte gör det så är det antagligen kontaktpinnarna som vikt sig eller något vid produktion. Det är lätt att lösa genom att lösa loss och löda dit switchen igen, men antar att man inte är så sugen på det med ett nyinköpt tangentbord. Med andra ord är det bara att reklamera isf.

Permalänk
Medlem

Försökte trycka till men var samma.
Returen var godkänd av Inet men det är väl autosvar på retur antar jag, vet inte ens om dom kollade ex videon.
Så man är ju rädd att man ska åka på avgifter i onödan om dom inte tycker det är godkänd retur.

Men det är för störigt för att använda nu ändå så får skicka iväg skiten

Permalänk

Har en Razer Black Widow som jag är störtnöjd med! Dock så har jag grannar och en kyrkogård några kilometer bort som verkar vara less på klickandet. (Skämt åsido, polarna som jag hänger på skype med. )
Jag hörde om "o-ringar" eller något i den stilen, så att man liksom dämpar klickandet men kanske behåller allt som gör detta tangentbord så troligt bra?
Min Fråga, kan man köpa såna och isfall, var?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Freddemann:

Har en Razer Black Widow som jag är störtnöjd med! Dock så har jag grannar och en kyrkogård några kilometer bort som verkar vara less på klickandet. (Skämt åsido, polarna som jag hänger på skype med. )
Jag hörde om "o-ringar" eller något i den stilen, så att man liksom dämpar klickandet men kanske behåller allt som gör detta tangentbord så troligt bra?
Min Fråga, kan man köpa såna och isfall, var?

Det kommer klicka lika mycket för det, klicket sker inne i switchen.
Det du kommer få mindre oväsen av är när du bottnar switchen och därmed slår tangenten i stålplattan, detta låter ju en del det med, men det kommer klicka precis lika mycket som förut med o-ringar.

En bra sida som har dessa är WASDkeyboards.com, ta de röda o-ringarna, annars kommer det bli rätt stor skillnad i karaktär på switchen.

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Har en Razer Black Widow som jag är störtnöjd med! Dock så har jag grannar och en kyrkogård några kilometer bort som verkar vara less på klickandet. (Skämt åsido, polarna som jag hänger på skype med. )
Jag hörde om "o-ringar" eller något i den stilen, så att man liksom dämpar klickandet men kanske behåller allt som gör detta tangentbord så troligt bra?
Min Fråga, kan man köpa såna och isfall, var?

Har några blåa över, kan skicka 3 så kan du testa! Du behöver betala frakt dock!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet var jag kan köpa Topre Type Heaven med svensk layout?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Någon som vet var jag kan köpa Topre Type Heaven med svensk layout?

Inte vad jag vet. Har dock hört att Ducky eventuellt kommer ut med ett nordiskt/svenskt tangentbord med Topre-switchar under nästa år.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte vad jag vet. Har dock hört att Ducky eventuellt kommer ut med ett nordiskt/svenskt tangentbord med Topre-switchar under nästa år.

mvh,
martin

Whaat ere sant? Vart läst du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Whaat ere sant? Vart läst du det?

Det vet jag inte om det är sant. Var inte helt bekräftat heller.

Läste det på deskthority av en som jobbar på Ducky Nordic, så antar att det inte är helt osannolikt.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det vet jag inte om det är sant. Var inte helt bekräftat heller.

Läste det på deskthority av en som jobbar på Ducky Nordic, så antar att det inte är helt osannolikt.

mvh,
martin

Okej. Landar det på en bra prisnivå så kan det nog betyda genombrott för Topre, hoppas jag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det ser ut som överdelen av skalet till switchen inte har klickat i helt.
Ta något platt, som är större än switchen och tryck rakt ner och "gnugga" lite så ska det nog hoppa på plats.

Om det inte gör det så är det antagligen kontaktpinnarna som vikt sig eller något vid produktion. Det är lätt att lösa genom att lösa loss och löda dit switchen igen, men antar att man inte är så sugen på det med ett nyinköpt tangentbord. Med andra ord är det bara att reklamera isf.

Skrivet av martinot:

Jag tycker det ser ut som om denna knappen ("W") ser ut som om den rörs sig i infästningen och inte själva styrstamme inne i switchen. Styrstammen vickar lite som de alltid gör på Cherry, men inte mer än de andra på filmen och vad som brukar vara normalt. I mina högst amatörmässiga ögon så ser det ut som om det antingen är infästningen i metallplåten eller fastlödningen i kretskortet som det är fel på (men andra som Huttala kan säkert göra en bättre bedöming).

I mitt tycke så borde detta helt klart gå på garantin då det ser ut att vara ett uppenbart fel i produktionen. Tror inte att detta skall vara något problem att få det åtgärdat för dig.

mvh,
martin

Inet kollade filmen och testade och fick bekräftat att något var fel med switchen så får ett nytt.
Var lite orolig för hur nogranna dom var att testa då jag tvekar dom besitter kunskapen om just mekaniska brytare osv som vissa av er här på swelockers har.

Får hoppas det nya är felfritt iaf.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Det vet jag inte om det är sant. Var inte helt bekräftat heller.

Läste det på deskthority av en som jobbar på Ducky Nordic, så antar att det inte är helt osannolikt.

mvh,
martin

Vet också att coolermaster kommer komma ut med ett topre tangentbord som har mx-stems. DEtta betyder att alla keysets som funkar på ett cherry tangentbord funkar på det också!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Mitt första och hittills enda tangenbord är mitt Ducky G2PRO med röda switchar. Har aldrig kännt på några andra switchar men eftersom jag inte spelar särskillt mycket utan mest skriver och programmerar så är jag nyfiken på bruna eller clears. KBT Poker ser jäkligt snyggt ut. Har lite funderingar:

Var är bäst att beställa ifrån? Har sett att det finns på Amazon.co.uk och på .de
Är iso uk, iso de etc. likadan layout som "vanlig" svensk? Alltså lika många knappar på samma ställen osv.
Ett alternativ skulle vara att köra med ansi och swerty-layout: http://johanegustafsson.net/projects/swerty/
Vilken layout är lättast att hitta kompatibla pbt-keycaps till?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold