AMD Radeon HD6670 problem

Permalänk

AMD Radeon HD6670 problem

okej så mitt problem är det att när jag startar datorn så går den förbi välkomsts bilden och sen så kraschar datorn och det blir en blå bakgrund med massa text som jag inte hinner se va det står.
hinner se att det är något fel med en nyinstallerad maskinvara men nu är det ju så att grafik kortet har suttit i sen jag köpte datorn.

jag vet att det är något med grafikkortet för har provat med ett annat kort och datorn starta som vanligt.
så jag undrar va problemet kan va?
jag tror inte att kortet är paj för igår så starta datorn som vanligt med de grafikkortet och kunde köra spel som vanligt utan några problem, men när jag starta om datorn så kraschade den igen och har inte kunnat få igång den igen efter det går bara till välkomst bilden.

jag vet inte vad jag ska göra för att felsöka problemet har provat installera nya drivrutiner och försökt med äldre drivrutiner men det verkar inte vara problemet så har ni några förslag på vad jag kan göra skriv gärna skulle uppskatta det väldigt mycket.

Permalänk
Inaktiv

Kan ha varit så att någonting har rykt i grafikkortet, eller att nätagget har fått sig en smäll. Vad har du för nätagg? effekt tänker jag mest på. Prova koppla in en skärm, tangentbord och mus (koppla ur allt annat) och prova starta.

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Kan ha varit så att någonting har rykt i grafikkortet, eller att nätagget har fått sig en smäll. Vad har du för nätagg? effekt tänker jag mest på. Prova koppla in en skärm, tangentbord och mus (koppla ur allt annat) och prova starta.

okej men det va konstigt att den starta igår och funka riktigt.
har ett nätagg på 400 eller 450w står max 450 på den men aa är inte så grym på datorer.
har provat det men utan resultat.

Permalänk

nu han jag se ett error meddelandet när det blev bluescreen och det va atikmpag.sys

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeadYet91:

nu han jag se ett error meddelandet när det blev bluescreen och det va atikmpag.sys

Starta i felsäkert läge och installera senaste drivrutinerna (prova betan om du inte gjort det). Om du redan har senaste drivrutiner/beta prova byt till dom vanliga. http://amd.com

Just atikmpag.sys är känd för att jävla med uråldrat bios också, så prova flasha det till senaste version.

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Starta i felsäkert läge och installera senaste drivrutinerna (prova betan om du inte gjort det). Om du redan har senaste drivrutiner/beta prova byt till dom vanliga. http://amd.com

Just atikmpag.sys är känd för att jävla med uråldrat bios också, så prova flasha det till senaste version.

okej ska prova detta tack för svaren.

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Just atikmpag.sys är känd för att jävla med uråldrat bios också, så prova flasha det till senaste version.

den uppdaterade biosen gjorde susen tack så mkt för hjälpen